ICE-T aan de kant

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

ICE-T aan de kant

Bericht door Adler »

Alle 70 ICE-T stellen zijn uit het verkeer genomen voor kontrole van de assen.
Dit zal dit weekend ernstige verstoringen geven van het treinverkeer in Duitsland.
Ook de treinen naar Wenen en Zurich kunnen uitvallen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: ICE-T aan de kant

Bericht door Joris »

Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: ICE-T aan de kant

Bericht door treinbruno »

wat is de reden dat plots al die assen gecontroleerd moeten worden :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: ICE-T aan de kant

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:wat is de reden dat plots al die assen gecontroleerd moeten worden :)
Ik weet er het fijne niet van, maar er zouden blijkbaar her en der barstjes kunnen in de assen zetten, en de fabrikanten kunnen blijkbaar geen 100% zekerheid geven dat er niks aan de hand is. Daarenboven zijn het nogsteeds kantelbakstellen die zowiso hun assen al wat zwaarder belasten...
En ik denk dat men ten allertijde een katastrofe zoals in Eschede wil vermijden...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ICE-T aan de kant

Bericht door Shrek »

het lijkt mij niet meer dan logisch dat er bij twijfel niks meer mag rondrijden. Met veiligheid mag je geen risico's nemen.
In de luchtvaart werkt het net hetzelfde, als er aan 1 vliegtuig iets gevonden wordt staat meteen de hele reeks aan de grond :)
peterbot
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2007, 18:46
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: ICE-T aan de kant

Bericht door peterbot »

Volgens "Der Spiegel" zijn de berekeningen van de asbelasting niet nauwkeurig geweest,er werd niet genoeg rekening gehouden met dynamische belasting (bvb over wissels heen slingeren, voornamelijk op de stukken "oud" spoor). Dat heeft geleid tot de asbreuk in keulen. Nu moeten alle treinen binnen voor verscherpte controle van de assen. En zolang die worden nagezien kunnen ze uiteraard niet rijden. Geldt voor de gewone ICE 3. De pendeltechniek heeft blijkbaar nooit echt goed gewerkt...
Er komt veel kritiek omdat men in afwachting van de beursgang typisch kapitalistisch gedrag aan de dag legde, of beter een echt staaltje thatcherisme: privatiseer de winsten, en als het mis gaat hebben wij de belastingbetaler...
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: ICE-T aan de kant

Bericht door Joris »

Hallo,
Ondertussen worden er met verschillende soorten materieel vervangtreinen gereden, bvb met rijtuigen Bahn Touristik Express (bekend van de Bergland Expres), en dit zelfs met een BR 103!
Zie:
http://www.lokreport.de/news/news_sichtungen.html
Onderaan de pagina intussen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie