ik ga dan eens de "werfbasis" gaan bezienBartjedj schreef:Dan zit ik in Lommel. Goed ver weg dus![]()
BDJ
Geen staking maar werken...
-
enrico8509
Re: Geen staking maar werken...
Re: Geen staking maar werken...
Is dat al lang zo dan? Want ik herinner me nog heel goed dat m'n sneltrein Zwolle - Roosendaal tot Tilburg reed wegens werken. Aan station Tilburg een (overigens erg comfortabele!) vervangbus genomen tot Roosendaal, maar daar moest ik wel gewoon m'n kaartje tonen. Denk trouwens dat de bus van de NS zelf was, er stond toch een NS-logo op als ik het me goed herinner.JeePee schreef:OK, ik was gewoon benieuwd. Als je in Nederland met treinvervangend vervoer te maken krijgt dan zul je nooit controle tegenkomen. Vandaar het me opviel.
-
Fles
Re: Geen staking maar werken...
NS chartert die bussen altijd bij lokale touroperators. EN dan plakken ze er een logo op met zo'n flexibel magneetbord. Of ze hangen gewoon een printje achter de voorruit. NS heeft op zich zelf geen reden om bussen te bezitten namelijkMIVB-reiziger schreef:Is dat al lang zo dan? Want ik herinner me nog heel goed dat m'n sneltrein Zwolle - Roosendaal tot Tilburg reed wegens werken. Aan station Tilburg een (overigens erg comfortabele!) vervangbus genomen tot Roosendaal, maar daar moest ik wel gewoon m'n kaartje tonen. Denk trouwens dat de bus van de NS zelf was, er stond toch een NS-logo op als ik het me goed herinner.JeePee schreef:OK, ik was gewoon benieuwd. Als je in Nederland met treinvervangend vervoer te maken krijgt dan zul je nooit controle tegenkomen. Vandaar het me opviel.
-
Dietrich
Re: Geen staking maar werken...
Maar dit was voor de opgeheven lijnen/haltes te vervangen, niet (of niet alleen) voor bij werken.
Re: Geen staking maar werken...
Ik vind persoonlijk dat NS júist redenen heeft om bussen te bezitten, want er word zo ontzettend vaak vervangend busvervoer geregeld, niet dat daar iets mis mee is, maar NS zou gewoon veel in kosten besparen als ze eigen bussen zouden inzetten.Fles schreef:NS chartert die bussen altijd bij lokale touroperators. EN dan plakken ze er een logo op met zo'n flexibel magneetbord. Of ze hangen gewoon een printje achter de voorruit. NS heeft op zich zelf geen reden om bussen te bezitten namelijkMIVB-reiziger schreef:Is dat al lang zo dan? Want ik herinner me nog heel goed dat m'n sneltrein Zwolle - Roosendaal tot Tilburg reed wegens werken. Aan station Tilburg een (overigens erg comfortabele!) vervangbus genomen tot Roosendaal, maar daar moest ik wel gewoon m'n kaartje tonen. Denk trouwens dat de bus van de NS zelf was, er stond toch een NS-logo op als ik het me goed herinner.JeePee schreef:OK, ik was gewoon benieuwd. Als je in Nederland met treinvervangend vervoer te maken krijgt dan zul je nooit controle tegenkomen. Vandaar het me opviel.
-
Bartjedj
Re: Geen staking maar werken...
Ik weet niet of ze zouden besparen. Iedereen weet wat het kost om een voertuig dezer dagen in het verkeer te brengen.
Brandstof, belastingen, onderhoud,...
En het stijgt alleen maar.
Als je nu steeds bussen huurt, moet je deze kosten niet alleen dragen, maar gaat een deel ook naar andere huurders. Zo wordt de stilstandtijd van de bussen tot een minimum herleid.
BDJ
Brandstof, belastingen, onderhoud,...
En het stijgt alleen maar.
Als je nu steeds bussen huurt, moet je deze kosten niet alleen dragen, maar gaat een deel ook naar andere huurders. Zo wordt de stilstandtijd van de bussen tot een minimum herleid.
BDJ