IC/IR 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bart

Bericht door Bart »

FLV-FGSP schreef:Belrail geeft de situatie zoals die nu is, in december gaan beide lijnen Antwerpen - Brussel - Charleroi doen, met een half uur ertussen. De ene serie gaat stoppen in Luttre, de andere in Vilvoorde. Over de weekenddienst weet ik nog nix.
Luttre is een hoofdstation. Zowel de IC als de IR stoppen daar.
Met tamelijk veel in/uitstappende reizigers.
Het zou me sterk verbazen dat ze daar vanaf december gaan voorbij vlammen.

Ik vermoed dat jij het over het station, Marchienne Au Pont hebt.
Dat is een station waar de IC voorbij kletst, maar den IR wel stopt.....

Ik weet 1 ding, al wat op die website van de trein tram en busgebruikers staat over de dienstregeling van december 2008, is nog lang niet zeker.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Bart schreef:Luttre is een hoofdstation. Zowel de IC als de IR stoppen daar.
Met tamelijk veel in/uitstappende reizigers.
Het zou me sterk verbazen dat ze daar vanaf december gaan voorbij vlammen.

Ik vermoed dat jij het over het station, Marchienne Au Pont hebt.
Dat is een station waar de IC voorbij kletst, maar den IR wel stopt.....
Idd, ik had 2 Waalse stations verwisseld. Dus: de ene IC gaat stoppen in Vilvoorde, de andere in Marchienne-au-Pont.
Bart schreef:Ik weet 1 ding, al wat op die website van de trein tram en busgebruikers staat over de dienstregeling van december 2008, is nog lang niet zeker.
De info over de drgl 2008, geldig vanaf dec 2007 lijkt me wel correct. Uitspraken over de tijd daarna moeten altijd met een korreltje zou worden genomen.
steved

Bericht door steved »

FLV-FGSP schreef:Belrail geeft de situatie zoals die nu is, in december gaan beide lijnen Antwerpen - Brussel - Charleroi doen, met een half uur ertussen. De ene serie gaat stoppen in Luttre, de andere in Vilvoorde. Over de weekenddienst weet ik nog nix.
Gingen die niet allebei stoppen in Vilvoorde ?

gr, Steve
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

FLV-FGSP schreef:Uitspraken over de tijd daarna moeten altijd met een korreltje zou worden genomen.
Als de NMBS altijd maar zaken blijft uitstellen wegens personeel tekort dan gaat men dat altijd met een korreltje zout moeten nemen.
Als men zo blijft verder gaan dan is tegen 2018 het GEN nog niet gerealiseerd........
Pieter

Bericht door Pieter »

Hopelijk maken trekken ze de L-Trein Geeraardsbergen - Brussel - Antwerpen door naar Roosendaal. Dan ben ik zeker dat ik van Sint-Katelijne-Waver op een 'snelle' manier in kalmthout geraak zonder een uur te moeten wachten in Antwerpen.

Waarvoor dank op voorhand nmbs ;)
Bart

Bericht door Bart »

Duikbril AM86 schreef: Als de NMBS altijd maar zaken blijft uitstellen wegens personeel tekort dan gaat men dat altijd met een korreltje zout moeten nemen.
Dat personeelstekort kan je relativeren ze.
Op dit moment hebben de meeste depot's idd wel een tekort aan personeel, maar je mag wel zeggen dat de NMBS dit jaar toch tamelijk veel aanwervingen heeft gedaan, waardoor er vanaf begin 2008 toch wel maandelijks een aantal nieuwe bestuurders gaan beginnen alleen rijden.
Als je de lijst van de leerling bestuurders van Antwerpen bekijkt, mag ik toch wel zeggen dat ze rond de 100 leerling bestuurders zitten, verspreid over de depot's Noord/Centraal.
Ook in Gent zitten een groep leerling bestuurders, die na het beëindigen van hun opleiding voor Antwerpen voorzien zijn, en alzo de overplaatsingen vanuit Antwerpen naar andere depot's in Vlaanderen wel beter op gang zal komen.
Bart

Bericht door Bart »

Pieter schreef:Hopelijk maken trekken ze de L-Trein Geeraardsbergen - Brussel - Antwerpen door naar Roosendaal.
Onmogelijk :wink: .
Moterstellen break zijn niet toegelaten op het grensbaanvak Essen-Roosendaal. MS96 al evenmin. Een sprinter mag er wel komen, maar maximum 1 stel, wat voor capaciteitsproblemen zal zorgen.
Dus het zullen zeker stellen 800 blijven op de verbinding naar Roosendaal. Deze stellen zie ik niet meer op de verbinding naar Geraardsbergen komen, om de simpele reden, dat de treinen naar Geraardsbergen worden gedaan door de depot's Leuven, Aarschot, Antwerpen, Brussel, Ath, Geraardsbergen. En enkel Antwerpen & Brussel de stellen 800 kent, en het te duur zou zijn om al deze depot's dit moterstel aan te leren.
dentheo

Bericht door dentheo »

Bart schreef:
Pieter schreef:Hopelijk maken trekken ze de L-Trein Geeraardsbergen - Brussel - Antwerpen door naar Roosendaal.
Moterstellen break zijn niet toegelaten op het grensbaanvak Essen-Roosendaal. MS96 al evenmin. Een sprinter mag er wel komen, maar maximum 1 stel, wat voor capaciteitsproblemen zal zorgen.
Enig idee waarom ? Bij MS96 kan ik het verstaan met zijn driephasige omzetter maar de break en sprinter ?? Die hebben toch maar gewoon hackers, geen echte tussenkring ??
super1500

Bericht door super1500 »

dentheo schreef:
Bart schreef:
Enig idee waarom ? Bij MS96 kan ik het verstaan met zijn driephasige omzetter maar de break en sprinter ?? Die hebben toch maar gewoon hackers, geen echte tussenkring ??

Nochtans meen ik mij te herinneren dat de AM96 (1stel) in 1997 naar Maastricht reed (Knokke/Blankenberge - Genk/Maastricht).
AM80

Bericht door AM80 »

En voor de AM96 er was, werdt de Knokke/Blankenberge - Brussel - Hasselt-Genk/Luik-Maastricht toch met Breaks gereden??

Als ik me niet vergis tenminste...

AM80
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
Bart

Bericht door Bart »

Bij breaks sluit hun dur niet onder 1.5 Kv.
Je zou dat kunnen oplossen door een schakelaar te verdraaien, maar dan nog zouden ze naar't schijnt problemen hebben met het opstarten van hun omvormers.
Sprinters mogen er wel komen, maar niet gekoppeld.
Dat zou zijn omdat ze dan teveel verbruiken....
dentheo

Bericht door dentheo »

Bart schreef:Bij breaks sluit hun dur niet onder 1.5 Kv.
Je zou dat kunnen oplossen door een schakelaar te verdraaien, maar dan nog zouden ze naar't schijnt problemen hebben met het opstarten van hun omvormers.
Sprinters mogen er wel komen, maar niet gekoppeld.
Dat zou zijn omdat ze dan teveel verbruiken....
Ik dacht dat de NS nu op 1800 V lipe, misschien nog eens proberen ????
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Hoe zijn die dan tot 1998 naar Maastricht gereden?

Groetjes,
Rian
dentheo

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:
Hoe zijn die dan tot 1998 naar Maastricht gereden?

Tot Maastricht kun je misschien nog uitbollen, maar hoe geraak je er weer weg ???? :wink:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Duwtje :wink:
In sommige stations doen ze dat toch? Tractie geven, panto neer en bollen tot onder de andere draad. Na het uitstappen komt er een diesel- of aangepaste HLE-loc en geeft de trein een duwtje tot onder zijn eigen bovenleiding.

Greetz
BDJ
Plaats reactie