Hallo,
Joris schreef:
En hopelijk zien ze nu bij de nmbs in dat er OPNIEUW een groot aantal reizigers in de kou staan, en dat ze die heel simpel op Treski kunnen krijgen.
Kort "historisch" overzicht :
- In 2003 schaft de NMBS alle nachttreinen inclusief skitreinen af wegens niet rendabel.
- TTC denkt dat er wel een markt is voor een skitrein en legt op eigen risico en met privekapitaal de BerglandExpress in.
- De NMBS merkt aan de bezettingsgraad van de Bergland dat er toch nog wel markt is voor een skitrein en legt zijn Treski in. In het eerste jaar laten ze enkel zitplaatsen rijden (= geen directe concurrentie met Bergland die enkel lig- en slaapplaatsen heeft).
- In het daaropvolgende jaar rijden er echter wel ligplaatsen mee met Treski. In datzelfde jaar zijn er zodanig veel incidenten bij de doorrit van de Bergland door België dat het lijkt alsof er sabotage in het spel is.
Samengevat (sorry to be blunt): als volgend jaar de Treski ieder weekend rijdt met zit, lig en slaapplaatsen alsook de SR3 zal ik geneigd zijn te concluderen dat de NMBS de Bergland weggepest heeft...
Goedenavond.