Welk rijtuig?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Wover

Welk rijtuig?

Bericht door Wover »

Hoi,

gisteravond zat ik in een gezellig jazz-café in Antwerpen en daar had men enkele banken uit een oud rijtuig staan. Het waren houten banken met bagagerekken boven de zetels. Er zat ook een hendel voor de verwarming met standen gematigd en warm.

Ik gok zelf dat het een 2e of zelfs 3e klasse is uit een K2 of K1 rijtuig, maar google heeft van die rijtuigen blijkbaar niet veel foto's meer (en de foto's die er wel zijn zijn van gerestaureerde 1e klasserijtuigen).

Dus, wie kan mij helpen :)?
Steviewonder

Re: Welk rijtuig?

Bericht door Steviewonder »

Kan ook uit M1 zijn die hadden ook houten banken. :)
Wover

Bericht door Wover »

Ja, maar hadden die bagagerekken boven de banken?
Tim

Bericht door Tim »

De M1 rijtuigen hadden geen bagagerekken boven de banken, dat is een doorlopend bagagerek aan de zijkanten.

De K1 rijtuigen met houten banken hadden dit wel maar aangezien je ook spreekt van een hendel voor de verwarming aan de bank denk ik eerder aan een bank van een GCI rijtuig. Al ben ik dit ook niet helemaal zeker.
Wover

Bericht door Wover »

Als je er een foto van hebt kan ik het misschien bevestigen ;).
M1

Bericht door M1 »

Wover schreef:Hoi,

gisteravond zat ik in een gezellig jazz-café in Antwerpen ........
Wel wel wel, waarom waren wij niet uitgenodigd?
Je kan het goedmaken door ons te vertellen waar wij de volgende keer moeten zijn. Santé.
Wover

Bericht door Wover »

De Muze aan de melkmarkt (nr 15 geloof ik). Vlak aan de eindhalte van tram 10 & 11 ;).

Gisteren was het er wel iets te druk vond ik. Het is "te goed" gelegen, waardoor er veel toeristen naartoe komen :P.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Wover

Bericht door Wover »

Jep, dat waren ze. Ze waren wel niet geschilderd, volgens mij waren ze (op enkele nieuwe planken na) volledig origineel :).
Plaats reactie