Hé ik dacht dat er eerst toekomende week een uitbreiding kwam van het gebruik van de traxxen...Shrek schreef:Nu er steeds meer 186'ers op de IC-B zitten ga je ze in schaarbeek wel meer tegenkomenrvdborgt schreef: Vanmorgen stonden er overigens 4 11'en in Schaarbeek, waaronder (weer) de 1192
HLE 1192 rijdt terug
Re: HLE 1192 rijdt terug
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
dat zei ik toch?dentheo schreef:Hé ik dacht dat er eerst toekomende week een uitbreiding kwam van het gebruik van de traxxen...Shrek schreef:Nu er steeds meer 186'ers op de IC-B zitten ga je ze in schaarbeek wel meer tegenkomenrvdborgt schreef: Vanmorgen stonden er overigens 4 11'en in Schaarbeek, waaronder (weer) de 1192

Ik las"zitten" blijkbaar te letterlijk , ze zitten er nog niet ...Shrek schreef:dat zei ik toch?dentheo schreef:Hé ik dacht dat er eerst toekomende week een uitbreiding kwam van het gebruik van de traxxen...Shrek schreef: Nu er steeds meer 186'ers op de IC-B zitten ga je ze in schaarbeek wel meer tegenkomen
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Tja door het feit dat er al twee treinen door een traxx gereden worden zal je nu ook al een besparing hebben op het nodige aantal reeks 11. Niet opgewassen zijn tegen hun taak is een halve waarheid (ze hadden beter geweest met hetzelfde vermogen van een 27 dat is wel een feit). Ik kan u zeggen dat ik zelden er zelf mee in pannen gestaan heb (en heb er ook zeven jaar mee gereden). Het juist behandelen van een lok zoals het moet zou er al voor zorgen dat vele pannes voorkomen zouden zijn. Vele pannes zijn ontstaan door onvoldoende koeling van de elektronica (indien er geen tractie moet gegeven worden kan je de ventilatie uitschakelen). Wie zet er meestal de ventilatie uit? Inderdaad onze collega's van de NS (ze zijn er uiteindelijk ook de meeste diensten mee). Gevolg is da de elektronica in al die jaren een ware marteling heeft ondergaan. Het ene werkt nu eenmaal het andere in de hand.
Steven,Steven schreef:Tja door het feit dat er al twee treinen door een traxx gereden worden zal je nu ook al een besparing hebben op het nodige aantal reeks 11.
Gaat men dan volgende week de Traxx naar een vroege Benelux schuiven zodat hij twee slagen kan maken ?
Of kunnen het er ook drie zijn als men de eerste Benelux neemt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat is een vraagje voor Amsterdam het is daar dat ze dit regelen. Zolang het een sleep + hle 11 betreft waar een bestuurder bij betrokken is die nog geen traxx kent zal dit niet gebeuren. Brussel zuid doet nog een paar korte stukjes (ook al stelt het ni veel voor). De eerste Benelux van de dag is normaal aan perron gezet door iemand van Brussel zuid (er staan er altijd drie aan de kant in vorst, de overige twee worden met de rangeerdiesel overgebracht naar Brussel zuid). dus de grootste aanpassing zal er waarschijnlijk pas komen met de nieuwe diensten in december. Al kan het zijn dat met het in voege komen van de winterdienst volgende week er nog een paar kleine aanpassingen zijn (ben ik momenteel niet van de op de hoogte, nog niet nagezien in de farde op het werk)dentheo schreef:Steven,Steven schreef:Tja door het feit dat er al twee treinen door een traxx gereden worden zal je nu ook al een besparing hebben op het nodige aantal reeks 11.
Gaat men dan volgende week de Traxx naar een vroege Benelux schuiven zodat hij twee slagen kan maken ?
Of kunnen het er ook drie zijn als men de eerste Benelux neemt ?
Ok maar je kent waarschijnlijk de mogelijkheden... zijn er stammen die drie maal heen en weer gaan (Bru-Ams of Ams-Bru) of is twee keer per dag het maximum ?Steven schreef:Al kan het zijn dat met het in voege komen van de winterdienst volgende week er nog een paar kleine aanpassingen zijn (ben ik momenteel niet van de op de hoogte, nog niet nagezien in de farde op het werk)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
da kan je best gewoon is nazien via het gewoon spoorboekje of dit mogelijk is of niet.
Wat nu de precieze oorzaak is geweest, daar wil ik me niet over uitspreken, maar de resultaten van al die jaren met 11.8 rijden zijn niet bepaald goed; ze vallen veel en veel te vaak uit.Steven schreef:Niet opgewassen zijn tegen hun taak is een halve waarheid (ze hadden beter geweest met hetzelfde vermogen van een 27 dat is wel een feit). Ik kan u zeggen dat ik zelden er zelf mee in pannen gestaan heb (en heb er ook zeven jaar mee gereden). Het juist behandelen van een lok zoals het moet zou er al voor zorgen dat vele pannes voorkomen zouden zijn. Vele pannes zijn ontstaan door onvoldoende koeling van de elektronica (indien er geen tractie moet gegeven worden kan je de ventilatie uitschakelen). Wie zet er meestal de ventilatie uit? Inderdaad onze collega's van de NS (ze zijn er uiteindelijk ook de meeste diensten mee). Gevolg is da de elektronica in al die jaren een ware marteling heeft ondergaan. Het ene werkt nu eenmaal het andere in de hand.
Ik ken overigens de 11.8 niet anders dan *met* het vrij harde geluid van de ventilatie. Het lijkt me dan ook sterk dat het uitschakelen daarvan (nog) vaak voorkomt.
Groetjes,
Rian
Dat er 'meer pannes' zijn met een NSI-bestuurder is ergens normaal aangezien die geen depannage kent. Met een gelijkaardig technisch probleem zal een NMBS-tb nog kunnen vertrekken terwijl z'n Nederlandse collega een depanneur (=storingsmonteur) zal vragen.rvdborgt schreef:Wat nu de precieze oorzaak is geweest, daar wil ik me niet over uitspreken, maar de resultaten van al die jaren met 11.8 rijden zijn niet bepaald goed; ze vallen veel en veel te vaak uit.Steven schreef:Niet opgewassen zijn tegen hun taak is een halve waarheid (ze hadden beter geweest met hetzelfde vermogen van een 27 dat is wel een feit). Ik kan u zeggen dat ik zelden er zelf mee in pannen gestaan heb (en heb er ook zeven jaar mee gereden). Het juist behandelen van een lok zoals het moet zou er al voor zorgen dat vele pannes voorkomen zouden zijn. Vele pannes zijn ontstaan door onvoldoende koeling van de elektronica (indien er geen tractie moet gegeven worden kan je de ventilatie uitschakelen). Wie zet er meestal de ventilatie uit? Inderdaad onze collega's van de NS (ze zijn er uiteindelijk ook de meeste diensten mee). Gevolg is da de elektronica in al die jaren een ware marteling heeft ondergaan. Het ene werkt nu eenmaal het andere in de hand.
Ik ken overigens de 11.8 niet anders dan *met* het vrij harde geluid van de ventilatie. Het lijkt me dan ook sterk dat het uitschakelen daarvan (nog) vaak voorkomt.
Groetjes,
Rian
De ventilatie afleggen bij het 'aan perron komen' heb ik zelf nog een Nederlandse machinist zien doen. Bij aankomst in Rsd lag de ventilatie er nog voor't perron uit..uitbollen dus..
Die ventilatie maakt inderdaad véél lawaai maar toch beter voor de elektronica om die op te laten staan.
Of al die technische problemen nu daar door komen...tuurlijk niet...
En dat het allemaal de schuld van de Hollanders is klopt ook niet..(broodje aap-verhaal dat ze er in Nederland stiekem goederentreinen mee gesleept hebben enz..)
Met de (technisch bijna identieke) HLE27 met GF-koppeling doen we sinds enkele maanden héél veel kilometers net zoals de HLE11 en kijk : Lok's zijn bijlange niet zo betrouwbaar meer als vroeger toen ze minder km op een dag reden + lok's verslijten sowieso minder snel bij goederendiensten.
volgens mij waren de 11 ook een stuk betrouwbaarder toen de IC-B nog niet zo lang was als nu (toen er nog geen blauwe rijtuigen in meereden)