Opendeur

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Moole

Opendeur

Bericht door Moole »

Hey,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie op dit forum hier me kunnen helpen. Mijn grootvader heeft 42 jaar bij de NMBS gewerkt (van 1941 tot 1983). Nu was ik een tijdje geleden bij hem en hij zou graag nog eens zijn werkplaatsen van vroeger bezoeken.

Weet iemand misschien wanneer het opendeur zou zijn in het Arcenaal in Mechelen of TSP Schaakbeek? Ik heb op internet wat rond gekeken en zag dat er wel regelmatig opendeurdagen zijn, maar vind nergens een aankondiging ofzo.

Bedankt!
Terminus

Bericht door Terminus »

Gewoon de mensen van de werkplaats contacteren en hen hetzelfde vragen als wat je hier op het forum vraagt? Op een echte opendeurdag kan je nog lang wachten, maar als je je verzoek goed kan motiveren lukt het misschien wel om ergens binnen te geraken!
TBbart

Bericht door TBbart »

zeker in schaarbeek zou dat moeten lukken, de werksfeer is daar zeer goed, en de mensen zijn er zeer vriendelijk :wink: op spoor 1 in Brussel Noord kan je op den P-trein schaarbeek stappen en die wijkt uit in schaarbeek... als diensttreintje :wink:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

leve de trein (ttb dag)
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

TBbart schreef:zeker in schaarbeek zou dat moeten lukken, de werksfeer is daar zeer goed, en de mensen zijn er zeer vriendelijk :wink: op spoor 1 in Brussel Noord kan je op den P-trein schaarbeek stappen en die wijkt uit in schaarbeek... als diensttreintje :wink:
daarvan zijn er verschillende, alle p treinen wijken er uit maar niet allemaal als diensttrein :-)
Bert

Bericht door Bert »

treinbruno schreef:leve de trein (ttb dag)
Er is geen opendeur in Mechelen of in Schaarbeek. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

tja 'schaarbeek' wel in de zin van de werkplaats infrabel (ligt eigenlijk op haren) waar ze de lange spoorstaven maken.
paljas

Bericht door paljas »

Steven schreef: waar ze de lange spoorstaven maken.
Ik veronderstel dat je daarmee de terreinen van CWI bedoelt?
Steven

Bericht door Steven »

paljas schreef:
Steven schreef: waar ze de lange spoorstaven maken.
Ik veronderstel dat je daarmee de terreinen van CWI bedoelt?
idd, maar in de folder zetten ze schaarbeek (spoorweglogica you know :-))
Plaats reactie