vossloh type G2000
vossloh type G2000
Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
titel door mod aangepast naar iets beter passend
titel door mod aangepast naar iets beter passend
Re: vossloh type 56
Ik weet niet in welke livrei het zal zijn, maar het zullen gewone G2000's zijn, zoals deze:

Re: vossloh type 56
In't groen, dan zal hij misschien van Rail4Chem geweest zijn.
Die heeft als ik mij niet vergis ook toelatingsritten gedaan tussen Antwerpen en Gent. Die foto's hebben hier ook ooit eens gestaan, maar dat kan gemakkelijk 1 of 2 jaar geleden zijn
.
Die heeft als ik mij niet vergis ook toelatingsritten gedaan tussen Antwerpen en Gent. Die foto's hebben hier ook ooit eens gestaan, maar dat kan gemakkelijk 1 of 2 jaar geleden zijn

Re: vossloh type 56
prachtig, bedankt Wover! Naar verluidt zullen deze locs gebruikt worden voor grensoverschrijdend transport Belgie-Frankrijk vanaf december 2008. Bestemming nog onbekend.
Re: vossloh type 56
bestel is een groot woord, net zoals de traxx zal deze gehuurd worden. de echte bestelling van een baandiesel is dus nog niet voor morgen.
Re: vossloh type 56
Maar gaat de NMBS ze huren voor B-Cargo, of gaat Fret ze huren om hier diensten te komen doen? En gaan ze dan ergens een sattelietdepot neerpoten?
Re: vossloh type 56
Er staan er nu 2 blauwe op FNND klaar, deze zouden normalerwijze gehuurd zijn en dienen voor diensten naar Frankrijk, dit voor ineens bij de klant te rijden. Even nog afwachten voor meer infoMiljaarde schreef:Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
Re: vossloh type 56
Die groene G2000 locomotieven zijn die locs die FRET gebruikte voor de Lyon-treinMiljaarde schreef:Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
Re: vossloh type 56
Nmbs en sncf hebben een partneriaat: Er zijn Belgische bestuurders die uitslapen (in Groot-synthen, Frans-Vlaanderen, bestuurders van Kikempois) en rijden in Frankrijk en er zijn franse bestuurders die uitslapen (Antwerpen) én rijden in Belgie.Wover schreef:Maar gaat de NMBS ze huren voor B-Cargo, of gaat Fret ze huren om hier diensten te komen doen? En gaan ze dan ergens een sattelietdepot neerpoten?
We rijden ook met elkaars machines. Wij met Franse type 36000, zij met onze type 12.
Er wordt aan ons steeds gevraagd welke reisweg we in frankrijk hebben gevolgd, om zodoende het aantal kilometers exact te kunnen bepalen dat we in frankrijk gereden hebben. Wees maar zeker dat dit ongeveer fifty-fifty is, anders zou de samenwerking gewoon ophouden.
Je kunt maw minder en minder weten van welke firma de bestuurder nu is die op een goederentrein is. Het is dusq niet omdat je veel Franse locs ziet, dat het ook allemaal franse bestuurders zijn. (en omgekeerd)
Re: vossloh type 56
sncf doet een deel samen met B cargo maar er zijn ook treinen die ze 100% voor hun eigen rekening doen hoor.
Re: vossloh type 56
b-cargo ook. (Open acces zoals dat heet) Fret doet die tessenderlotrein, nmbs doet dourges. Je kunt je de vraag stellen of het werkelijk vrije concurrentie is eigenlijk. Ik denk niet dat ze elkaar zomaar veel gaan gunnen zonder tegenprestaties. Maar dat is gissen natuurlijk.Steven schreef:sncf doet een deel samen met B cargo maar er zijn ook treinen die ze 100% voor hun eigen rekening doen hoor.
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: vossloh type 56
In Antwerpen Noord staan momenteel 2 Vosloh type G2000 met blauwe cabines

**********************************************************************************************************
Re: vossloh type 56
Geeft dit geen problemen op veiligheidsniveau? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die mannen Nederlands praten met de Blok of TC. Idem dito met eventueel andere nationaliteiten...Miljaarde schreef:en er zijn franse bestuurders die uitslapen (Antwerpen) én rijden in Belgie.