TGV nieuws
Hallo,
Of daar nu een oranje streep, een blauwe streep of een grijs vlak staat, dat maakt volgens mij geen verschil in kostprijs, nee, die stikkers kosten geld, het zo laten had niks gekost.
Groeten,
Joris De Mol
Ik had het over de schildering, niet wat er onde de kast zit...Jules schreef:Ik denk niet dat je een goed idee hebt wat zoiets meebrengt aan extra kosten voor wisselstukken...
Of daar nu een oranje streep, een blauwe streep of een grijs vlak staat, dat maakt volgens mij geen verschil in kostprijs, nee, die stikkers kosten geld, het zo laten had niks gekost.
Groeten,
Joris De Mol
Ik zat daarstraks wat te kijken op de site van TF1, toen kwam ik dit fragment tegen:
http://tf1.lci.fr/infos/media/jt/0,,342 ... cord-.html
Ik vind het persoonlijk een héle mooie livrei!
http://tf1.lci.fr/infos/media/jt/0,,342 ... cord-.html
Ik vind het persoonlijk een héle mooie livrei!
Wat denk je nu dat dat nooit defect raakt, neusluiken, die deurtjes, de volledige neus....Ik had het over de schildering, niet wat er onde de kast zit...
Of daar nu een oranje streep, een blauwe streep of een grijs vlak staat, dat maakt volgens mij geen verschil in kostprijs, nee, die stikkers kosten geld, het zo laten had niks gekost.
Groeten,
Joris De Mol
Dat zijn stukken die regelmatig te vervangen zijn, wilde dieren raken dagelijks door de aflsluitingen van de hoge snelheidslijnen, als die tegen 300 geraakt worden is er daar vooraan het een en ander te vervangen. Als je zo een aantal verhillende kleurversies maken moet je hiervoor ook de nodige stukken in de goede kleur hebben. Je denkt toch niet dat je dit snel zelf even kan spuiten of bekleven. En alles in 3 of 4 voud gaan stockeren gewoon omdat de kleur anders is. Daarvoor is stockageplaats net iets te duur.
het wordt nog erger
French TGV on foreign tracks. Tests between Stuttgart and Munich. Seen at plochingen on 13.03.2007
Digital photo by Otto Welsch/Neuhausen (welsch-family@web.de)
Voor de geïntresseerden : het is nu al wel bijna een week geleden , maar vorige week dus was er de eerste VIP-rit van zowel de ICE-3MF tussen Frankfurt en Parijs met aan boord de topmensen van de DB (Mehdorn ) als de eerste rit van de TGV-POS tussen Stuttgart en Parijs met aan boord de hele SNCF delegatie (Anne-Marie Idrac ) ..
De ICE-3MF reed eindelijk eens zonder storingen ( , aangezien die nog al een computer hebben die graag "Störung" zegt om de 5 minuten ) , maar werd wel OPZETTELIJK vertraagd in Straatsburg om de parallelinrit in Paris-Est mogelijk te maken , want de POS werd vertraagd in Duitsland , onder de rit dan wel te verstaan..
Foto's zijn er op Bahnimbild (http://www.bahnimbild.de -> Aktuelles -> Start des Hochgeschwindigkeitsverkehr ...) en op de forums van Drehscheibe , die nu weer offline zijn.. zal straks de link posten .. en anders helpt google met de termen "TGV POS" en "Stuttgart" ook wel..
Naast de rit was de POS ook tijdens het extra lange pinksterweekend tentoongesteld in zowel Stuttgart als Karlsruhe voor het grote publiek.Ik dacht dat hetzelfde het geval was met de ICE-3MF in Paris Est , maar ben er niet zeker van..
De ICE-3MF reed eindelijk eens zonder storingen ( , aangezien die nog al een computer hebben die graag "Störung" zegt om de 5 minuten ) , maar werd wel OPZETTELIJK vertraagd in Straatsburg om de parallelinrit in Paris-Est mogelijk te maken , want de POS werd vertraagd in Duitsland , onder de rit dan wel te verstaan..
Foto's zijn er op Bahnimbild (http://www.bahnimbild.de -> Aktuelles -> Start des Hochgeschwindigkeitsverkehr ...) en op de forums van Drehscheibe , die nu weer offline zijn.. zal straks de link posten .. en anders helpt google met de termen "TGV POS" en "Stuttgart" ook wel..
Naast de rit was de POS ook tijdens het extra lange pinksterweekend tentoongesteld in zowel Stuttgart als Karlsruhe voor het grote publiek.Ik dacht dat hetzelfde het geval was met de ICE-3MF in Paris Est , maar ben er niet zeker van..
TGV Dasy 702
*schop*
Ondertussen is het eerste seriestel van de "Dasy" stellen (Duplex asynchrone, Alstom maakt er nog Dasye van waarbij de "e" staat voor "ERTMS" of "Europeéne"..), die deel uitmaakt van de 6de en 7de schijf TGV Duplex, geleverd..
Het prototype (nr. 701) was al een jaar geleden geleverd om met de homologering te kunnen beginnen. Technisch gezien zijn deze stellen nu gelijk aan de POS, met uitzondering dat ze geen 15kV-mogelijkheid en dus ook niet de respectievelijke veiligheidssystemen (Indusi enz..) hebben. Ze hebben wel ECTS/ERTMS, en hebben ook de asynchrone motoren met IGBT's van de POS.
Alhoewel er nog maar 2 stellen zijn en het derde deze maand verwacht wordt wil men ze al vanaf volgende maand inzetten, zodat de laatste TGV-PSE van de as Parijs-Lyon-Marseille-(Nice) vervangen kunnen worden..
Foto's zijn hier te vinden. Aan de buitenkant is dus alles hetzelfde, enkel de cabine van de motorbakken en de interieurs zijn anders..
Dan wat de interieurs betreft:
Na de problemen met Lacroix (en daarmee bedoel ik het Lacroix-interieur, niet de persoon ) heeft men maar geopteerd voor dezelfde basis bestanddelen, maar met andere kleuren en motieven.
Anders gezegd: geen Lacroix en geen origineel interieur, maar er duidelijk iets tussenin. Men heeft hetzelfde type zetels gebruikt zoals in de vorige TGV Duplex maar ze wel van een nieuwe stof voorzien, paars/blauw met een motief in 2de klasse, in eerste klasse ook paars/blauw maar die zetels zijn in pluche-imitatie uitgevoerd. Verder blaakt het interieur nog van grijs, maar men heeft ditmaal wel voor een -iets optimistischer- lichter grijs geopteerd dan voor het donkergrijs van de donkere jaren '90 De bar in "knaloranje" ( ) doet dan weer onvermijdelijk denken aan de appelsienen van Jacques Cooper (lees: de TGV SE in originele oranje uitvoering). Hadden ze niet zo een tekening ervan kunnen opzetten
Eerlijk gezegd ben ik niet echt teleurgesteld (want Lacroix in een Duplex zou toch problemen gegeven hebben) maar ook niet super tevreden. Er is voor een goede middenweg gekozen, maar de ICE blijft echter niet te verslagen..
Foto's van het interieur ?
KLIK
Ondertussen is het eerste seriestel van de "Dasy" stellen (Duplex asynchrone, Alstom maakt er nog Dasye van waarbij de "e" staat voor "ERTMS" of "Europeéne"..), die deel uitmaakt van de 6de en 7de schijf TGV Duplex, geleverd..
Het prototype (nr. 701) was al een jaar geleden geleverd om met de homologering te kunnen beginnen. Technisch gezien zijn deze stellen nu gelijk aan de POS, met uitzondering dat ze geen 15kV-mogelijkheid en dus ook niet de respectievelijke veiligheidssystemen (Indusi enz..) hebben. Ze hebben wel ECTS/ERTMS, en hebben ook de asynchrone motoren met IGBT's van de POS.
Alhoewel er nog maar 2 stellen zijn en het derde deze maand verwacht wordt wil men ze al vanaf volgende maand inzetten, zodat de laatste TGV-PSE van de as Parijs-Lyon-Marseille-(Nice) vervangen kunnen worden..
Foto's zijn hier te vinden. Aan de buitenkant is dus alles hetzelfde, enkel de cabine van de motorbakken en de interieurs zijn anders..
Dan wat de interieurs betreft:
Na de problemen met Lacroix (en daarmee bedoel ik het Lacroix-interieur, niet de persoon ) heeft men maar geopteerd voor dezelfde basis bestanddelen, maar met andere kleuren en motieven.
Anders gezegd: geen Lacroix en geen origineel interieur, maar er duidelijk iets tussenin. Men heeft hetzelfde type zetels gebruikt zoals in de vorige TGV Duplex maar ze wel van een nieuwe stof voorzien, paars/blauw met een motief in 2de klasse, in eerste klasse ook paars/blauw maar die zetels zijn in pluche-imitatie uitgevoerd. Verder blaakt het interieur nog van grijs, maar men heeft ditmaal wel voor een -iets optimistischer- lichter grijs geopteerd dan voor het donkergrijs van de donkere jaren '90 De bar in "knaloranje" ( ) doet dan weer onvermijdelijk denken aan de appelsienen van Jacques Cooper (lees: de TGV SE in originele oranje uitvoering). Hadden ze niet zo een tekening ervan kunnen opzetten
Eerlijk gezegd ben ik niet echt teleurgesteld (want Lacroix in een Duplex zou toch problemen gegeven hebben) maar ook niet super tevreden. Er is voor een goede middenweg gekozen, maar de ICE blijft echter niet te verslagen..
Foto's van het interieur ?
KLIK
Laatst gewijzigd door msts.be op 27 feb 2011, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Nieuw TGV nieuws ..
Bij de IRM van NS zitten er ook liften voor een minibar die ze niet gebruiken
Re: Nieuw TGV nieuws ..
Hallo,
Als je het mij vraagt zit je daar wel zéér dicht op elkaar precies...
En al die kleuren... Hou een trein toch maar ietsje neutraler, zo veel en felle kleuren is niet echt nodig.
Een ICE lijkt me confortabeler (TV's in eerste, waar zijn die naartoe?), en daarenboven ook stijlvoller. Geen felle kleuren, en toch mooi.
Groeten,
Joris De Mol
Als je het mij vraagt zit je daar wel zéér dicht op elkaar precies...
En al die kleuren... Hou een trein toch maar ietsje neutraler, zo veel en felle kleuren is niet echt nodig.
Een ICE lijkt me confortabeler (TV's in eerste, waar zijn die naartoe?), en daarenboven ook stijlvoller. Geen felle kleuren, en toch mooi.
Groeten,
Joris De Mol
Duplex Mk3
*superschop*
Ondertussen heeft Alstom (zonder enige tamtam ?) het design onthuld van de 3de generatie TGV Duplex: Zat in deze folder, via Skyscrapercity gevonden:
http://www.cleanmobility.alstom.com/upl ... tom_fr.pdf
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=88
Het is toch de 3de generatie als ik het juist heb hé ?
1ste generatie: nrs 201 - 289, gebouwd 1995-2006, synchrone motoren, 4400kW per motorbak onder 25kV op LGV
2de generatie: nrs 701 - 749, gebouwd 2008-2012, asynchrone motoren van TGV POS, 4640 kW per motorbak onder 25kV , nieuw interieur (TGV Dasy(e), Duplex asynchrone avec ERTMS)
2.5de generatie:
De Speedelia is een kandidaat voor vervanging van enkeldeks TGV of landen die geen geleed stel (AGV/TGV Duplex) willen. Was ook kandidaat voor ICx, maar dat feestje gaat niet door.
Ik vind het spijtig dat Alstom nooit iets heeft gedaan met het originele AGV concept:
http://www.web-trains.com/agv/agv.htm
Ondertussen heeft Alstom (zonder enige tamtam ?) het design onthuld van de 3de generatie TGV Duplex: Zat in deze folder, via Skyscrapercity gevonden:
http://www.cleanmobility.alstom.com/upl ... tom_fr.pdf
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=88
Het is toch de 3de generatie als ik het juist heb hé ?
1ste generatie: nrs 201 - 289, gebouwd 1995-2006, synchrone motoren, 4400kW per motorbak onder 25kV op LGV
2de generatie: nrs 701 - 749, gebouwd 2008-2012, asynchrone motoren van TGV POS, 4640 kW per motorbak onder 25kV , nieuw interieur (TGV Dasy(e), Duplex asynchrone avec ERTMS)
2.5de generatie:
- nrs 4701 - 4730, gebouwd 2010-?, asynchrone motoren van TGV POS, 4640kW per motorbak onder 25kV, voor LGV Rhin-Rhône, Zwitserland, Duitsland (project TGV-2N2)
- nrs 801 - 825, nog te bouwen, idem aan 4701-4730 maar worden enkel maar geleverd met Franse beveiligingssystemen. Kunnen later uitgerust worden met deze buitenlandse systemen.
De Speedelia is een kandidaat voor vervanging van enkeldeks TGV of landen die geen geleed stel (AGV/TGV Duplex) willen. Was ook kandidaat voor ICx, maar dat feestje gaat niet door.
Ik vind het spijtig dat Alstom nooit iets heeft gedaan met het originele AGV concept:
http://www.web-trains.com/agv/agv.htm
Re: Duplex Mk3
Dat was toch niet meer dan een testtrein (en dan nog maar en halve). Daar hebben ze wel degelijk wat mee gedaan.msts.be schreef: Ik vind het spijtig dat Alstom nooit iets heeft gedaan met het originele AGV concept:
http://www.web-trains.com/agv/agv.htm
Re: Nieuw TGV nieuws ..
Zie ik dat nu slecht op die foto, maar heeft die duplex terug een locomotief (of ja dus de motoren van voren en vanachter) vanvoren? En niet gespreid over de hele trein? Dat is toch ook wel dom van Alstom. Een trein is veel efficiënter/zuiniger (meer passagiers) met motoren gespreid.
Re: Nieuw TGV nieuws ..
SNCF HEEFT GEWOON VOOR DE TGV DUPLEX 2n2 Gekozen http://fr.wikipedia.org/wiki/TGV_2N2 omdat er nog geen dubbeldex agv bestaat. Daarnaast zijn deze stellen compatibel met de huige tgv reseau, pos en duplex stellen. 14 Stellen van dit type zijn aan Marocco verkost en zullen in 2014/2015 op de eerste afrikaanse LGV lijn dienst doen.