Evenement: Lang Leve de Trein
"Biljetten zullen te koop zijn in alle stations (loketten binnenlands verkeer) vanaf maandag 27 augustus. Voor de liefhebbers: koop zo snel mogelijk uw biljetten, het aantal plaatsen is beperkt!"
Betekent dit dat deze tickets ook te koop zijn in stations waar men normaal geen Thalys-tickets verkoopt (bvb. Leopoldsburg)?
Thalys 6 EUR ticket
Worden hier eigenlijk speciale Thalystreinen ingelegd die enkel verkeren tussen Luik en Brussel en niet verder rijden tot Köln/Paris?
Ik stel de vraag vermits de vertrektijden in Luik en Brussel niet overeenkomen met de vertrektijden volgens het spoorboekje.
Ik heb vandaag mijn ticket gekocht voor de trein van 11h40 op zaterdag 15/9 vanuit Luik naar Brussel. Was wel een heel spel om dit ticket te bemachtigen: in Mol wist met van niets, heeft men naar Thalys gebeld en zei men dat een enkele reis 17 EUR ging kosten. Van dat 6 EUR ticket hadden ze niets gehoord. In Leopoldsburg daarentegen hadden ze een soort handleiding en konden ze me vrijwel onmiddellijk verder helpen.
Iemand nog ervaringen?
Ik stel de vraag vermits de vertrektijden in Luik en Brussel niet overeenkomen met de vertrektijden volgens het spoorboekje.
Ik heb vandaag mijn ticket gekocht voor de trein van 11h40 op zaterdag 15/9 vanuit Luik naar Brussel. Was wel een heel spel om dit ticket te bemachtigen: in Mol wist met van niets, heeft men naar Thalys gebeld en zei men dat een enkele reis 17 EUR ging kosten. Van dat 6 EUR ticket hadden ze niets gehoord. In Leopoldsburg daarentegen hadden ze een soort handleiding en konden ze me vrijwel onmiddellijk verder helpen.
Iemand nog ervaringen?
6 EUR in Comfort 2 vind ik toch wel veel hoor voor een binnenlandse reis met de Thalys. Volgens dit document kost het tarief "Special" tussen Brussel-Zuid en Luik in Comfort 1: 6 EUR, in Comfort 2: 4 EUR (reservering inbegrepen).
Zie blz. 9 en 12.
Of zie ik iets over het hoofd?
Zie blz. 9 en 12.
Voor een enkele reis per gewone trein van Brussel naar Luik zal je toch wel een stuk meer betalen, hoor!Patrick schreef:6 EUR in Comfort 2 vind ik toch wel veel hoor voor een binnenlandse reis met de Thalys. Volgens dit document kost het tarief "Special" tussen Brussel-Zuid en Luik in Comfort 1: 6 EUR, in Comfort 2: 4 EUR (reservering inbegrepen).
Zie blz. 9 en 12.

Dat klopt; dat is het genoemde tarief "Special".Wover schreef:Ik heb eens min of meer "vastgezeten" in Luik toen op de stakingsdag enkele maanden geleden, en toen stelde de dame aan het loket voor om de Thalys te nemen tot Brussel. Dit zou mij dan €4 toeslag gekost hebben op mijn vrijbiljet.
Groetjes,
Rian
Om alle misverstanden uit de wereld te helpen. De ritten tussen Brussel en Luik op 15 en 16/09 hebben niets te maken met de gewone Thalyssen van de verbinding Paris Nord - Köln. Vandaar ook dat de tariefiëring afwijkt.
Het zijn gewoon extra ritten tussen Brussel en Luik maar wel met een Thalys stel. Aangezien er voor de veiligheid geen "overbezetting" mag zijn (indien wel dan wordt het rijden aan verminderde snelheid) is de reservatie dus verplicht.
Het zijn gewoon extra ritten tussen Brussel en Luik maar wel met een Thalys stel. Aangezien er voor de veiligheid geen "overbezetting" mag zijn (indien wel dan wordt het rijden aan verminderde snelheid) is de reservatie dus verplicht.