Brand in Eurotunnel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
thomaslj

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door thomaslj »

Volgens dit artikel gouden tijden voor VLM (sinds kort overgenomen door Air France):
Kanaaltunnel heropent traagjes
Omwille van auteursrechtelijke bescherming van krantenartikels heb ik de tekst van dit artikel verwijderd. Het volledige artikel kan wel nog geraadpleegd worden in het archief op de website http://tijd.be
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
thomaslj

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door thomaslj »

Hoe zien die verbindingen met wissels er eigenlijk uit? Loopt de servicetunnel er dan over, onder of op gelijk niveau? Zijn er in beide richtingen wissels of maar in 1 richting?
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door dentheo »

thomaslj schreef:Hoe zien die verbindingen met wissels er eigenlijk uit? Loopt de servicetunnel er dan over, onder of op gelijk niveau? Zijn er in beide richtingen wissels of maar in 1 richting?
Ik dacht dat de servicetunnel er onderdoor loopt en het zijn vier wissels en een kruis dus beide richtingen.
En dan zit er in de lengte nog een brandwerende deur over...zeer indrukwekkend.
Ik denk dat er zo twee combinaties zijn.

De brand is gebeurd in het laatste derde naar Frankrijk. Dus na wat onderzoek , reinigen enz zou men kunnen beschikken over 1 en 2/3e tunnel. Dan wordt het stuk dubbele richting herleid tot één derde van de oversteek.
Dat zal weer wat treinen schelen.

Maar dan zal het zo blijven voor weken,maanden en werken 2 of drie shiften.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door Steven »

idd zover ik het ook weet zijn er twee van die kruisingsplaatsen.
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door nighttrain »

In feite zijn er 2 onderzeese cross overs :ttz een imense galerij(20m hoog, 150 m lang n 30m breed) met een X met 4 wissels. Dus een franse (Pk 44.8)en Engelse(Pk 31+/-).
In die galerei bevindt zich een stalen deur van 90T die de 2 tunnels van elkaar isoleert. Die kunnen worden geopend of gesloten zowel lokaal als vanuit de railway control center en dit duurt 30 seconden.
Er zijn ook 2 ondergrondse plaatsen langs de Engelse kant waar je van tunnel kunt veranderen de ene van de noord naar zuid en de andere van zuid naar noord en die noemen Castle hill en Hollywel.
En er is ook een X juist buiten de Franse kant en die noemt de X de Besseunges Pk60 .
De service tunnel begint in Coqueles als Folkestone rechts van de 2 andere buizen. na 250 m gaat hij onder 1 buis om iets verder tussen de twee uit te komen. Ter hoogt van de Franse ,Engelse cross over gaat hij er onder,om iets verder er terug tussen te komen.
De service tunnel is in overdruk t.o.v. de running tunnels. We rijden erin met STTS,Ladog vrachtwagentjes,Peugeot 206 Elec, 206 diesel en Agila.
De STTS zijn filoguidé.Met de andere rijden we reglementair 90km/h in onverlichte zones.
stuur PB met mailadress ik zal proberen eventueel photos word docs dioor te sturen,voo privé gebruik.
railtravelmanager
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door railtravelmanager »

hallo,

weet iemand of de vrachtpendeltrein tot stilstand kwam voor de eerste kruising (jonction France) ? :)
op ongeveer 17 km van zowel UK als France zijn er twee kruisingen gebouwd om van tunnelkoker te kunnen wisselen bij onderhoud en/of zoals nu 2 gebeurde reeds een brand :(
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door dentheo »

railtravelmanager schreef:hallo,

weet iemand of de vrachtpendeltrein tot stilstand kwam voor de eerste kruising (jonction France) ? :)
op ongeveer 17 km van zowel UK als France zijn er twee kruisingen gebouwd om van tunnelkoker te kunnen wisselen bij onderhoud en/of zoals nu 2 gebeurde reeds een brand :(
Ik meen gelezen te hebben dat de trein stopte 13km van de Franse uitgang... dan zou het het laatste deel zijn.
Maar er zal hier wel antwoord komen van onze correspondent "ter plaatse" :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
thomaslj

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door thomaslj »

nighttrain schreef:In feite zijn er 2 onderzeese cross overs :ttz een imense galerij(20m hoog, 150 m lang n 30m breed) met een X met 4 wissels ... Met de andere rijden we reglementair 90km/h in onverlichte zones.
stuur PB met mailadress ik zal proberen eventueel photos word docs dioor te sturen,voo privé gebruik.
Danku voor uw antwoord. Twas maar om een idee te hebben dus foto's hoeven niet voor mij.
1607

Re: Brand in Eurotunnel

Bericht door 1607 »

om jou een duidelijker beeld te geven. op bahntv staat een reportage over het vervangen van een wissel in de eurotunnel. veel kijkplezier. :wink:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/i ... ids=141945
Plaats reactie