Trein kort en klein geslagen in Nekkerspoel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Deze avond rond 21-22h is een trein tussen Antwerpen-Centraal en Mechelen tot stilstand moeten komen in Nekkerspoel, nadat een ruzie tussen een TBG en een zwartrijder uit de hand dreigde te lopen. De spoorwegpolitie is erbij geroepen, en de situatie is danig geëscaleerd dat het verkeer door Nekkerspoel richting Mechelen gedurende meer dan een uur gesperd was.
Het slachtofferstel was of de IC met M6 of een Break.

BDJ
Steven

Re: Trein kort en klein geslagen in Nekkerspoel

Bericht door Steven »

van waar dit nieuws gehaald?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Eigen ondervinding :wink:

Bij aankomst in Mechelen (na TSP-rit) zag ik dat er vertragingen van >1h00 op de schermen stonden. Dus ben dan eens gaan horen aan het loket. Daar zei de bediende dat een gevecht gaande was aan Nekkerspoel. Daar aangekomen ben ik eens door de tunnel onder de sporen gewandeld, en daarin bracht juist een agent van de SPC verslag uit aan de dispatching. Meegeluisterd, en daardoor weet ik wat er gebeurd is.

BDJ
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Inderdaad.
Tijdens de terugrit van de 5404 stonden er te Nekkerspoel 2 stellen achter elkaar, wat verder een Benelux gevolgd door...de volgende Benelux!
Perron te Mechelen richting Brussel stond stampvol.
De trein.
Alleen voor durvers.
Fles

Bericht door Fles »

dekooiker schreef:Inderdaad.
Tijdens de terugrit van de 5404 stonden er te Nekkerspoel 2 stellen achter elkaar, wat verder een Benelux gevolgd door...de volgende Benelux!
Perron te Mechelen richting Brussel stond stampvol.
Lekker dan :roll: Door ÉÉN enkele zwartrijder :evil:
edje

Bericht door edje »

Ze kunnen ook niks hebben he,
Ik heb laatst nog met 3 collega's een aantal voetbal"fans"uit mekaar gehouden.
Dat ik daarbij op het laatst mijn hoofd onder het bloed had, ach daar praten we maar niet over.
Treinstel kon overigens ook nog gewoon rijden ( Een DM'90 )
We behaalde overigens wel de kranten met het gedoe.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

de BET kon blijkbaar zijn luchtleidingen niet herstellen na de noodremming en daardoor kon die niet meer vertrekken...

Enorme vertragingen tot gevolg die nog na 23 uur voelbaar waren
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Ik veronderstel dat die mannen (de jeugd van tegenwoordig hé :twisted: ) de rekening krijgen?
De trein.
Alleen voor durvers.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

ik veronderstel dat het geen jeugd was, maar buitenlanders...
Asterix

Bericht door Asterix »

Misschien domme vraag maar Nekkerspoel heeft toch meedere sporen dus vanwaar die file?
Shrek

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:Misschien domme vraag maar Nekkerspoel heeft toch meedere sporen dus vanwaar die file?
er liggen daar inderdaad veel sporen, maar amper wissels. Ik denk dat kontich de enige mogelijkheid is om treinen van L25 naar L27 te laten gaan is :roll:
Adler

Bericht door Adler »

Shrek schreef:
Jeroen schreef:Misschien domme vraag maar Nekkerspoel heeft toch meedere sporen dus vanwaar die file?
er liggen daar inderdaad veel sporen, maar amper wissels. Ik denk dat kontich de enige mogelijkheid is om treinen van L25 naar L27 te laten gaan is :roll:
Er moeten daar toch wissels liggen, Nekkerspoel heeft geloof ik 5 sporen als ik me niet vergis en Mechelen 10 sporen.
Dan moeten daar toch wissels liggen. Hoe kan je anders van 5 sporen op 10 komen ?
Ik heb het ook ooit meegemaakt dat een break naar Turnhout geblokkeerd stond aan één van de perrons in Nekkerspoel en dat daardoor alles richting noorden vastzat in Mechelen.
Dat begrijp ik dus eerlijk gezegd niet.
Shrek

Bericht door Shrek »

Adler schreef: Er moeten daar toch wissels liggen, Nekkerspoel heeft geloof ik 5 sporen als ik me niet vergis en Mechelen 10 sporen.
Dan moeten daar toch wissels liggen. Hoe kan je anders van 5 sporen op 10 komen ?
Ik heb het ook ooit meegemaakt dat een break naar Turnhout geblokkeerd stond aan één van de perrons in Nekkerspoel en dat daardoor alles richting noorden vastzat in Mechelen.
Dat begrijp ik dus eerlijk gezegd niet.
ik snap het ook niet goed waarom er daar niet meer wissels liggen, maar eens voorbij kontich kan je alleen maar op spoor 4 in nekkerspoel en sporen 8-9-10 in mechelen aankomen :roll: (andersom kan je vanop spoor 7 bijvoorbeeld nergens anders langs dan spoor 3 in nekkerspoel tot de wissels in kontich)
Adler

Bericht door Adler »

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit wijsgeraakt uit de wirwar van sporen ten noorden van Mechelen.
Alles loopt onder, boven, naast en door mekaar.
Na 20 jaar ben ik er nog niet uit :)
Steven

Bericht door Steven »

te mechelen, sporen 7 tot en met 10 geven alleen toegang tot LIJN 25 in station mechelen, daar kan je nog naar lijn 27 NA het staion van Nekkerspoel.
sporen 1 tot 4 geven toegang tot Lijn 27 en 53, sporen 5 en 6 enkel tot lijn 53. van op de lijn 27 in mechelen kan je richting antwerpen enkel terug op de 25 geraken via kontich

nekkerspoel
spoor 1en 2 = L 27
sporen 3 en 4 = L 25
sporen 5 en 6 = L 27 B(is) (komt van muizen en sluit net voor st kat waver aan op de lijn 27)
Plaats reactie