NMBS lanceert hoffelijkheidscampagne

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

NMBS lanceert hoffelijkheidscampagne

Bericht door Patrick »

Titel: "Respect voor elkaar, da's klasse".
Doel: wederzijds respect tussen reizigers verhogen.
Wat: (o.a.) discreet telefoneren, geen plaatsen bezetten met bagage, geen (kaas)voeten op de zetels, eerst iedereen laten uitstappen, nooit instappen na vertreksignaal.
Campagne past in aanpak agressiefenomeen bij spoorwegen.
TBG's zullen een pin met het logo van de campagne dragen, in Metro wekelijks een cartoon.
(Bron en bron)
Adler

Bericht door Adler »

Er zijn ook al bordjes in de treinen met slogans over de campagne.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Die bordjes hangen in sommige stellen/rijtuigen al van ergens in vorige week (zag ze hangen in een M4).
260689

Bericht door 260689 »

was er paar jaar terug ook zo geen actie?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad. De stickers daarvan zijn nog steeds aanwezig op menig binnendeur.

BDJ
Fles

Bericht door Fles »

Goed plan, dat zou in Nederland ook goed van pas kunnen komen :lol:

Al heb ik niet de illusie dat dingen als "nooit instappen na vertreksignaal" hier wat zullen helpen :?
Patrick

Bericht door Patrick »

Bartjedj schreef:Inderdaad. De stickers daarvan zijn nog steeds aanwezig op menig binnendeur.

BDJ
Dat was toen een campagne om de taak van de TBG beter uit te leggen. ("Ik weet soms niet altijd de reden van een vertraging.")
Gregske

Bericht door Gregske »

Ik zag ze in Charleroi-Sud hangen zondag, maar weinigen die zich daar iets van aantrekken. Ik schoot in het Nederlands en het Frans uit mijn sloef omdat ze daar weinig tot geen plaats maakten om passagiers rustig uit te laten stappen. 8)
Patrick

Bericht door Patrick »

Voor de liefhebbers, hier bordjes:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding (Op de NMBS-site kun je iedere week het bordje als pdf downloaden.)
KB

Bericht door KB »

Iedereen reist graag in een nette trein. Hou het samen proper.
En daar staat dan een afbeelding van een nogal vol vuilnisbakje bij. Jammer genoeg werkt de NMBS daar zelf niet altijd aan mee: de vuilnisbakjes worden niet altijd vaak genoeg leeggemaakt en zo zorgen ze zelf voor een puinhoop.
Adler

Bericht door Adler »

KB schreef:
Iedereen reist graag in een nette trein. Hou het samen proper.
En daar staat dan een afbeelding van een nogal vol vuilnisbakje bij. Jammer genoeg werkt de NMBS daar zelf niet altijd aan mee: de vuilnisbakjes worden niet altijd vaak genoeg leeggemaakt en zo zorgen ze zelf voor een puinhoop.
Men heeft nu reeds mobiele reinigingsploegen, meer kan men moeilijk doen.
Als je ziet wat sommige mensen daar allemaal in dumpen is het ook niet te verwonderen dat ze overstromen.
De grootte van de vuilnisbakjes in de oude motorstellen is ook niet berekend op onze moderne wegwerpmaatschappij. Drankblikjes bv. bestonden nog niet toen deze stellen zijn gebouwd, om maar één voorbeeld te noemen.
Arnenys

Bericht door Arnenys »

Als iedereen zich nu aan deze regeltjes houdt zal het reizen
per trein al heel wat aangenamer worden.
Fles

Bericht door Fles »

Er kunnen er nog wel een paar bij trouwens:

Instappers: Wacht tot de uitstappers klaar zijn!
Uitstappers: Aansluiten!

of iets tegen al die sleepkoffers en vouwfietsen en mensen die daar dan altijd maximaal onhandig mee weten te doen op het perron, op de roltrappen en in het gangpad van de trein :x
Kalimero

Roltrappen

Bericht door Kalimero »

Ik probeer roltrappen zoveel mogelijk te vermijden, tenzij het echt niet anders kan. En dan nog heb ik de onhebbelijke gewoonte om te blijven doorstappen, alleen kan dit vaak niet door al die flierfluiters die her en der op de trappen blijven stilstaan.
Suggestie: wie blijft stilstaan houdt zich aan de rechterkant, linkerkant blijft vrij voor wie wil doorstappen.
Wover

Re: Roltrappen

Bericht door Wover »

Kalimero schreef:Ik probeer roltrappen zoveel mogelijk te vermijden, tenzij het echt niet anders kan. En dan nog heb ik de onhebbelijke gewoonte om te blijven doorstappen, alleen kan dit vaak niet door al die flierfluiters die her en der op de trappen blijven stilstaan.
Suggestie: wie blijft stilstaan houdt zich aan de rechterkant, linkerkant blijft vrij voor wie wil doorstappen.
In Italië staan er bordjes bij elke roltrap die aangeven dat mensen die blijven staan rechts moeten houden.
Wat heel aangenaam is voor mensen die een aansluiting moeten halen ;).
Plaats reactie