Klein foutje maar al direct verbeteren zeker, de trein zal wel naar Liers gereden hebben.BRUSSEL - In het Luxemburgstation in Brussel is vanavond iemand door een trein aangereden. Het slachtoffer is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, maar verkeert niet meer in levensgevaar, zo heeft woordvoerster Leen Uyterhoeven van de NMBS gemeld.
Het ongeval gebeurde om 18.25 uur. De trein, die Lier als bestemming had, stond rond 19 uur nog in het station. Volgens de NMBS is het treinverkeer verstoord, onder meer in de richting van Binche en Luxemburg.
Bron: De Standaard Online
-------------------------------------------------------------------------------
Reiziger die sporen wou oversteken aangereden door trein
In het Luxemburgstation in Brussel is een persoon maandagavond door een trein aangereden. Het slachtoffer is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, maar verkeert niet meer in levensgevaar. Blijkbaar ging het niet om een poging tot zelfmoord maar om iemand die de sporen wou oversteken, zei Benoît Gilson van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.
Het ongeval gebeurde om 18.25 uur. Het was een trein die Brussel met Namen verbindt, die het slachtoffer op spoor 4 van het Luxemburgstation aanreed. Alle treinen die langs het Luxemburgstation rijden, hebben door het ongeval 15 tot 20 minuten vertraging.
Bron: hln.be
Treinverkeer verstoord na aanrijding in station Brussel Luxe
Treinverkeer verstoord na aanrijding in station Brussel Luxe
Bron vtmtextBrussel: trein rijdt man aan
In het Luxemburgstation in Brussel is maandagavond een reiziger aangereden door een trein. Het slachtoffer is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, maar is buiten levensgevaar.
De reiziger zou de sporen hebben willen oversteken.
Door het ongeval heeft alle treinverkeer dat via het Luxemburgstation moet een kwartier vertraging.
Re: Treinverkeer verstoord na aanrijding in station Brussel
ik heb zo een gestrande waal tegengekomen in Lier, die zie blijkbaar ook een lettertje had miskeken :pMoi schreef:
Klein foutje maar al direct verbeteren zeker, de trein zal wel naar Liers gereden hebben.
jammerlijk ongeval, maja eigen schuld, zoals we hier al vaak gezegd hebben hier, ze doen maar op tot er eens iets ernstigs gebeurd...
Ik weet het ook niet juist hoor, maar volgens mij kwam hij van antwerpen, is hij in Lier uitgestapt op de IR Flemalle Haute, en die stopt volgens mij toch ook in Liers e, niet? Dus dacht hij gewoon dat hij er al was ofzo, weet ik veel :p
hij stond in ieder geval wel te wachten op de IR flemalle haute
hij stond in ieder geval wel te wachten op de IR flemalle haute
De trein is van iedereen, niet? Moeten de mensen die naar een tea-room geweest zijn dan twee uur op het perron staan wachten tot de spits voorbij is en ze terug toelating hebben om de trein te nemen?Jonathan schreef:Vooral 65 plussers. Ze nemen de plaats in van de pendelaars in de trein die heel de dag gewerkt hebben en zij hebben de hele tijd koffie en thee geconsumeerd in cafés en Tea-Rooms.
Wij hebben wel de hele dag gewerkt héRuben schreef:De trein is van iedereen, niet? Moeten de mensen die naar een tea-room geweest zijn dan twee uur op het perron staan wachten tot de spits voorbij is en ze terug toelating hebben om de trein te nemen?Jonathan schreef:Vooral 65 plussers. Ze nemen de plaats in van de pendelaars in de trein die heel de dag gewerkt hebben en zij hebben de hele tijd koffie en thee geconsumeerd in cafés en Tea-Rooms.

Ongetwijfeld, wanneer u die leeftijd bereikt heeft, zal U ook blij zijn de trein te kunnen nemen wanneer U het wil. Zoals voorgaande poster wijs ik u erop dat de trein toegankelijk is voor eenieder die zijn ticket betaald heeft, op het moment dat hij/zij het meest geschikt acht. De mensen waarvan sprake hebben hoogstwaarschijnlijk zelf in de spits de trein genomen tijdens de periode dat ze zelf "aktief" waren.Jonathan schreef:Vooral 65 plussers. Ze nemen de plaats in van de pendelaars in de trein die heel de dag gewerkt hebben en zij hebben de hele tijd koffie en thee geconsumeert in cafés en Tea-Rooms.
De kern van het probleem is hier een gebrek aan capaciteit, iets wat enkel en alleen de NMBS kan oplossen door de capaciteit te verhogen, en het is hier geen probleem van 65 plussers...
AM80
's Morgens mogen ze dan niet met de trein rijden om de pendelreden van de werkende mens
En 's avonds wel. En bij de Lijn is dat nog veel erger
Daar kunnen wij soms niet mee omdat er een oude opzit die zonodig die bus moet pakken. Dat ze die dan verplichten in de spits of indien de bus volzit een ticket te kopen. Dat zal ze misschien aanzetten een bus of trein later te nemen. Het is goedkoper of bijna helemaal gratis (gratis gaat de zon op, er moet altijd iemand betalen), dan moet je je ook aan voorwaarden verwachten.

Ik wil nu niet de stoker spelen, maar er zijn veel pendelaars die nog veel voordeliger reizen met de trein dan dat de gepensioneerden... en zoals al aangehaald, de trein is van iedereen. De regel geldt trouwens enkel voor de ochtendspits omdat deze over het algemeen veel geconcentreerder is dan de avondspits die zich over een langere periode spreidt.