Ah, ik zie het klik. Magertjes, maar okee. Hopelijk wordt het hersteld bij de opknapbeurt
Trainspotterke schreef:Dat is iets dat er bij ons in SCM nog ontbreekt op onze lijn: stationsnaambordjes!
Enkel het station van Adegem is ervan voorzien, en deze stopplaats wordt dan nog niet gebruikt ook.
Op het stationsgebouw van Maldegem staat de stationsnaaam ook en op het smalspoorperron staat er ook één bord.
Voor Eeklo en Balgerhoeke moeten er eigenlijk ook nog komen Zou dat veel geld kosten eigenlijk?
treinbruno schreef:In moerbeke waas staat er ook nog een bordje op het stationsgebouw
Langs welke lijn ligt dat? Komt er in het weekend nog wat langs?
Lijn 204, vooral in gebruik tijdens de bietencampagne. Voor de rest bereikbaar met lijn 49 [De Lijn] uit Lokeren.
Lijn 77A is gewoon niet meer in gebruik... Tenzij voor een speciale trein...
Of een toekomtige L-trein Moerbeke-Gent? (Lijn 204 ligt verder, dat is pas vanaf Sidmar).
Groeten,
Joris De Mol
Wover schreef:Wolfstee wordt enkel in de week bediend omdat het een P+R station is.
Het is hier 500m vandaan, als je wil ga ik er wel eens een foto trekken van het bordje .
In Wolfstee stappen op weekdagen gemiddeld 88 reizigers op per dag. Het zou dan ook niet rendabel zijn om tijdens het weekend de IRg Antwerpen-Turnhout hier te laten stoppen. Het is een station in een industriepark, dus er zouden nauwelijks mensen daar in het weekend de trein nemen.
De IRg bedient (in het weekend) wel de belangrijkere stations tussen Lier en Herentals, nml. Kessel, Nijlen en Bouwel maar slaat ook bv. Mortsel en Boechout over. Het moet toch nog min of meer een IR-trein blijven vind ik en daar past Wolfstee niet in (in mijn ogen).
Ik heb toch ook nooit gezegd dat Wolfstee een weekendbediening zou moeten krijgen .
Maar tijdens de week zouden er zeker in de spits toch minstens 3 of 4 treinen per uur moeten stoppen, waarvan minstens één snelle, want nu stopt er enkel een stoptrein en de P-trein naar Lier...
Met meer treinen en een betere signalisatie op de autosnelweg (nu staat er gewoon "P+R Wolfstee, trein Antwerpen", de vertrekuren en de duur van de rit naar Antwerpen zouden er ook wel bijmogen) kan dat zeker een succesvolle halte worden.
Wover schreef:Ik heb toch ook nooit gezegd dat Wolfstee een weekendbediening zou moeten krijgen .
Maar tijdens de week zouden er zeker in de spits toch minstens 3 of 4 treinen per uur moeten stoppen, waarvan minstens één snelle, want nu stopt er enkel een stoptrein en de P-trein naar Lier...
Met meer treinen en een betere signalisatie op de autosnelweg (nu staat er gewoon "P+R Wolfstee, trein Antwerpen", de vertrekuren en de duur van de rit naar Antwerpen zouden er ook wel bijmogen) kan dat zeker een succesvolle halte worden.
Nee, da's waar. Maar ik wou het voor de andere even vermelden.
Sorry, hier volg ik je niet in. Het lijkt me nuttiger om meer treinen in Kessel, Nijlen en Bouwel te laten stoppen dan in Wolfstee.
Zeker Nijlen zou eigenlijk een IR-station moeten worden.
Wat mij ook interessant lijkt is een P-trein die bvb. vanuit Herentals vertrekt en stopt in Wolfstee, Bouwel, Nijlen, Kessel en Lier en dan Boechout en Mortsel overslaat. Dat betekent toch ook snel een winst van een vijftal minuten.
Ik zou gewoon één van de IR's in Wolfstee en Nijlen laten stoppen .
Kessel en Bouwel zijn niet echt de moeite, maar zoals ik al zei, als Wolfstee een beetje gepromoot wordt bij automobilisten en er een rechtstreekse snelle trein naar Antwerpen stopt, dan zal het zeker succes hebben.
Wover schreef:Ik zou gewoon één van de IR's in Wolfstee en Nijlen laten stoppen .
Kessel en Bouwel zijn niet echt de moeite, maar zoals ik al zei, als Wolfstee een beetje gepromoot wordt bij automobilisten en er een rechtstreekse snelle trein naar Antwerpen stopt, dan zal het zeker succes hebben.
Daar heb je gelijk in.
Hoewel ik het doortrekken van de P-trein Herentals-Lier naar Antwerpen-Centraal zonder stops te Boechout en Mortsel ook een goed idee vind. Ik denk niet dat men snel zal beslissen om een IR te laten stoppen in Nijlen en Wolfstee, hoewel dat wel een goede vooruitgang zou betekenen.
Desnoods enkel een stop van de IR in Nijlen waarop je vanuit Wolfstee makelijk kunt overstappen.
Nee, dat zal niet aanslaan bij de gebruikers van Wolfstee. Als je deze P+R-halte toch een beetje aantrekkelijk wil maken, moet je ZEKER een rechtstreekse trein hebben met een redelijke regelmaat (toch minstens één in het uur en ze zouden eigenlijk naar één per half uur mogen gaan), en liefst zo snel mogelijk, wil je de automobilisten al aan Wolfstee van de autosnelweg doen afslaan.
Trainspotterke schreef:Nee, dat zal niet aanslaan bij de gebruikers van Wolfstee. Als je deze P+R-halte toch een beetje aantrekkelijk wil maken, moet je ZEKER een rechtstreekse trein hebben met een redelijke regelmaat (toch minstens één in het uur en ze zouden eigenlijk naar één per half uur mogen gaan), en liefst zo snel mogelijk, wil je de automobilisten al aan Wolfstee van de autosnelweg doen afslaan.
Ik weet niet of het dan echt gaat aanslaan hoor, er kunnen maximaal 250 auto's geparkeerd worden. Dus zo'n groot succes zal het nooit worden. Bovendien is 36 min om naar Antwerpen-Centraal te gaan toch redelijk vind ik. De IR-treinen laten stoppen zou niet interessant zijn als men maximaal een 300 reizigers kan behalen. ('t is een P+R station, dus de meeste komen met de auto, dus 250 plaatsen = +/-250 reizigers, stel dan nog dat er 50 op een andere manier komen). Als ze de parking nog kunnen uitbreiden is het een andere zaak.
Ik vind het belangrijker om het station van Nijlen uit te breiden dan dat van Wolfstee. Dit station telt al bijna 500 reizigers per dag en kan met een uitbreiding tot IR-station zeker 1000 reizigers halen.
Een andere oplossing is om in Antwerpen sneltrams te laten rijden tussen Wommelgem en het centrum. Die zouden dan maar op enkele centrale haltes stoppen bv .
Maar dat zal er wel weer niet van komen en bovendien zijn de trams in Antwerpen tergend traag . En nog een klein details is dat de sporen (nog) niet tot aan de autosnelweg liggen.