Fotograferen in het "London Waterloo international"
Fotograferen in het "London Waterloo international"
Hallo Iedereen
ik reis binnenkort met de eurostar naar london, maar ik wens aldaar in het London Waterloo Internationaal station de verschillende treinen van allerlei prive-maatschappijen te fotograferen, weet iemand of fotograferen van treinen in Engeland is toegelaten of moet ik hiervoor een toelating aanvragen ?
ik reis binnenkort met de eurostar naar london, maar ik wens aldaar in het London Waterloo Internationaal station de verschillende treinen van allerlei prive-maatschappijen te fotograferen, weet iemand of fotograferen van treinen in Engeland is toegelaten of moet ik hiervoor een toelating aanvragen ?
Re: Fotograferen in het "London Waterloo international&
Volgens mij komen er in Waterloo Internationaal slechts treine van EEN maatschappij, Eurostar.....timv schreef:Hallo Iedereen
In de rest van Waterloo komen er treinen van drie of vier maatschappijen, perrons hebben nog controle van kaartjes.... Maar bepaalde Londonse sayrovers gelden ook op de trein.....
Neem even trein naar ...junction , duizend treinen per dag (staat er op het bord)
Dan zullen daar nu niet veel treinen meer rijdendentheo schreef:[
Volgens mij komen er in Waterloo Internationaal slechts treine van EEN maatschappij, Eurostar.....

Niet juist. Ze hebben wel al verschillende ritten naar dat station uitgevoerd maar de verhuis staat gepland voor woensdag 14 november...Wover schreef:Dan zullen daar nu niet veel treinen meer rijdendentheo schreef:[
Volgens mij komen er in Waterloo Internationaal slechts treine van EEN maatschappij, Eurostar...... Eurostar is verhuisd naar St. Pancreas
.
Ik weet uit ervaring dat fotograferen in Waterloo absoluut geen evidentie is. Absolute 0-tolerantie! Ik wilde een jaartje geleden en foto van de neus van onze Eurostar, net voor vertrek, en ik ben daar zeer kordaat weggejaagd. Daar werd blijkbaar absoluut niet gelachen met dergelijke initiatieven. Ik wil me niet voorstellen wat er gebeurd zou zijn als ik toch op de ontspanner had gedrukt...
Misschien als ge op voorhand vraagt aan een van de treinchefs, en dat die u wil begeleiden, had het wel gepakt...
Stefan
Misschien als ge op voorhand vraagt aan een van de treinchefs, en dat die u wil begeleiden, had het wel gepakt...
Stefan
Op de website van Network Rail ( Engelse Infrabel ) vond ik dit:
You can take photographs at stations provided you do not sell them. However,you are not allowed to take photographs of security related equipment, such as CCTV cameras.
Flash photography on platforms is not allowed at any time. It can distract train drivers & train despatch staff and so is potentially very dangerous.
Tripod legs must be kept away from platform edges and behind the yellow lines. On busy stations, you may not be allowed to use a tripod because it could be a dangerous obstruction to passengers.
Volgens die site mag je dus wel overal foto's nemen zolang je geen flash gebruikt en statieven zijn niet toegelaten in drukke stations.
You can take photographs at stations provided you do not sell them. However,you are not allowed to take photographs of security related equipment, such as CCTV cameras.
Flash photography on platforms is not allowed at any time. It can distract train drivers & train despatch staff and so is potentially very dangerous.
Tripod legs must be kept away from platform edges and behind the yellow lines. On busy stations, you may not be allowed to use a tripod because it could be a dangerous obstruction to passengers.
Volgens die site mag je dus wel overal foto's nemen zolang je geen flash gebruikt en statieven zijn niet toegelaten in drukke stations.
-
HelloAdler schreef:Op de website van Network Rail ( Engelse Infrabel ) vond ik dit:
Maar er staat ook bij dat je best eerst contact opneemt met de reception desk staff, zodanig dat deze eenieder vand e andrer station staff leden kan informeren over uw aanwezigheid alsook de reden van uw aanwezigheid met camera. Ze raden U ook aan deze voorschriften uit te drukken en bij U te houden ingeval van discussie.
-
-
Neen maar U gaan voorstellen aan de staff is niet enkel een vorm van beleefdheid,maar kan U soms ook toffe inside informatie opleveren. En ook veel last voorkomen gezien de aanwezigheid van enkele honderden veiligheidscameras in de Londense stations,die dus onder geen enkel beding mogen vast gelegd worden op de gevoelige plaat.Maar als Belg hebben we ,niet deze gewoonte système D.Bartjedj schreef:Ik ben ooit eens naar Londen geweest voor een fotojacht, en geen problemen gehad. Toen men ons zag is men alleen komen zeggen dat we geen flits mogen gebruiken, en voor de rest niets meer gehoord. Dus meestal geen problemen als je niet stoort.
BDJ
Alles hangt natuurlijk ook weer af op welk moment (terorist treath?) en wie er on duty is. Geloof me het kan U veel last besparen,heb reeds 16 jaar ervaring met die milieus, en de gevolgen kunnen zeer ver gaan! Om U een idee te geven: snel lopen om b.v. snel iets te fotograferen maakt van U reeds een potentiele verdachte..en U wordt bijna automatisch gedetecteerd door hun systemen.