7 miljoen euro voor halflege Thalystreinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

7 miljoen euro voor halflege Thalystreinen

Bericht door Adler »

BRUSSEL - De Thalystrein die via Bergen, Charleroi, Namen en Luik naar Parijs rijdt, zit voor ongeveer de helft vol. Maar op de Vlaamse as is de situatie nog veel erger. De trein die eveneens een keer per dag stopt in Gent, Brugge en Oostende heeft een bezettingsgraad van 15,5 procent.

'Thalys maakt winst, maar de aftakkingen die Thalys maakt naar Wallonië en Vlaanderen zijn verlieslatend', zegt Jean-Michel Dancoisne, de topman van Thalys International.

'Zolang de Belgische overheid het verschil bijpast is er geen probleem', zegt Dancoisne. Vorig jaar ging het om een bedrag van net geen 7miljoen euro. (cv)
Bericht uit de Standaard van vandaag.
Laat de overheid (wij dus) maar betalen :?
Steven

Re: 7 miljoen euro voor halflege Thalystreinen

Bericht door Steven »

tja welke winst maak je van parijs naar oostende? enkel dat je overstapvrij bent, tijdswinst is te verwaarlozen. ik denk dat als die ene thalys per dag ipv oostende, keulen als bestemming hebben dat zijn bezetting een beetje zou kunnen verhogen.
Fles

Bericht door Fles »

Ja maar goed, als je de verlieslatende aanvoerlijntjes maar schrapt, wordt ook je hoofdlijn verlieslatend om een bepaald moment...
Steven

Bericht door Steven »

Fles schreef:Ja maar goed, als je de verlieslatende aanvoerlijntjes maar schrapt, wordt ook je hoofdlijn verlieslatend om een bepaald moment...

das ni echt aanvoer he, denk da de ic a meer klanten naar thalys zal brengen dan die ene thalys die dat traject van oostende naar brussel doet.
Patrick

Bericht door Patrick »

Typisch voorbeeld van dorpspolitiek zeker? "Ik wil een HST-aansluiting!"
Steven

Bericht door Steven »

Patrick schreef:Typisch voorbeeld van dorpspolitiek zeker? "Ik wil een HST-aansluiting!"

in leuven zit er ook zo eentje dacht ik :wink:
Fles

Bericht door Fles »

Patrick schreef:Typisch voorbeeld van dorpspolitiek zeker? "Ik wil een HST-aansluiting!"
Dat zou goed kunnen. Dat is ook de reden dat er een ICE stopt in Montabaur, bijvoorbeeld. Je ziet die verhalen meer, ook in Belgie zullen er verschillende voorbeelden zijn..
nighttrain

Bericht door nighttrain »

ik weet ik zal mischien een knuppel in een hoenderhok gooien.
De spoormannen en vrouwen hebben regelmatig recht om een gunsttarief voor te stellen aan hun vrienden(PALS).
Ik heb niet de indruk dat daar veel gebruik van gemaakt wordt of voor gesteld door de mensen met verkeersvoordelen.
Alsook de procedure is nogal omslachtig voor hun ,want het zijn zij die om het ticket moeten gaan naar een loket in een stationnetje...voor een ander,mischien complicaties betreffende alles en nog wat...
Doch we leven in een geinformatisseerde maatschapij. Zou het niet eenvoudiger zijn dat een spoorman/vrouw een gunstcode geeft aan 4 vrienden/kenissen(publiciteit voor zijn bedrijf) en dat zij d.m.v. deze code hun biljet aan gunsttarief kunnen bestellen via het net. Zo werkt het toch in een bedrijf welke ik redelijk goed ken. eenmaal het credit van PALS op kan er niet meer besteld worden.

Doch heb de indruk dat deze informatie zelf niet goed circuleerd binnen het bedrijf. En velen er niet vanop de hoogte zijn laat staan hun vrienden er willen laten van profiteren...per slot van rekening zij rijden al gratis of aan sterk verminderd tarief!! de uitzonderingen bevestigen de regel veelal.
Reken eens uit 25.000 mensen met verkeersvoordelen(actieven en gepensionneerden) X 4= 100.000 mogelijke klanten per jaar(theoretisch) deel dit tot 2(realistisch cijfer) is 50.000X100€ per rit bv Antwerpen => Parijs???maar dit rit die nu voor gesteld wordt kost maar 61€
Think about it?
Werner

Bericht door Werner »

Steven schreef:

in leuven zit er ook zo eentje dacht ik :wink:
... en zeggen dat diezelfde zich eerst zelf voor de eerste TGV in België ging leggen... Maar we vergeten snel hé... :wink:
Steven

Bericht door Steven »

ik bezorg al voldoende mensen voordelen op de trein zolang ik kan, ik zit dus aan mijn maximum, meer kan ik niet doen. maar over de verbinding antwerpen parijs gaat het niet he, het gaat over gent brugge oostende in vlaanderen en over namur, mons in wallonie.
nighttrain

Steven schreef:ik bezorg al voldoende mensen voordelen op de trein zolang ik kan, ik zit dus aan mijn maximum, meer kan ik niet doen. maar over de verbinding antwerpen parijs gaat het niet he, het gaat over gent brugge oostende in vlaanderen en over namur, mons in wallonie.
Geachte ,
Ik heb het niet over Uw persoon,waardoor de bijvoeging "de uitzondering bevestigt de regel"
indien je nu pietje precies wil zijn OK
Oostende =Parijs: 60€
Namur => Paris :46€
Brugge=> Parijs :59€
Mons=> Paris 41€
Moeilijk te ontkennen dat dit toch mogelijkheden bied.
Steven

Bericht door Steven »

en hoeveel personeelsleden weten effectief dat die promo's bestaan? als ze die berichten niet eens lezen kan je ook ni verwachten dat hun vrienden of familie kan genieten van die promo's. ken genoeg collega"s die da soort artikels overslaat onder noemer 'niet intressant om lezen'
nighttrain

Steven schreef:en hoeveel personeelsleden weten effectief dat die promo's bestaan? als ze die berichten niet eens lezen kan je ook ni verwachten dat hun vrienden of familie kan genieten van die promo's. ken genoeg collega"s die da soort artikels overslaat onder noemer 'niet intressant om lezen'
Daarom heb ik dat geschreven:
"Doch heb de indruk dat deze informatie zelf niet goed circuleerd binnen het bedrijf. En velen er niet vanop de hoogte zijn laat staan hun vrienden er willen laten van profiteren...per slot van rekening zij rijden al gratis of aan sterk verminderd tarief!! de uitzonderingen bevestigen de regel veelal."
Fles

Bericht door Fles »

nighttrain schreef: De spoormannen en vrouwen hebben regelmatig recht om een gunsttarief voor te stellen aan hun vrienden(PALS).

Gezocht: Leuke vrijgezelle NMBS-conductrice :idea:
Kinderen geen bezwaar :lol:
Steven

Bericht door Steven »

personeel heeft per jaar recht op 2 gratis tickets, deze zijn te kiezen tussen thalys en/of eurostar(sinds 2007, voordien 1)
2 thalys
2 eurostar
1 thalys 1 eurostar
zijn bijgevolg de mogelijkheden. verschillende collega's melden echter op dat de qouta voor deze formules heel laag liggen en dat het geregeld voorkomt aan de kassa dat de formule niet meer toegestaan word. idem voor de voordeeltarieven voor vrienden.
Plaats reactie