Treinverkeer lam door bermbranden.
Treinverkeer lam door bermbranden.
Het treinverkeer tussen beernem en Aalter liep gisternamiddag vertraging tot 40 minuten op door grote bermbranden. De branden onstonden door gensters van een voorbijrijdende trein. Op een vijftal plaatsen werd tot 300 meter berm in de as gelegd. door de rook was er even geen treinverkeer mogelijk
(bron : hln weekend 26-27 juli)
-> daarmee dat ik de brandweer in volle vaart heb zien passeren.
(bron : hln weekend 26-27 juli)
-> daarmee dat ik de brandweer in volle vaart heb zien passeren.
Re: Treinverkeer lam door bermbranden.
oei en ik had opgevangen dat er spelende kinderen gezien waren op de plaats van het vuur!! de ware toedracht van het vuur is dus wat gokken 

Hoe geven TB's de exacte plaats des onheils door en aan wie: blok of TC? Werkt men met hectometerpalen of hoe weet je op welk grondgebied je op dat ogenblik rijdt?
elke lijn heeft km-palen en hm-palen, dus op die manier is wel een vrij duidelijke plaats aan te geven, verder heb je ook nog stationsgebouwen, overwegen, bruggen, tunnels en zoveel andere zaken die je als referentie kan opgeven voor een plaats aan te duiden.
En vandaag was de boel daar weer aan het smeulen, Traffic Control dan maar even verwittigd, en tijdens de terugrit was op het eerste zicht daar de boel toch natgespoten... Voor de ramptoeristen, zoeken ter hoogte van kilometerpaal 78.
-
dan maar te zwijgen over kolen die uit onze stoomlocomotieven komen te vallen op zo'n warme dagen 

Daarom dat er op uitzonderlijk warme dagen een dieselloc op enige afstand van de stoomloc rijdt. Deze heeft als taak beginnende branden te blussen.
BDJ
BDJ
-