In Trek-Duw stond onder de fotoStijn D.C. schreef:Met stuurstand of ingesloten?
Another 11 Bites the dust in Wildert
-
Stijn D.C.
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
vandaag vernomen te brussel dat 1183 een brandgeurtje zou hebben, deze avond overgebracht naar werkplaats schaarbeek.
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
tegenwoordig hebben ze toch 11en genoeg op reserve veronderstel ik 
-
phantom27
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
Nu dan miss een domme vraag van een Hollander.
Hoeveel locs serie 11 zijn er dan nog ? ,hier in NL zien we eigenlijk alleen de locs 1181 t/m ik dacht 1192 ?
(kan er een loc of 2 naast zitten)
Wat hebben de locs die de benelux trekken/duwen naar NL dan wel,dat de rest niet heeft ?
Hoeveel locs serie 11 zijn er dan nog ? ,hier in NL zien we eigenlijk alleen de locs 1181 t/m ik dacht 1192 ?
(kan er een loc of 2 naast zitten)
Wat hebben de locs die de benelux trekken/duwen naar NL dan wel,dat de rest niet heeft ?
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
Er is enkel maar een reeks van 1181 tot 1192 omdat de NS al een reeks 11 heeft en om te voorkomen dat er een verkeerde lok voor de benelux zou komen hadden ze aan de NMBS gevraagd voor vanaf het nummer 1181 te beginnen.phantom27 schreef:Nu dan miss een domme vraag van een Hollander.
Hoeveel locs serie 11 zijn er dan nog ? ,hier in NL zien we eigenlijk alleen de locs 1181 t/m ik dacht 1192 ?
(kan er een loc of 2 naast zitten)
Wat hebben de locs die de benelux trekken/duwen naar NL dan wel,dat de rest niet heeft ?
-
phantom27
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
Dan snap ik het onderstaande gequote echt niet260689 schreef: Er is enkel maar een reeks van 1181 tot 1192 omdat de NS al een reeks 11 heeft en om te voorkomen dat er een verkeerde lok voor de benelux zou komen hadden ze aan de NMBS gevraagd voor vanaf het nummer 1181 te beginnen.
trouwens reeks 11 ofwel de 1100en zijn hier allang niet meer te vinden hoor,jah in sommige museaShrek schreef:tegenwoordig hebben ze toch 11en genoeg op reserve veronderstel ik
Beetje vreemd dat die regel dan nu nog gehanteerd zou worden
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
niet vergeten dat de reeks 11 al 20 jaar dienst doet dus in die tijd reed de reeks 11 van de NS nog, ze hebben de nummers bij ons zo gelaten.
-
Bert
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
Hij bedoelt hiermee dat er minder HLE 11 nodig zijn omdat er ook TRAXX locomotieven met de benelux rond rijden.phantom27 schreef: Dan snap ik het onderstaande gequote echt niet
Shrek schreef:tegenwoordig hebben ze toch 11en genoeg op reserve veronderstel ik
-
Arafi
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
Ik denk dat Shrek bedoelt dat er meerdere HLE11 aan de kant staan (wat je dus ironisch "in reserve" zou kunnen noemen - hoewel ze waarschijnlijk om technische redenen aan de kant staan).
Ik zie de laatste tijd meer en meer TRAXX-en op de Beneluxtrein, alsook andere rare combinaties *bijvoorbeeld: "stuurstandrijtuig - gewone wagons - stuurstandrijtuig - HLE11 als duwer". waarom zowel vooraan als achteraan een stuurstandrijtuig?
*ander voorbeeld: TRAXX op kop van een sleep wagons maar zonder stuurstandrijtuig achteraan, en volgens mij véél te laat in Brussel (trein om 12u58 tussen Bru-Noord en Bru-Centraal, da's toch niet het normale uur?)
Ik zie de laatste tijd meer en meer TRAXX-en op de Beneluxtrein, alsook andere rare combinaties *bijvoorbeeld: "stuurstandrijtuig - gewone wagons - stuurstandrijtuig - HLE11 als duwer". waarom zowel vooraan als achteraan een stuurstandrijtuig?
*ander voorbeeld: TRAXX op kop van een sleep wagons maar zonder stuurstandrijtuig achteraan, en volgens mij véél te laat in Brussel (trein om 12u58 tussen Bru-Noord en Bru-Centraal, da's toch niet het normale uur?)
-
treinbruno
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
het feit dat je in een bepaalde sleep twee stuurrijtuigen ziet is heel eenvoudig. In de sleep rijtuigen met een traxx voor plaatst men geen stuurrijtuig meer (dat is niet voorzien). hierdoor heeft men echter vastgesteld dat men momenteel een tekort aan voldoende rijtuigen krijgt waardoor in de sleep rijtuigen die nog met een HLE 11 bediend worden twee stuurrijtuigen nodig zijn om voldoende zitplaatsen aan te bieden. Rest de vraag hoelang deze situatie zal blijven duren.
-
16erke
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
vanmorgen stonden er nog 2 11en in brussel zuid, tegen de middag was er eentje weg
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
ja inderdaadBert schreef:Hij bedoelt hiermee dat er minder HLE 11 nodig zijn omdat er ook TRAXX locomotieven met de benelux rond rijden.
-
phantom27
Re: Another 11 Bites the dust in Wildert
Ok dat maakt het duidelijker.
Ik heb gisteren trouwens nog een traxx met stuurstand+priorijtuigen+stuurstand op de foto gezet,en zo zijn er de afgelopen dagen al heel wat vage varianten op het spoor voorbij gekomen.
Zolang het duurt maak ik van de aparte varianten maar een plaatje,voor je t weet is het over
Ik heb gisteren trouwens nog een traxx met stuurstand+priorijtuigen+stuurstand op de foto gezet,en zo zijn er de afgelopen dagen al heel wat vage varianten op het spoor voorbij gekomen.
Zolang het duurt maak ik van de aparte varianten maar een plaatje,voor je t weet is het over
