Ja, de "e" staat dan voor ERTMS of Européene. Maar omdat alle nieuwe TGV stellen automatisch met ERTMS geleverd gaan worden laat ik die "e" toch weg..Jules schreef:Als ik mij niet vergis is het DasyeBinnenkort komt er een nieuwe onderhoudspost in Lyon (Technicentre Lyon) die depot zal spelen voor TGV Dasy
Bwa, in testfase, er zijn al Dasy stellen in dienst die volwaardige diensten naar het verre zuiden (Montpellier e.d.) doen hoor. Een paar weken geleden is er de goedkeuring voor rijden in UM er gekomen: Dasy stellen mogen gekoppeld worden met TGV-Duplex, TGV Réseau, TGV RD en TGV POS.sncf-sncb schreef:Ik hoorde van bestuurder dat Dasye voor de rest nog volledig in testfase is. 't is tevens wel de meest sterke TGV hoorde ik ook!Wat het nonchalante gedrag betreft in werkplaatsen, er is zelfs een TGV-PSE gesignaleerd met was neusplaten van een TGV La Poste!
![]()
Wat het vermogen betreft: dat is idd. voor de TGV Dasy hetzelfde als bij de POS: 9600kW onder 25kV (andere stellen: 8800kW, TGV-A: 8000kW, TGV-PSE: 6400kW).
En ja, de nonchalance: men heeft liever een stel dat kan rijden met een stuk van een ander stel, dan één dat men moet immobiliseren omdat men het juiste stuk niet in het juiste kleurtje heeft