Twee treinen botsen bij Gouda

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
melle

Re: Twee treinen botsen bij Gouda

Bericht door melle »

Hoe kan dit gebeuren?
Heeft een van de TB's een rood sein genegeerd?
pewiam

Bericht door pewiam »

melle schreef:Hoe kan dit gebeuren?
Enne, wat denkt u zelf...........

Gr. Pewiam
Nils

Bericht door Nils »

pewiam schreef:
melle schreef:Hoe kan dit gebeuren?
Enne, wat denkt u zelf...........

Gr. Pewiam
Laten we het onderzoek afwachten, in plaats van dingen te sugereren waar helemaal geen zekerheid over bestaat. Het kan zijn dat een TB door een rood sein gereden is, net zo goed als het om een fout van de treindienstleider kan gaan of een technische storing...
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik zat dus op het moment van de aanrijding in rotterdam, klaar om richting gouda te vertrekken...
toen kwam er plots op bordjes dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden in gouda, de trein werd vertraagd,

plots verdween alle informatie op de vertrekstraten met de boodschap: momenteel geen treininfo beschikbaar
op de CTA's stond er: let op omroepbericht

er werd omgeroepen dat de reizigers moesten wachten, en na een tijdje riepen ze om in ROTTERDAM (!)
de aanbevolen reisweg richting amsterdam en utrecht is via breda, den bosch, en utrecht, houd rekening met extra reistijden tot 2 uur...

het was zo'n ramp omdat ook delft-den haag uitlag...
de beneluxen werden beeindigd in rotterdam, thalys ook, reizigers zaten te klagen dat ze hun ICE moesten hebben enz...

ik heb uiteindelijk met de trein tot delft gegaan, daar in een tram gestapt naar den haag...
maar: die trams zaten overvol treinreizigers, waardoor de gewone tramreizigers er niet meer bij konden,
telkens reed de machinist de gewone haltes voorbij, de reizigers klagen, wij staan hier nu al 20 min te wachten op een tram, er zijn er al 4 gepasseert, en nergens is er plaats...

in den haag HS ook geen enkele trein, station was gewoon afgesloten,
in den haag centraal heb ik uiteindelijk de sneltrein naar amsterdam genomen, en van daaruit verder richting noorden...

reisverslag later
Afbeelding
Daniël

Bericht door Daniël »

treinbruno schreef:er werd omgeroepen dat de reizigers moesten wachten, en na een tijdje riepen ze om in ROTTERDAM (!)
de aanbevolen reisweg richting amsterdam en utrecht is via breda, den bosch, en utrecht, houd rekening met extra reistijden tot 2 uur...
Die extra reistijd was dan toch wel wat overdreven... Rotterdam - Utrecht via Breda duurt 1 uur 50 minuten tegen ca. 40 minuten rechtstreeks. De route Rotterdam - Dordrecht - Geldermalsen - Utrecht is dan ook nog eens een half uur sneller dan wat geadviseerd werd, Arriva had het daar dan ook goed druk.
ik heb uiteindelijk met de trein tot delft gegaan, daar in een tram gestapt naar den haag...
maar: die trams zaten overvol treinreizigers, waardoor de gewone tramreizigers er niet meer bij konden,
telkens reed de machinist de gewone haltes voorbij, de reizigers klagen, wij staan hier nu al 20 min te wachten op een tram, er zijn er al 4 gepasseert, en nergens is er plaats...
Tja, het is ook bij elke verstoring daar hetzelfde liedje... en dan reden er nog wel speciale "NS-trams" die rechtstreeks van Delft naar Den Haag Centraal gingen (de reguliere lijn 1 komt daar namelijk niet, die stopt alleen bij HS)
in den haag HS ook geen enkele trein, station was gewoon afgesloten
Dat was gepland, de werkzaamheden waren rond Den Haag HS namelijk :wink: De IC's uit Amsterdam werden na Laan van NOI omgeleid naar Den Haag Centraal.
bobby

Bericht door bobby »

Jules schreef: Met die renovatie zijn ze momenteel bezig.

Ja de renovatie en inbouw ETCS gebeurt op verschillende plaatsen. Nooit leren, ik weet het niet. Maar het type gebouw dat je nodig hebt om een renovatie van het interieur te doen is niet echt hetzelfde als het type gebouw voor ETCS.

Als ik dit zo zie hangt het er vanaf hoe erg het met het stel zal zijn, de kans is groot dat het chassis geplooid zal staan. Bij een zijdelingse aanrijding is dit al snel het geval, en dan zal de herstelling niet voor morgen zijn.

Het gaat over het stel 4536 dat uitgerust is met ETCS.

hoe zit het eigenlijk met die eurostar die daar in vorst stond te niksen? http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6& ... t+eurostar
staat die daar nog steeds?

zo ja, kan men dit stel niet gebruiken voor de dienst naar Amsterdam? of kan men van dit stel geen delen gebruiken om de beschadigde thalys snel op te lappen (tijdelijke herstelling)?
Shrek

Bericht door Shrek »

bobby schreef: hoe zit het eigenlijk met die eurostar die daar in vorst stond te niksen? http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6& ... t+eurostar

zo ja, kan men dit stel niet gebruiken voor de dienst naar Amsterdam? of kan men van dit stel geen delen gebruiken om de beschadigde thalys snel op te lappen (tijdelijke herstelling)?
bobby ! je bent terug :D
leuk idee misschien kunnen we er ook gemoderniseerde M5 tussenhangen? :)
even serieus: moest dat eurostar stel nog in belgische handen zijn zou er toch niet mee naar nederland gereden mogen worden (ontbreken van 1500v mogelijkheden en atb, om van de materiaalkennis van de bestuurders nog maar te zwijgen). Een thalys is ook heel anders gebouwd dan een eurostar (thalys is onder andere breder) dus zomaar een eurostar-loc voor een thalys stel hangen zou niet eens passen.
Maar dat is allemaal buiten de kwestie want het beruchte eurostart stel is enkele maanden geleden naar engeland vertrokken :wink:
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Shrek schreef:
bobby schreef: hoe zit het eigenlijk met die eurostar die daar in vorst stond te niksen? http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6& ... t+eurostar

bobby ! je bent terug :D
leuk idee misschien kunnen we er ook gemoderniseerde M5 tussenhangen? :)
even serieus: moest dat eurostar stel nog in belgische handen zijn zou er toch niet mee naar nederland gereden mogen worden (ontbreken van 1500v mogelijkheden en atb, om van de materiaalkennis van de bestuurders nog maar te zwijgen). Een thalys is ook heel anders gebouwd dan een eurostar (thalys is onder andere breder) dus zomaar een eurostar-loc voor een thalys stel hangen zou niet eens passen.
Maar dat is allemaal buiten de kwestie want het beruchte eurostart stel is enkele maanden geleden naar engeland vertrokken :wink:
opzich heeft dit toch niks met dit topic te maken, ze zullen de thalys wel herstellen, op zicht zag er niet zoveel schade aan, beetje de ophanging en de panto

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Jules

Bericht door Jules »

Dat eurostar stel staat momenteel in Londen, en onder spanning.
Jules

Bericht door Jules »

De schade is vrij ernstig, reken maar op een maand of 10
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Jules schreef:De schade is vrij ernstig, reken maar op een maand of 10
ik weet het, op zichtbare schade mag je nooit voorgaan, ik heb per mail foto's gekregen die een seconde na het ongeval zijn gemaakt, en daar zie je hoe erg de thalys wel beschadigd is

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo

Bericht door dentheo »

HLE 2302 schreef:
Jules schreef:De schade is vrij ernstig, reken maar op een maand of 10
ik weet het, op zichtbare schade mag je nooit voorgaan, ik heb per mail foto's gekregen die een seconde na het ongeval zijn gemaakt, en daar zie je hoe erg de thalys wel beschadigd is

greetz 2302
Alhoewel ik denk dat hij op zijn eigen wieltjes terug gereden is naar Belgie ?
Wel getrokken met twee neusjes tegen elkaar.. en met graffiti (na "parkeren" op goederenbundel) ?
Theo
Groeten vanop de Heide
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

Het stel staat nu in Roosendaal. De meest beschadigde locomotief is afgekoppeld, die heb ik niet zien staan. Alleen het stel zonder loc. Het staat midden op het emplacement dus zoveel is er niet aan te zien. :(
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

FlyingDutchman schreef:Het stel staat nu in Roosendaal. De meest beschadigde locomotief is afgekoppeld, die heb ik niet zien staan. Alleen het stel zonder loc. Het staat midden op het emplacement dus zoveel is er niet aan te zien. :(
Nou, toch wel: ik zag vanaf de overweg twéé motorwagens, achteraan de sliert Thalys rijtuigen, met de neuzen tegen elkaar ... maar dat kon je dan vanop het perron waarschijnlijk niet zien ... althans: dit was de opstelling vanochtend 9 uur.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

zou wel tof zijn als ze er een PBKA motorwagen aanhangen :)
want in le landy zijn ze altijd al heel erg creatief :lol:
Afbeelding
Plaats reactie