Alle 70 ICE-T stellen zijn uit het verkeer genomen voor kontrole van de assen.
Dit zal dit weekend ernstige verstoringen geven van het treinverkeer in Duitsland.
Ook de treinen naar Wenen en Zurich kunnen uitvallen.
ICE-T aan de kant
Re: ICE-T aan de kant
Hallo,
Meer info: http://www.lokreport.de/news/news_woche_samstag.html
En: http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/ ... gen/617020
Groeten,
Joris De Mol
Meer info: http://www.lokreport.de/news/news_woche_samstag.html
En: http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/ ... gen/617020
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: ICE-T aan de kant
Hallo,
En ik denk dat men ten allertijde een katastrofe zoals in Eschede wil vermijden...
Groeten,
Joris De Mol
Ik weet er het fijne niet van, maar er zouden blijkbaar her en der barstjes kunnen in de assen zetten, en de fabrikanten kunnen blijkbaar geen 100% zekerheid geven dat er niks aan de hand is. Daarenboven zijn het nogsteeds kantelbakstellen die zowiso hun assen al wat zwaarder belasten...treinbruno schreef:wat is de reden dat plots al die assen gecontroleerd moeten worden
En ik denk dat men ten allertijde een katastrofe zoals in Eschede wil vermijden...
Groeten,
Joris De Mol
Re: ICE-T aan de kant
het lijkt mij niet meer dan logisch dat er bij twijfel niks meer mag rondrijden. Met veiligheid mag je geen risico's nemen.
In de luchtvaart werkt het net hetzelfde, als er aan 1 vliegtuig iets gevonden wordt staat meteen de hele reeks aan de grond
In de luchtvaart werkt het net hetzelfde, als er aan 1 vliegtuig iets gevonden wordt staat meteen de hele reeks aan de grond

Re: ICE-T aan de kant
Volgens "Der Spiegel" zijn de berekeningen van de asbelasting niet nauwkeurig geweest,er werd niet genoeg rekening gehouden met dynamische belasting (bvb over wissels heen slingeren, voornamelijk op de stukken "oud" spoor). Dat heeft geleid tot de asbreuk in keulen. Nu moeten alle treinen binnen voor verscherpte controle van de assen. En zolang die worden nagezien kunnen ze uiteraard niet rijden. Geldt voor de gewone ICE 3. De pendeltechniek heeft blijkbaar nooit echt goed gewerkt...
Er komt veel kritiek omdat men in afwachting van de beursgang typisch kapitalistisch gedrag aan de dag legde, of beter een echt staaltje thatcherisme: privatiseer de winsten, en als het mis gaat hebben wij de belastingbetaler...
Er komt veel kritiek omdat men in afwachting van de beursgang typisch kapitalistisch gedrag aan de dag legde, of beter een echt staaltje thatcherisme: privatiseer de winsten, en als het mis gaat hebben wij de belastingbetaler...
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
Re: ICE-T aan de kant
Hallo,
Ondertussen worden er met verschillende soorten materieel vervangtreinen gereden, bvb met rijtuigen Bahn Touristik Express (bekend van de Bergland Expres), en dit zelfs met een BR 103!
Zie:
http://www.lokreport.de/news/news_sichtungen.html
Onderaan de pagina intussen.
Groeten,
Joris De Mol
Ondertussen worden er met verschillende soorten materieel vervangtreinen gereden, bvb met rijtuigen Bahn Touristik Express (bekend van de Bergland Expres), en dit zelfs met een BR 103!
Zie:
http://www.lokreport.de/news/news_sichtungen.html
Onderaan de pagina intussen.
Groeten,
Joris De Mol