De NMBS zorgt er nu eenmaal vaak zelf voor dat de reizigers op dat vlak in de fout gaan. Regelmatig neem ik de laatste trein vanuit Oostende naar Leuven. Op dat ogenblik is het sanitair in het station al een hele tijd dicht. Als je daarover een werknemer aanspreekt, krijg je een schouderophaling als antwoord.
Tja, dan ga je maar in de MS96 die staat te wachten, hé....
bijna openbaar toilet
Het probleem zijn vooral de financiën, as usual.Dietrich schreef:ACEC had vroeger toch ook een project met op afstand bestuurde metrostellen (TAU)? We zijn nu 20 jaar later en in België rijden er nog altijd metro's met bestuurder. Ik denk dat men hier gewoon niet zo snel is met de vernieuwingen dan elders.
In Brussel bestudeert men concreet de invoering van metrotreinen zonder bestuurder, met als grote voorbeeld de moderne infrastructuur van de Madrileense metro. Binnen een 5 à 25 jaar zou die ook in Brussel moeten rijden....
De voordelen zijn legio: hogere frequentie van verkeer, geen menselijke fouten meer, minder personeelskosten, vlotter verkeer.
Bij het spoor lijkt mij dit praktisch onhaalbaar vanwege de uitgebreide en complexere infrastructuur. Ook hinkt men nog (tov de metro) hopeloos achterop qua veiligheid.
Is er daar geen nachttoilet voorzien?Jeroen schreef:De NMBS zorgt er nu eenmaal vaak zelf voor dat de reizigers op dat vlak in de fout gaan. Regelmatig neem ik de laatste trein vanuit Oostende naar Leuven. Op dat ogenblik is het sanitair in het station al een hele tijd dicht. Als je daarover een werknemer aanspreekt, krijg je een schouderophaling als antwoord.
Tja, dan ga je maar in de MS96 die staat te wachten, hé....
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re:
Kan een trein niet met een radar uitgerust worden die objecten op het spoor kilometers verderop detecteert? Maar iemand die zelfmoord wil plegen kan dit omzeilen door pas op het spoor te gaan als de trein nog maar enkele seconden verwijderd is.JC schreef:Ik denk dat zo'n systeem om objecten op het spoor te herkennen eigenlijk nog verbazend éénvoudig zou zijn, alleszins eenvoudiger dan bijvoorbeeld voor auto's. Een spoor is relatief 'saai', het bestaat steeds uit dezelfde structuren. Alles wat niet in deze structuren past kan als vreemd beschouwd worden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.