Goederentrein ontspoort op lijn 161

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bartjedj

Goederentrein ontspoort op lijn 161

Bericht door Bartjedj »

zo 02/09/07 - In Ottignies, in Waals-Brabant, is vanmorgen even na middernacht een goederentrein ontspoord. Er vielen geen gewonden, maar de schade is groot.

Ten zuiden van Brussel is er sinds 16.30 uur opnieuw één spoor vrij tussen Ottignies en Terhulpen.

Na het ongeluk van afgelopen nacht met de goederentrein was het verkeer er verstoord. Nu gaan de treinen weer over één spoor in beide richtingen.

De vervangende busdiensten blijven ook nog rijden tussen Ottignies en Groenendaal, omdat er heel wat belangstellenden op de Gordel waren afgekomen.

Straks wordt de schade aan het overblijvende spoor opgemeten, mogelijk is dat ook vanavond of vannacht nog hersteld.
____

Deze avond (22u.) was het tweede spoor nog niet terug open. Dat wordt een leuke eerste ochtenspits morgen. :?

Wat kan de oorzaak zijn van zo'n ontsporing?
Patrick

Bericht door Patrick »

Afbeelding (Bron)
Afbeelding (Bron)
Steven

Bericht door Steven »

amaai onder die ene wagen lijkt het draaistel volledig te zijn verdwenen?
Fles

Re: Goederentrein ontspoort op lijn 161

Bericht door Fles »

Bartjedj schreef: Wat kan de oorzaak zijn van zo'n ontsporing?
het blijft uiteraard speculeren en zulks, de werkelijke oorzaak moet uit onderzoek blijken. Dat gezegd hebbende, moest ik meteen terugdenken aan een vergelijkbaar geval in Nederland. Warmgelopen wiellagers en een afgebroken astap zou dus een mogelijke oorzaak kunnen zijn :)
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Was hetzelfde type van wagons in Nederland betrokken bij het ongeval ?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Op ICFB ondertussen (zeer) veel foto's te vinden.
Fles

Bericht door Fles »

Dietrich schreef:Op ICFB ondertussen (zeer) veel foto's te vinden.
Waar dan precies? Ik kom uit bij eoa portal waarvan het merendeel alleen nog in het Frans beschikbaar is.. :?

@RIDCO: Weet ik niet, zo op het oog lijkt het er wel op. Bij het ongeval bij Boxtel waren 28 kalkwagens type Falns betrokken.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Instructies staan op die pagina (met nieuwsgroepen-client) of web-interface: http://newsportal.zoo-logique.org/threa ... fer.belges
Wover

Bericht door Wover »

http://wover.sin.khk.be/trein/nieuwsgroepen.wmv

User: zoo
Pass: entrer

Graag gedaan ;).
Fles

Bericht door Fles »

Nieuwsgroep? Ik dacht dat dat iets was van rond 1970 of zo.. Ik kan daar niks mee in elk geval :)

Ik wacht wel tot er ergens zanders wat foto's verschijnen :)
Wover

Bericht door Wover »

1970 is wat vroeg ;).

Tot 1994-95 waren nieuwsgroepen de populairste manier om informatie te delen denk ik. Daarna kwamen de BBs (Bulletin Boards), die uiteindelijk evolueerden tot een forum zoals het deze (phpBB -> php Bulletin Board).

Heden ten dage worden nieuwsgroepen vooral gebruikt om illegale bestanden te downloaden, maar dus ook nog steeds om foto's en informatie uit te wisselen.

Op ICFB staat gemakkelijk een 10voud van de informatie dat hier verschijnt (samen met fido.belg-trains dan toch).
Patrick

Bericht door Patrick »

Dietrich schreef:[knip] of web-interface: http://newsportal.zoo-logique.org/threa ... fer.belges
Tsjonge, tsjongje: is echt mijn ding niet zenne :shock: :wink:
Geef mij maar dit forum 8)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Fles schreef:Ik wacht wel tot er ergens zanders wat foto's verschijnen :)
Zie link van web-interface. In het linker frame staan de posts per dicussie. Je zal ook even moeten teruggaan naar oudere posts (links bovenaan linker frame). Zo zijn er twee discussies over ontsporing Genval.

De foto's hier posten gaat niet tenzij de auteurs toestemming geven.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Wover schreef:Heden ten dage worden nieuwsgroepen vooral gebruikt om illegale bestanden te downloaden, maar dus ook nog steeds om foto's en informatie uit te wisselen.
Nieuwsgroepen zijn qua informatieuitwisseling en discussies nooit weggeweest. En naar mijn mening is lezen en schrijven in een nieuwsgroep ook veel sneller en efficiënter dan in een webforum. Als ik het druk heb, dan zijn de webdora ook de eerste zaken die ik niet meer lees. In de Duitse nieuwsgroepen worden de webfora overigens wel eens de zandbak genoemd...

Groetjes,
Rian
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Voor mij een groot verschil is dat de discussies threaded zijn, terwijl een forum zoals dit (phpBB) flat is (met andere woorden, discussies hebben geen boomstructuur en zijn moeilijker te volgen). Er bestaan ook threaded forums op het WWW (welke ik vaak durf te verkiezen, toch als ze juist gebruikt worden). Phorum is zo een systeem en er is nagenoeg geen verschil in gebruik met usenet.

Een forum biedt ook veel meer flexibiliteit dan nieuwsgroepen, bij deze laatste ben je veelal beperkt tot wat er in het protocol zit en wat de nieuwslezers ondersteunen. In een browser en op de server doe je wat je wil (heeft spijtig genoeg ook wel een negatief kantje, komt veiligheid niet altijd ten goede).
Plaats reactie