NMBS lanceert hoffelijkheidscampagne
NMBS lanceert hoffelijkheidscampagne
Titel: "Respect voor elkaar, da's klasse".
Doel: wederzijds respect tussen reizigers verhogen.
Wat: (o.a.) discreet telefoneren, geen plaatsen bezetten met bagage, geen (kaas)voeten op de zetels, eerst iedereen laten uitstappen, nooit instappen na vertreksignaal.
Campagne past in aanpak agressiefenomeen bij spoorwegen.
TBG's zullen een pin met het logo van de campagne dragen, in Metro wekelijks een cartoon.
(Bron en bron)
Doel: wederzijds respect tussen reizigers verhogen.
Wat: (o.a.) discreet telefoneren, geen plaatsen bezetten met bagage, geen (kaas)voeten op de zetels, eerst iedereen laten uitstappen, nooit instappen na vertreksignaal.
Campagne past in aanpak agressiefenomeen bij spoorwegen.
TBG's zullen een pin met het logo van de campagne dragen, in Metro wekelijks een cartoon.
(Bron en bron)
Men heeft nu reeds mobiele reinigingsploegen, meer kan men moeilijk doen.KB schreef:En daar staat dan een afbeelding van een nogal vol vuilnisbakje bij. Jammer genoeg werkt de NMBS daar zelf niet altijd aan mee: de vuilnisbakjes worden niet altijd vaak genoeg leeggemaakt en zo zorgen ze zelf voor een puinhoop.Iedereen reist graag in een nette trein. Hou het samen proper.
Als je ziet wat sommige mensen daar allemaal in dumpen is het ook niet te verwonderen dat ze overstromen.
De grootte van de vuilnisbakjes in de oude motorstellen is ook niet berekend op onze moderne wegwerpmaatschappij. Drankblikjes bv. bestonden nog niet toen deze stellen zijn gebouwd, om maar één voorbeeld te noemen.
Roltrappen
Ik probeer roltrappen zoveel mogelijk te vermijden, tenzij het echt niet anders kan. En dan nog heb ik de onhebbelijke gewoonte om te blijven doorstappen, alleen kan dit vaak niet door al die flierfluiters die her en der op de trappen blijven stilstaan.
Suggestie: wie blijft stilstaan houdt zich aan de rechterkant, linkerkant blijft vrij voor wie wil doorstappen.
Suggestie: wie blijft stilstaan houdt zich aan de rechterkant, linkerkant blijft vrij voor wie wil doorstappen.
Re: Roltrappen
In Italië staan er bordjes bij elke roltrap die aangeven dat mensen die blijven staan rechts moeten houden.Kalimero schreef:Ik probeer roltrappen zoveel mogelijk te vermijden, tenzij het echt niet anders kan. En dan nog heb ik de onhebbelijke gewoonte om te blijven doorstappen, alleen kan dit vaak niet door al die flierfluiters die her en der op de trappen blijven stilstaan.
Wat heel aangenaam is voor mensen die een aansluiting moeten halen