![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
BDJ
En wat gebeurt er dan met die bovenleiding als die brug kantelt? Contact met "het vaste land" moet toch ergens verbroken worden ?Steven schreef:de boveneleiding op deze bruggen is van een ander type, op de brug van kapelle op de bos kan deze volledig bewegen (nodig om de brug open te krijgen) dat maakt ze dus gevoeliger voor beschadiging, als je daar aan hoge snelheid met de panto omhoog gaat langs rijden maak je de kans op beschadiging dus ook groter.
...maar niet op de trams de erdoor moeten!FLV-FGSP schreef:De kokers van de Antwerpse premetro zijn wel degelijk op normaalspoor voorzien.
Op aanvraag is dat mogelijkBartjedj schreef:Gaat de fotoreeks ook nog verder met het openen van de brug?![]()
BDJ
En wat is er mis aan foto's van een brug dat opengaat, aangezien we ze blijkbaar nie collectief mogen zien!Bartjedj schreef:Mag, maar doe dan via mail.
Mailadres via PB.
BDJ
Kan anders perfect, de spoorbedding is zodanige dat men de derde rail gewoon naast de bestaande kan leggen.dekooiker schreef:...maar niet op de trams de erdoor moeten!FLV-FGSP schreef:De kokers van de Antwerpse premetro zijn wel degelijk op normaalspoor voorzien.
Ten eerste omdat die ondingen op meterspoor rijden, ten tweede omdat de perrons te hoog zijn voor die rommel.
Let even op als u in zulk station staat: de trams komt altijd uit de 'diepte', de bedding werd opgehoogd omdat anders de instap een klad te laag was.
Antwerpen en ondergrond rijden gaat niet samen en zal nooit vlot gaan
Dat is precies wat light rail is: Met eenvoudigere treinen toch een performante dienst uitvoeren.dekooiker schreef:Ik zie ons belastingsgeld toch liever anders aangewend dan opgedaan aan een bestaande lijn die met enkele eenvoudige technieken én minder geld performanter kan worden!