Treinverkeer naar luchthaven Zaventem stilgelegd
Treinverkeer naar luchthaven Zaventem stilgelegd
Door een luchtvaartongeval op het uiteinde van startbaan 20 is het treinverkeer tussen de aftakking lijn 36/36N en de luchthaven Zaventem stilgelegd en dit vermoedelijk nog enkele dagen. Reizigers moeten afstappen in Zaventem-Dorp op lijn 36 alwaar pendelbussen hen verder voeren...
Re: Treinverkeer naar luchthaven Zaventem stilgelegd
maar waarom hebben ze daar het treinverkeer stilgelegd
het vliegtuig ligt toch niet op de sporen
Als je foto's ziet op verschillende sites zie je dat het echt niet veel scheelde of de neus lag op de sporen+ echt stabiel lag het ook niet denk ik.b-loc schreef:maar waarom hebben ze daar het treinverkeer stilgelegd
Er is geen ontploffingsgevaar meer en het station van Zaventem zou ook al heropend zijn.
Vliegtuig ligt inderdaad vlakbij de spoorlijn naar de luchthaven en ik had de indruk dat de IC/E waar ik in zat ook vertraagde ter hoogte van het ongeval. Overigens had de omroeper in Brussel-Zuid behoorlijk wat problemen om de juiste informatie om te roepen i.v.m. de afgeschafte treinen naar de luchthaven, er zaten behoorlijk wat haperingen in de omroepberichten en het moest dan nog eens in vier talen ...
Laatst gewijzigd door KB op 26 mei 2008, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
L'union fait la force.
Je ziet: schelen doet het niet veel. De twee brandweermannen lopen naast de sporen...

Hallo,
Er overigens nog altijd geen vekeer mogelijk op die boog. Logisch, want, dat vliegtuig kan mijn inziens nog steds naar beneden glijden, de neus dan toch.
Groeten,
Joris De Mol
Er overigens nog altijd geen vekeer mogelijk op die boog. Logisch, want, dat vliegtuig kan mijn inziens nog steds naar beneden glijden, de neus dan toch.
Groeten,
Joris De Mol
Dat zou mij verbazen hoor, dat zwaartepunt ligt we iets verder denk ik, zeker als je ziet dat aan dat stuk de vleugels met motoren hangen (en die liggen nog voor de afgrond). Men doet dat waarschijnlijk gewoon omdat er daar veel volk rondloopt, plus men zou beginnen met het leegpompen van de kerosinetanks wat altijd een risico inhoudt.
-
En ik die gisteren nog dacht dat de spoorlijn wel heel dicht bij de landingbaan ligt
, En een dag later gebeurt dit dan zoiets

, En een dag later gebeurt dit dan zoiets

Weet je dit zeker, Joris?
Omstreeks 20u vanavond stond er een Break naar de luchthaven in Leuven vertrekkensklaar (wel met + 0H20). Deze zou daar ook gewoon stoppen volgens het infobord, idem dito voor een latere trein vanuit Leuven. Tenzij men Zaventem-dorp gemakkelijkheidshalve als Zaventem-luchthaven afficheert....
Omstreeks 20u vanavond stond er een Break naar de luchthaven in Leuven vertrekkensklaar (wel met + 0H20). Deze zou daar ook gewoon stoppen volgens het infobord, idem dito voor een latere trein vanuit Leuven. Tenzij men Zaventem-dorp gemakkelijkheidshalve als Zaventem-luchthaven afficheert....
Hallo,
Ik heb het daarnet gelezen op de site van de NMBS...
Update 19.30u stond erbij.
Hierzo: http://www.b-rail.be/php/alerts/index.p ... ew&&id=381
Groeten,
Joris De Mol
Ik heb het daarnet gelezen op de site van de NMBS...
Hierzo: http://www.b-rail.be/php/alerts/index.p ... ew&&id=381
Groeten,
Joris De Mol
de luchthaven gaat men niet aanduiden als zaventem maar als brussel nationale luchthaven zoals het station officieel noemt.
Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 052008_069Treinproblemen blijven tussen Leuven en Zaventem
ZAVENTEM - Reizigers die vanuit Leuven naar de luchthaven van Zaventem sporen, moeten de komende dagen nog rekening houden met een vertraging van 15 minuten.
Omdat de treinen van de NMBS niet via de bocht van Nossegem kunnen rijden, moeten de passagiers vanuit Leuven naar Zaventem sporen, daar overstappen en de trein nemen naar de luchthaven.
Door de crash van het vrachtvliegtuig zondagmiddag lekt er kerosine op de spoorwegberm aan de bocht van Nossegem. Daardoor heeft de brandweer de NMBS aangeraden, die bocht voorlopig niet te gebruiken.
Op de spoorlijn Leuven-Brussel beschikt de NMBS normaal over vier sporen.
Door het ongeval zijn er echter maar drie van de vier sporen beschikbaar. Dat kan vanaf maandag, vooral tijdens de piekuren, voor lichte vertragingen zorgen. Ook hier zouden de problemen binnen één à twee dagen opgelost moeten zijn.
rbo
foto-special : http://www.standaard.be/Nieuws/Foto/Fot ... ?show=1204
Voila, was wel te verwachten dat het aan die kerosine zou liggen, maar dat zal hopelijk binnen een dag opgelost zijn eens de tanks zijn leeggepompt.
Blijkbaar kan men nu plots na die brand in die seinkast wel storingen op de website zetten, en dat zelfs op een zondag.Joris schreef: Ik heb het daarnet gelezen op de site van de NMBS...
Toch raar dat daar eerst altijd een minister moet voor tussenkomen voor er iets gebeurt.