spoorboekje 2008
Dag,
Men is inderdaad nogal kort door de bocht gegaan. Het lijkt erop alsof men de fans van het papieren spoorboekje duidelijk wil maken, dat zoiets niet bruikbaar is. Aansluitingen moet men niet geven - vind ik - maar lijn 89 beperken tot Denderleeuw - Kortrijk (om maar een voorbeeld te geven) is wat al te gek. Wat is de volgende stap? Denderleeuw - Y. Zandberg?
Ze zouden er pakweg een spoorboekje van eind de jaren 70 moeten bijnemen. Dat was voor mij het ideale compromis tussen informatie en leesbaarheid.
Men is inderdaad nogal kort door de bocht gegaan. Het lijkt erop alsof men de fans van het papieren spoorboekje duidelijk wil maken, dat zoiets niet bruikbaar is. Aansluitingen moet men niet geven - vind ik - maar lijn 89 beperken tot Denderleeuw - Kortrijk (om maar een voorbeeld te geven) is wat al te gek. Wat is de volgende stap? Denderleeuw - Y. Zandberg?
Ze zouden er pakweg een spoorboekje van eind de jaren 70 moeten bijnemen. Dat was voor mij het ideale compromis tussen informatie en leesbaarheid.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Het kan ook dat in het spoorboekje alleen het vertrekuur aangegeven wordt. Dat kan dan nogal eens een minuut verschillen met het aankomstuur dat doro de planner opgegeven wordt.Bartjedj schreef:PDF. Is letterlijk overgenomen.
Het on-line spoorboekje zit in een programma-code, waar al eens fouten kunnen inzitten.
BDJ
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Alle tijden in het spoorboekje zijn normaal vertrektijden, tenzij naast de naam van het station een cirkeltje staat, dan zijn het aankomsturen.overweg13 schreef: Het kan ook dat in het spoorboekje alleen het vertrekuur aangegeven wordt. Dat kan dan nogal eens een minuut verschillen met het aankomstuur dat doro de planner opgegeven wordt.
Dat is het minste wat je kan zeggen.overweg13 schreef: Men is inderdaad nogal kort door de bocht gegaan...Ze zouden er pakweg een spoorboekje van eind de jaren 70 moeten bijnemen. Dat was voor mij het ideale compromis tussen informatie en leesbaarheid.
Waarschijnlijk is dit een tussenstap naar de definitieve afschaffing van het papieren spoorboekje en was men de uitspraak van de toenmalige bevoegde minister Vande Lanotte indachtig, die eens verklaarde dat men het spoorboekje maar moest afschaffen omdat dit enkel werd geraadpleegd door treinfreaks.

Overigens vind ik in het station van Mechelen nog steeds geen enkel boekje of brochure met de nieuwe dienstregeling, enkel wat affiches met de mededeling dat op 9 december een nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd en dat je de blauwe affiches kan raadplegen die ook nergens te bespeuren zijn. Er hangt ook nog ergens in een verloren hoek een affiche dat het spoorboekje van 2006 te koop is!
MjaAdler schreef: Waarschijnlijk [..] was men de uitspraak van de toenmalige bevoegde minister Vande Lanotte indachtig, die eens verklaarde dat men het spoorboekje maar moest afschaffen omdat dit enkel werd geraadpleegd door treinfreaks.![]()

Elk jaar een nieuwe opgave om alles goed bij te houden zeker als je een lang traject en verschillende treinen neemt...Fles schreef:MjaAdler schreef: Waarschijnlijk [..] was men de uitspraak van de toenmalige bevoegde minister Vande Lanotte indachtig, die eens verklaarde dat men het spoorboekje maar moest afschaffen omdat dit enkel werd geraadpleegd door treinfreaks.![]()
iedereen die er langer dan een kwart seconde over nadenkt, zou zien dat treinfreaks ongeveer de enigen zijn die het spoorboekje NIET raadplegen (die kennen het uit het hoofd
)
Ja, tuurlijk, ik overdreef ook enigszins hmm. Maar wat de bevoegde minister destijds verklaarde getuigt van pure zwakzinnigheid, dat lijkt me duidelijk.am62 schreef:Elk jaar een nieuwe opgave om alles goed bij te houden zeker als je een lang traject en verschillende treinen neemt...Fles schreef:MjaAdler schreef: Waarschijnlijk [..] was men de uitspraak van de toenmalige bevoegde minister Vande Lanotte indachtig, die eens verklaarde dat men het spoorboekje maar moest afschaffen omdat dit enkel werd geraadpleegd door treinfreaks.![]()
iedereen die er langer dan een kwart seconde over nadenkt, zou zien dat treinfreaks ongeveer de enigen zijn die het spoorboekje NIET raadplegen (die kennen het uit het hoofd
)
Dat hangt er maar van af wat je wil. Als je de meest idiote, de meest onrealistische of zelfs verboden verbindingen zonder enig commentaar wil, moet je inderdaad op het internet zoeken. Als je je eigen gezond verstand wil gebruiken, dan lukt dat nog altijd beter in combinatie met het spoorboekje, want daar kun je gewoon meer en vlotter mogelijkheden tegenover elkaar afwegen.Shrek schreef:ergens is het toch logisch dat de normale manier van opzoeken langs internet is? het aantal mensen dat het nog met een echt boekje doet neemt elk jaar af dus steken ze er steeds minder geld in. Lijkt mij de logica zelf. Een goede site heeft vele meer effect dan een goed spoorboekje :wink:
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13