Railion 1609 in Leeuwarden

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gerard

Railion 1609 in Leeuwarden

Bericht door Gerard »

Hallo mensen,
Vanmorgen onderweg naar school zag ik op station Leeuwarden bij de containerterminal (voor ACTS shuttle) de Railion 1609 staan.
Deze loc komt normaal totaal niet in Leeuwarden.
Ik heb het idee dat deze 1609 de ACTS shuttle (tijdelijk) heeft overgenomen.
De oude E1250 (paarse E-loc die normaal de tractie verzorgt met de ex-NMBS 62'er) staat al de gehele week op een zijspoor opgesteld te Leeuwarden, volgens mij heeft deze technische problemen of is deze kapot.

Weet iemand hier meer over?

Greetz Gerard
Mark7758
Contacteer:

Re: Railion 1609 in Leeuwarden

Bericht door Mark7758 »

ACTS heeft een aantal 1600 gehuurd. De oudjes zijn op en versleten. Vandaar.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gerard

Bericht door Gerard »

Aha bedankt ;)

Dat betekent dus dat de ACTS 6700 (ex NMBS 62) en de E-loc serie 1250 niet meer de tractie zullen verzorgen.
De ACTS zal denk ik toch de 6700 in Leeuwarden móeten houden aangezien op het rangeeremplacement geen bovenleiding aanwezig is.

Greetz
Thieskes

Bericht door Thieskes »

ACTS huurt momenteel een aantal 16xx locs van railion, voor hoelang is mij niet bekend.
De 125x zul je niet vaak meer zien, maar kan nog wel treinen rijden.
De 125x die je in leeuwarde aan de kant hebt zien staan is de 1255. Deze loc heeft een oververhitte aspot gehad, hierdoor kan de loc niet meer rijden.

de acts diesel loc (670x) die je soms in combinatie ziet met de 125x kan alleen nog los worden ingezet (bv. om een 1200 te duwen). De loc is niet meer in staat om zelf een trein te trekken (ook niet in combinatie met een 1200).
Het is overigens niet toegestaan voor de 6700 om 'alleen' te rijden op het Nederlandse spoor i.v.m het ontbreken van ATB. Alleen op prive spoortjes en rangeerterreinen zoals de Kijfhoek kan je de 6700 wel eens 'los' aantreffen omdat het toch allemaal 40 KM gebied is.
ziemon

Bericht door ziemon »

per 14.08.2008 heeft ACTS de 1609 en 1619 van Railion gehuurd. De 16e is daar de 1606 bijgekomen. (bron is somda.nl)
Plaats reactie