thalysreizigers slapen op thalys
Re: thalysreizigers slapen op thalys
Overnachting zittend in de trein is alleen acceptabel als er geen andere mogelijkheden meer zijn. In Keulen worden er gewoon hotelkamers geboekt door DB als er reizigers stranden. Ook als het grotere groepen zijn. Alternatief is taxi (of een bus) regelen.
In Nederland wordt er ook voor onderdak gezorgd bij grotere groepen reizigers die stranden. Dat is dan bij zare storm of sneeuwval, waarbij er geen verkeer meer is. Dat gaat dan in samenwerking met de gemeentes en het Rode Kruis.
Groetjes,
Rian[/quote]
Indien je een hotel kent in de buurt van de grote Thalysstations dewelke constant 377 (of X2 voor een dubbele samenstelling) plaatsen vrijhebben geef dit dan onmiddellijk door aan Thalys International, je zal ze er een groot plezier mee doen!!! Laten we deze overnachting in een Thalysstel toch niet te veel dramatiseren : gelukkig komt dit maar uiterst uitzonderlijk voor!!
In Nederland wordt er ook voor onderdak gezorgd bij grotere groepen reizigers die stranden. Dat is dan bij zare storm of sneeuwval, waarbij er geen verkeer meer is. Dat gaat dan in samenwerking met de gemeentes en het Rode Kruis.
Groetjes,
Rian[/quote]
Indien je een hotel kent in de buurt van de grote Thalysstations dewelke constant 377 (of X2 voor een dubbele samenstelling) plaatsen vrijhebben geef dit dan onmiddellijk door aan Thalys International, je zal ze er een groot plezier mee doen!!! Laten we deze overnachting in een Thalysstel toch niet te veel dramatiseren : gelukkig komt dit maar uiterst uitzonderlijk voor!!
Re: thalysreizigers slapen op thalys
Ik denk dat Thalys hier de beste oplossing heeft gegeven.
en de reizigers zoveel mogelijk geholpen hebben.
en de reizigers zoveel mogelijk geholpen hebben.
Re: thalysreizigers slapen op thalys
Ik vind dat je Thalys toch wel heel veel krediet geeft. Moest een vliegtuigmaatschappij waarvan de reizigers op een luchthaven gestrand zijn de reizigers zo behandelen, de kranten zouden vol staan.TEAM schreef: Indien je een hotel kent in de buurt van de grote Thalysstations dewelke constant 377 (of X2 voor een dubbele samenstelling) plaatsen vrijhebben geef dit dan onmiddellijk door aan Thalys International, je zal ze er een groot plezier mee doen!!! Laten we deze overnachting in een Thalysstel toch niet te veel dramatiseren : gelukkig komt dit maar uiterst uitzonderlijk voor!!
Bovendien kan een gebrek aan hotelkamers in het Brusselse geen probleem zijn (desnoods breng je mensen per bus/trein naar een van de vele hotels in de buurt van de luchthaven). Het is alleen de wil die ontbreekt bij de diensten van Thalys. Je hoeft die mensen ook niet allemaal in hetzelfde hotel te plaatsen he... Ik vind dit echt niet kunnen, en moest ik zelf in die trein gezeten hebben, het kot zou te klein zijn geweest.
Re: thalysreizigers slapen op thalys
Hallo,
In Vorst staat nog een hele set I6Bc ligrijtuigen, die waren alvast veel confortabeler geweest...
Groeten,
Joris De Mol
In Vorst staat nog een hele set I6Bc ligrijtuigen, die waren alvast veel confortabeler geweest...
Groeten,
Joris De Mol
Re: thalysreizigers slapen op thalys
Hotels zijn er echt niet in overvloed, en zeker niet nabij de luchthaven. Ik werk er nu zelf nog maar 2 dagen, en ik kan je al garanderen dat een slaapplaats vinden daar zonder reservatie niet simpel is. Al 2 nachten zijn er 's avonds vluchten die verplaatst worden naar de volgende dag. En elke dag opnieuw zijn er problemen met hotels. En als ik collega's hoor, bestaat dat probleem al langer.
En zeggen dat als een luchtvaartmaaatschappij dat zou doen, de kranten vol zouden staan: ik nodig je uit op de luchthaven 's avonds. Veel maatschappijen lappen het europees charter nog steeds aan hun laars.
BDJ
En zeggen dat als een luchtvaartmaaatschappij dat zou doen, de kranten vol zouden staan: ik nodig je uit op de luchthaven 's avonds. Veel maatschappijen lappen het europees charter nog steeds aan hun laars.
BDJ
Re: thalysreizigers slapen op thalys
Alle uitgeruste stellen die momenteel in commerciële dienst komen zitten met een versie die NIET toelaat om op een ETCS lijn te rijden.En kunnen ze over de grens rijden ???
Re: thalysreizigers slapen op thalys
Waarschijnlijk wil je zeggen wel op een deel ETCS lijnen, maar niet op de Belgische....Jules schreef:Alle uitgeruste stellen die momenteel in commerciële dienst komen zitten met een versie die NIET toelaat om op een ETCS lijn te rijden.En kunnen ze over de grens rijden ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: thalysreizigers slapen op thalys
Nee ik bedoel dat het nergens toegelaten is om op ETCS te rijden in commerciële dienst. Indien ze per ongeluk toch de wissel zouden trekken naar de L4 of HSL zuid dan zou ETCS zonder problemen in dienst komen. Met de huidige software wordt direct een noodremming gemaakt bij het capteren van ETCS informatie.
Re: thalysreizigers slapen op thalys
En waarvoor moet die versie dan dienen... of loopt memor/ TBL/ATB al over deze versie op het scherm ?Jules schreef:Nee ik bedoel dat het nergens toegelaten is om op ETCS te rijden in commerciële dienst. Indien ze per ongeluk toch de wissel zouden trekken naar de L4 of HSL zuid dan zou ETCS zonder problemen in dienst komen. Met de huidige software wordt direct een noodremming gemaakt bij het capteren van ETCS informatie.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: thalysreizigers slapen op thalys
Op pba is de TBL teruggebracht naar TBL1. De ATB, TBL en KVB aanduiding gebeuren nog altijd zoals vroeger, via dezelfde modules (de ATB module is verhuisd van plaats en staat nu op dezelfde plaats als op de pbka). De weergave van de snelheid en aanduidingen TVM gebeuren op de DMI. Daar de software versie met ETCS niet is toegelaten (naar verluid voor veiligheidsredenen) moest er een andere versie geplaatst worden die ervoor zorgt dat de Bi standard kan gebruikt worden. De bi standard is dus de gecombineerde uitrusting TVM - ETCS, en van hieruit worden ook de DMI's aangestuurd (schermen in stuurpost). Het grote verschil is de aansturing en selectie van het veiligheidsysteem (STM). Vroeger was dit spanningafhankelijk (Selectie 3000V gaf activatie TBL). Nu is dit via de DMI. Dus de DMI's moeten in dienst zijn of je kan geen selectie maken van de STM. En zonder activatie van een STM kan je niet meer rijden ( noodremming). Dus de oplossing was een beperkte software versie die alles toelaat behalve rijden op ETCS.
Re: thalysreizigers slapen op thalys
STM is toch ook het stukje "vertaling" van lokale beveiligingen ATB, MEMOR, TBL, KVB, TVM met al zijn sensoren naar/via het ETCS scherm (DMI), dat kan natuurlijk werken ZONDER dat het ETCS signaal verwerkt wordt. Maar komen dan de aanduidingen van Memor en of ATB nog niet binnen op de DMI. En hoe moet je die dan kwiteren ?Jules schreef:Op pba is de TBL teruggebracht naar TBL1. De ATB, TBL en KVB aanduiding gebeuren nog altijd zoals vroeger, via dezelfde modules (de ATB module is verhuisd van plaats en staat nu op dezelfde plaats als op de pbka). De weergave van de snelheid en aanduidingen TVM gebeuren op de DMI. Daar de software versie met ETCS niet is toegelaten (naar verluid voor veiligheidsredenen) moest er een andere versie geplaatst worden die ervoor zorgt dat de Bi standard kan gebruikt worden. De bi standard is dus de gecombineerde uitrusting TVM - ETCS, en van hieruit worden ook de DMI's aangestuurd (schermen in stuurpost). Het grote verschil is de aansturing en selectie van het veiligheidsysteem (STM). Vroeger was dit spanningafhankelijk (Selectie 3000V gaf activatie TBL). Nu is dit via de DMI. Dus de DMI's moeten in dienst zijn of je kan geen selectie maken van de STM. En zonder activatie van een STM kan je niet meer rijden ( noodremming). Dus de oplossing was een beperkte software versie die alles toelaat behalve rijden op ETCS.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: thalysreizigers slapen op thalys
De aanduidingen ATB, TBL en KVB, zullen nooit op de DMI worden weergegeven. Op PBKA worden TBL2, ATB NG, PZB en LZB wel op de DMI weergegeven.STM is toch ook het stukje "vertaling" van lokale beveiligingen ATB, MEMOR, TBL, KVB, TVM met al zijn sensoren naar/via het ETCS scherm (DMI), dat kan natuurlijk werken ZONDER dat het ETCS signaal verwerkt wordt. Maar komen dan de aanduidingen van Memor en of ATB nog niet binnen op de DMI. En hoe moet je die dan kwiteren ?
Als je met kwiteren de signalen bedoeld zoals geel, einde TBL2 einde LZB, ... dat gebeurt op dezelfde manier als vroeger met dezelfde toetsen als vroeger. Bijkomstig is nu dat elke transitie aangekondigd wordt in de stuurpost en binnen de 4 sec moet gekwiteerd worden. Ook dit gebeurt met de reeds bestaande kwiteerknop .
De Bi standard is de uitrusting met ERTMS en TVM. Deze zitten in 1 uitrusting. Van hieruit wordt zoals je zegt ALLES aangestuurd. Dus de selectie van het veiligheidssysteem, en de aanduiding van de snelheid. Wordt de Bi Standard agfezonderd dan werkt er NIETS. Want het is onmogelijk om een veiligheidssysteem te activeren en er is GEEN snelheidsaanduiding. Kortweg, als dit wordt afgezonder is het VERBODEN te rijden.
We zijn wel een beetje off topic geraakt vrees ik.