Staking in Charleroi

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Staking in Charleroi

Bericht door Adler »

Door een onaangekondigde staking van het personeel in Charleroi waren er deze morgen IC-treinen afgeschaft tussen Charleroi en Antwerpen.
Patrick

Re: Staking in Charleroi

Bericht door Patrick »

En in Oostende deden ze 'het' ook: blijkbaar omdat er vannacht illegalen waren aangetroffen op het spoor :roll:
Moet men daarom het werk neerleggen? Ik begrijp er geen snars van...

Belga:
Ook in Oostende hield het treinpersoneel woensdagmorgen een korte actie. Volgens Petit kwam die actie er nadat het treinpersoneel woensdag iets na middernacht een groot aantal illegalen had aangetroffen op de treinsporen. De gevolgen van die staking waren beperkt. Om 6 uur verliep het treinverkeer vanuit Oostende alweer normaal.
Adler

Bericht door Adler »

Patrick schreef:Moet men daarom het werk neerleggen? Ik begrijp er geen snars van...
Voor het minste wat er mis gaat bij de spoorwegen, gaat men staken.
Moest men dat bij andere bedrijven ook zo doen, het zou mooi worden.
pietje

Bericht door pietje »

andere bedrijven gaan dan failliet, maar met een staatswaarborg is da nogal moeilijk, dus staken maar.

Ik kan nu ook weer flauw beginnen doen en zeggen dat het mooi weer is... :twisted:
Adler

Bericht door Adler »

Zelfs de VRT schijnt niet te weten waarom er gestaakt wordt in Charleroi.
Ik hoop dat ze het ginder zelf weten waarom ze nu weer staken.
Geert9100

Bericht door Geert9100 »

Adler schreef:Zelfs de VRT schijnt niet te weten waarom er gestaakt wordt in Charleroi.
Ik hoop dat ze het ginder zelf weten waarom ze nu weer staken.
Als de Walen niet kunnen staken zijn ze ongelukkig !

:|
Patrick

Bericht door Patrick »

Update voor wat betreft actie"tje" in Oostende.
De Belga-pipo's wisten dit:
De vondst van de illegalen was de aanleiding van een wilde staking bij het onderhoudspersoneel. Zij zijn het beu om bij hun nachtelijk werk regelmatig met vreemdelingen te worden geconfronteerd.
Zijn die "vreemdelingen" dan niet proper misschien? :twisted: :lol:
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:Door een onaangekondigde staking van het personeel in Charleroi waren er deze morgen IC-treinen afgeschaft tussen Charleroi en Antwerpen.
En niemand bij het "hooggeloofde" traffic heeft de moed ze te keren in Brussel Zuid ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

als de trein oorsprong charleroi heeft dan heeft zoiets weinig zin aangezien hij er dan nooit vertrokken is ;-)
Beesty

Bericht door Beesty »

Patrick schreef:Update voor wat betreft actie"tje" in Oostende.
De Belga-pipo's wisten dit:
De vondst van de illegalen was de aanleiding van een wilde staking bij het onderhoudspersoneel. Zij zijn het beu om bij hun nachtelijk werk regelmatig met vreemdelingen te worden geconfronteerd.
Zijn die "vreemdelingen" dan niet proper misschien? :twisted: :lol:
Die illegalen zorgen inderdaad voor problemen. Kruipen in de wagons, lopen over de sporen .. en dat is nu niet bepaald echt veilig te noemen. Dit alles in het kader van hun afwachting op een trip naar UK. En de laatste tijd zijn er echt wel veel problemen met illegalen op en rond de bundels van Oostende.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:als de trein oorsprong charleroi heeft dan heeft zoiets weinig zin aangezien hij er dan nooit vertrokken is ;-)
Maar ik heb gehoord dat men ze wel vrolijk laat vertrekken NAAR Charleroi...die dan nooit terugkomen..

Gewoon ruilen...één krijgen is één geven...
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

Ik ben absoluut niet te spreken over deze zoveelste onaangekondigde staking.
Weet iemand nu eigenlijk al voor welke onnozelliteit men nu weer heeft gestaakt ?
Ook vanavond was het een complete chaos op de lijn Brussel-Antwerpen.
De treinen die wel nog reden, zoals de IR Brussel-Essen, zaten stampvol omdat die al de reizigers moesten opvangen van de weggevallen M6 IC-treinen.
Ik zal Descheemaecker eens een hele dag op zo een overvolle trein steken zonder airco met zo een temperatuur.
Ook in Mechelen was men blijkbaar aan het staken, want een half uur lang geen enkele mededeling ondanks alle vertragingen en afgeschafte treinen.
Proficiat alweer !

Tot mijn grote verbazing lees ik zopas op de VRT site een medeling van Guido Ardeel van Infrabel dat er vanavond extra piekuurtreinen zouden ingezet zijn. Ik heb van 17h tot 17h40 in Mechelen gestaan en geen enkele extra P-trein aangekondigd gezien op de schermen (mondeling al helemaal niet want er was algemene radiostilte zoals gewoonlijk bij problemen). Waarom verspreidt Infrabel dergelijke informatie via de VRT ?
Laatst gewijzigd door Adler op 07 mei 2008, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles

Bericht door Fles »

Adler schreef:Ik zal Descheemaecker eens een hele dag op zo een overvolle trein steken zonder airco met zo een temperatuur.
Ja doe dat :idea: hou ons op de hoogte :lol:

Maar ik geef je volledig gelijk hoor, er mag weleens ingegrepen worden tegen al die stakingen. En ik wil niets afdoen aan het stakingsrecht van het personeel of zo hoor, maar door daar maar zo te pas en te onpas op terug te grijpen forceer je wel het volgende knelpunt: Agressie tegen treinpersoneel. Nu, er hoeft maar ergens één TBG een duw te krijgen of we staan weer met z'n allen DAARvoor op de barricaden.... :x
am62

Bericht door am62 »

Adler schreef:Tot mijn grote verbazing lees ik zopas op de VRT site een medeling van Guido Ardeel van Infrabel dat er vanavond extra piekuurtreinen zouden ingezet zijn. Ik heb van 17h tot 17h40 in Mechelen gestaan en geen enkele extra P-trein aangekondigd gezien op de schermen (mondeling al helemaal niet want er was algemene radiostilte zoals gewoonlijk bij problemen). Waarom verspreidt Infrabel dergelijke informatie via de VRT ?
Dat was ook niet het geval in Mechelen tussen 16u en 16u30 ... Te Brussel-Noord richting Antwerpen zag ik omstreeks 16.46 uur ook afgeschafte treinen. De avondspits begint voor Infrabel blijkbaar pas na half 6 ?
ronny

Bericht door ronny »

dentheo schreef:
Adler schreef:Door een onaangekondigde staking van het personeel in Charleroi waren er deze morgen IC-treinen afgeschaft tussen Charleroi en Antwerpen.
En niemand bij het "hooggeloofde" traffic heeft de moed ze te keren in Brussel Zuid ???
De IC van 7u26 naar Charleroi werd te Berchem vervangen door enkele sprintertjes die tot Brussel reden.

De staking werd gehouden, volgens de teletekst van de rtbf, wegens de langere rijtijden van de tb's.
Plaats reactie