Lokomotief produktie

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dentheo

Lokomotief produktie

Bericht door dentheo »

Onze Traxxen worden binnenkort geleverd aan een ritme van +- één per week.

Hoeveel lokomotieven worden er eigenlijk in Europa gemaakt per week ?

Bombardier ? paar per week ?
Siemans ? ook paar per week ?
Kiel (Vos ...) één per week ?

Geeft een 300 per jaar of sla ik de bal hier volledig mis ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Joris
Contacteer:

Re: Lokomotief produktie

Bericht door Joris »

Hallo,
Theoretisch gezien zijn "de prima's" die bij alstom van de band lopen ook treinen :wink: .
En ik dacht dat Ansola, ofwel iemand anders, aan de FS ook nog een locreeks levert, dus zal dat wel geen al te laag getal zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Joris schreef:Hallo,
Theoretisch gezien zijn "de prima's" die bij alstom van de band lopen ook treinen :wink: .
En ik dacht dat Ansola, ofwel iemand anders, aan de FS ook nog een locreeks levert, dus zal dat wel geen al te laag getal zijn...
En in Spanje schroeft men ook nog diesels in elkaar...was ooit Alstom is nu Vosh ?

Dus alles bij elkaar tiental fabrieken .. 500 loks per jaar ??
Theo
Groeten vanop de Heide
msts.be

Bericht door msts.be »

Je hebt deze vraag al eens in dit topic gesteld, waar ik nu ook mijn uitleg uit zal knippen..

Voor Bombardier:
Per maand worden er ongeveer 3 à 5 BR 185 en 3 à 5 BR146 locomotieven aan de DB geleverd. Je kan dus stellen dat er ongeveer 20 locomotieven in totaal van alle types per maand geleverd worden..

Van de andere fabrikanten moet je het zelf eens uitzoeken.. op br146.de staan ook de leverlijsten van de Taurussen, Eurorunners en BR189 zodat je een goede schatting kan maken van Siemens. Van Vossloh kan je alles vinden op loks-aus-kiel.de (buiten de locs die in Valencia gemaakt worden, op dit moment enkel de Euro 4000 en de BB60000 voor de SNCF). Voor Alstom zal je op verschillende sites moeten zoeken..
msts.be

Bericht door msts.be »

Joris schreef:En ik dacht dat Ansola, ofwel iemand anders, aan de FS ook nog een locreeks levert, dus zal dat wel geen al te laag getal zijn...
Pff, voorlopig zijn de 2 proto-locs van de E403 nog steeds in testfase (na 2 jaar van aflevering) en moeten de resterende 22 serielocs nog afgeleverd worden. Ansaldo kan het gewoon vergeten en is na de TSR's en de E403 failliet. De samenwerking met Bombardier voor de Zefiro gaat echt niets meer opleveren, tenzij het moederhuis meer kapitaal gaat injecteren... maar met de afgelopen slechte referenties zou ik dat niet zo snel meer doen..

Je verwart waarschijnlijk Ansaldo met Bombardier, die nog wel een schijf van zo'n 50 à 100 E.464 (de locs met 1 cabine) aan het leveren is aan de FS..
dentheo

Bericht door dentheo »

msts.be schreef:Je hebt deze vraag al eens in dit topic gesteld, waar ik nu ook mijn uitleg uit zal knippen..
Klopt sorry vergeten.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie