Traxx machinisten...
Traxx machinisten...
Ik lees op de nieuwe site van Steven dat BruZ de traxxen van de Benelux niet gaat rijden , wie dan B-cargo van Antw Noord ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Traxx machinisten...
antwerpen centraal en voor de rest NS.dentheo schreef:Ik lees op de nieuwe site van Steven dat BruZ de traxxen van de Benelux niet gaat rijden , wie dan B-cargo van Antw Noord ?
Re: Traxx machinisten...
Verschooning StevenSteven schreef:antwerpen centraal en voor de rest NS.dentheo schreef:Ik lees op de nieuwe site van Steven dat BruZ de traxxen van de Benelux niet gaat rijden , wie dan B-cargo van Antw Noord ?

officieel is het den depot IANT dat die diensten doet,
op papier maakt dat veel verschil, in realitiet...
Re: Traxx machinisten...
Nils schreef:Verschooning StevenSteven schreef:antwerpen centraal en voor de rest NS.dentheo schreef:Ik lees op de nieuwe site van Steven dat BruZ de traxxen van de Benelux niet gaat rijden , wie dan B-cargo van Antw Noord ?![]()
officieel is het den depot IANT dat die diensten doet,
op papier maakt dat veel verschil, in realitiet...
weet ik wel, maar denk niet dat iedereen op de hoogte is van depotindeling zoals iant, ibru en ilie., zijnde de internationale depots van brussel antwerpen en luik.
Re: Traxx machinisten...
Is iant dan de vroegere groep A, B, C of D ?Steven schreef:Nils schreef:Verschooning StevenSteven schreef: antwerpen centraal en voor de rest NS.![]()
officieel is het den depot IANT dat die diensten doet,
op papier maakt dat veel verschil, in realitiet...
weet ik wel, maar denk niet dat iedereen op de hoogte is van depotindeling zoals iant, ibru en ilie., zijnde de internationale depots van brussel antwerpen en luik.
Ik weet dat die ooit bestonden maar weet niet meer wie toen Benelux reed...
Nu dus iant, weer wat slimmer.
Ik neem aan dat dat internationaal niet telt voor de stoptrein naar Roosendaal, maar wel voor de shuttle naar Brecht ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Traxx machinisten...
Helemaal juist, roosendaal valt niet onder internationaal, Brecht ook niet, maar daar dat dat op de HSL ligt gaat dat ook naar internationaal, kwestie van minder bestuurders te moeden opleiden en betalen voor de kennis daarvan.dentheo schreef:
Is iant dan de vroegere groep A, B, C of D ?
Ik weet dat die ooit bestonden maar weet niet meer wie toen Benelux reed...
Nu dus iant, weer wat slimmer.
Ik neem aan dat dat internationaal niet telt voor de stoptrein naar Roosendaal, maar wel voor de shuttle naar Brecht ?
Re: Traxx machinisten...
je moet ze zelfs als een afzonderlijk depot beschouwen, IBRU is zo een andere depot dan FBMZ.
IBRU telt zo verschillende reeksen van bestuurders, S, T, F, Q, VKI waarbij enkel de mensen van de S (eurostar reeks) en T (thalysreeks) met personentreinen rijden, bestuurder van de F en Q zijn jockey's en doen het overbrengen tussen vorst en brussel zuid (vice versa), verzorgen de rangeren in vorst op de hst werkplaats. VKI = vlottend kader van IBRU aangezien FBMZ ook over een VK beschikt.
Bestuurders beschikken over volgende kennis per reeks
S = Eurostar, Thalys en TGV (doen diensten op Londen, Rijsel, Paris Nord en CDG)
T = Thalys en TGV (doen diensten op Rijsel, Paris nord, CDG en Luik)
de jockey's kennen alle materieel van S en T doch niet de bijhorende reglementering ivm HSL lijnen.
ter vergelijking, FBMZ telt volgende reeksen A, K, J, U, VK
zo is dit dus ook in antwerpen en luik
de mensen van ILIE rijden met Thalys en ICE
de mensen van IANT met thalys en benelux (in de toekomst ook nog met de shuttle dus)
IBRU telt zo verschillende reeksen van bestuurders, S, T, F, Q, VKI waarbij enkel de mensen van de S (eurostar reeks) en T (thalysreeks) met personentreinen rijden, bestuurder van de F en Q zijn jockey's en doen het overbrengen tussen vorst en brussel zuid (vice versa), verzorgen de rangeren in vorst op de hst werkplaats. VKI = vlottend kader van IBRU aangezien FBMZ ook over een VK beschikt.
Bestuurders beschikken over volgende kennis per reeks
S = Eurostar, Thalys en TGV (doen diensten op Londen, Rijsel, Paris Nord en CDG)
T = Thalys en TGV (doen diensten op Rijsel, Paris nord, CDG en Luik)
de jockey's kennen alle materieel van S en T doch niet de bijhorende reglementering ivm HSL lijnen.
ter vergelijking, FBMZ telt volgende reeksen A, K, J, U, VK
zo is dit dus ook in antwerpen en luik
de mensen van ILIE rijden met Thalys en ICE
de mensen van IANT met thalys en benelux (in de toekomst ook nog met de shuttle dus)
Re: Traxx machinisten...
En naar het schijnt rijden vanaf 01/08 de eerste TRAXXEN met NS bestuurders op de Amsterdammer.
NS zou zelfs denken aan omkaderde stelen
want wil de stuurstandrijtuigen d'r uit halen...
Greetz
Sven
NS zou zelfs denken aan omkaderde stelen

Greetz
Sven
Re: Traxx machinisten...
Daar is inderdaad sprake van.
Loc +rijtuigen + Loc.
En dan beide indienst. Het is dan net een sprinter zo hard kan je aanzetten.
Dat is makkelijk voor de railcatering. Een keer aanzetten en de trollie met koffie is achter in de trein.
Een keer remmen en hij is weer voorin bij de Machinist.
Loc +rijtuigen + Loc.
En dan beide indienst. Het is dan net een sprinter zo hard kan je aanzetten.

Dat is makkelijk voor de railcatering. Een keer aanzetten en de trollie met koffie is achter in de trein.
Een keer remmen en hij is weer voorin bij de Machinist.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Traxx machinisten...
Logisch voorstel, want de traxxen hebben MUX aan boord, die ze kan laten samen werken over de UIC (?) kabel...tt44ta46 schreef:En naar het schijnt rijden vanaf 01/08 de eerste TRAXXEN met NS bestuurders op de Amsterdammer.
NS zou zelfs denken aan omkaderde stelenwant wil de stuurstandrijtuigen d'r uit halen...
Is bij ons toch ook ooit gebeurd met dubbeldekkers op Antw Charleroi ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Traxx machinisten...
Is er dan nog catering op de benelux?Mark7758 schreef: Dat is makkelijk voor de railcatering. Een keer aanzetten en de trollie met koffie is achter in de trein.
Re: Traxx machinisten...
dat wat ik opgevangen heb heeft ook met twee locs te maken maar wel op een andere manier.
De trein komt met 1 loc toe te Brussel Zuid en wijkt uit op zijspoor kant Charleroi, daar staan een twee loc in doodspoor te wachten. De loc in het doospoor komt er tegen kant Brussel noord van de trein, terwijl aan de andere kant de loc er afgaat. De nieuwe loc trekt de trein terug aan het perron. De eerste loc gaat aan de kant staan in het doodspoor. Voor wie het wat wil begrijpen zou ik de sporensituatie moeten schetsen aldaar te Brussel zuid. Op deze manier doen ze een snelle locwissel en gebruik je minimaal aan locomtieven. Niet vergeten dat de traxx op zichzelf al sterker is als een reeks 11 en dus al vermogen op rerserve heeft om deze 7 rijtuigen te slepen.
De trein komt met 1 loc toe te Brussel Zuid en wijkt uit op zijspoor kant Charleroi, daar staan een twee loc in doodspoor te wachten. De loc in het doospoor komt er tegen kant Brussel noord van de trein, terwijl aan de andere kant de loc er afgaat. De nieuwe loc trekt de trein terug aan het perron. De eerste loc gaat aan de kant staan in het doodspoor. Voor wie het wat wil begrijpen zou ik de sporensituatie moeten schetsen aldaar te Brussel zuid. Op deze manier doen ze een snelle locwissel en gebruik je minimaal aan locomtieven. Niet vergeten dat de traxx op zichzelf al sterker is als een reeks 11 en dus al vermogen op rerserve heeft om deze 7 rijtuigen te slepen.
Re: Traxx machinisten...
dat is maar een tijdje buiten dienst geweest, is nu toch al een hele tijd dat ze terug catering doen.K V B schreef:Is er dan nog catering op de benelux?Mark7758 schreef: Dat is makkelijk voor de railcatering. Een keer aanzetten en de trollie met koffie is achter in de trein.
Re: Traxx machinisten...
Hoeveel keertijd heeft die Benelux dan wel ? Of slaat die een slag over en het vraagt een mannetje meer in Brussel..Steven schreef:dat wat ik opgevangen heb heeft ook met twee locs te maken maar wel op een andere manier.
De trein komt met 1 loc toe te Brussel Zuid en wijkt uit op zijspoor kant Charleroi, daar staan een twee loc in doodspoor te wachten. De loc in het doospoor komt er tegen kant Brussel noord van de trein, terwijl aan de andere kant de loc er afgaat. De nieuwe loc trekt de trein terug aan het perron. De eerste loc gaat aan de kant staan in het doodspoor. Voor wie het wat wil begrijpen zou ik de sporensituatie moeten schetsen aldaar te Brussel zuid. Op deze manier doen ze een snelle locwissel en gebruik je minimaal aan locomtieven. Niet vergeten dat de traxx op zichzelf al sterker is als een reeks 11 en dus al vermogen op rerserve heeft om deze 7 rijtuigen te slepen.
Anderzijds als men van al dat gekruip af wil... maar dan sleept men 80 T meeer heen en weer...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Traxx machinisten...
Als hij op tijd is heeft hij 30 min keertijd, de bestuurder die aankomt heeft zodoende na het rangeerwerk een uurtje pauze over en blijft bijgevolg met dezelfde loc rijden aangezien hij bij aankomst losgemaakt word en de volgende sleep (van het uur nadien) aan zijn haak krijgt. het losmaken en terug vastmaken van een andere loc (aan de andere zijde), + remproef zou moeten te doen zijn in ongeveer 20 min max.