Fles schreef:Ik ken de situatie zelf niet, maar het klinkt als vragen, nee, SMEKEN om ongelukken..
Wat doe je met een auto die op de overweg staat om de weg op te rijden
en er komt een trein aan?
Die situatie had natuurlijk nooit zo aangelegd mogen worden. Maar goed, een oplossing? De situatie veranderen. Verkeerslichten bij de kruising, koppelen aan de overweg, en er is niets aan de hand.
ofwel een versmalling aanbrengen aan beide kanten van de weg, zodat je met een auto in het midden van de overweg terechtkomt, en niet aan de zijkant, zodat je niet ernaast kan vast komen te zitten.
Wover schreef:ofwel een versmalling aanbrengen aan beide kanten van de weg, zodat je met een auto in het midden van de overweg terechtkomt, en niet aan de zijkant, zodat je niet ernaast kan vast komen te zitten.
Weer zo'n absurde oplossing
Waar moeten de auto's die aan het eind van de Kattestraat, bij de overweg, niet door mogen, eigenlijk keren? Is daar aleens over nagedacht?
Wover schreef:ofwel een versmalling aanbrengen aan beide kanten van de weg, zodat je met een auto in het midden van de overweg terechtkomt, en niet aan de zijkant, zodat je niet ernaast kan vast komen te zitten.
Waar moeten de auto's die aan het eind van de Kattestraat, bij de overweg, niet door mogen, eigenlijk keren? Is daar aleens over nagedacht?
Die straat loopt dus eigenlijk dood aan de overweg. Bijgevolg moeten daar enkel de bewoners met hun wagen aan die kant de straat inrijden. Keren is dus niet nodig.
Deze overweg had eigenlijk al jaren moeten afgeschaft zijn (jaren geleden al was er een tunnel voorzien) maar er is geen budget voor.
Fles schreef:Ik ken de situatie zelf niet, maar het klinkt als vragen, nee, SMEKEN om ongelukken..
Wat doe je met een auto die op de overweg staat om de weg op te rijden
en er komt een trein aan?
Die situatie had natuurlijk nooit zo aangelegd mogen worden. Maar goed, een oplossing? De situatie veranderen. Verkeerslichten bij de kruising, koppelen aan de overweg, en er is niets aan de hand.
Verkeerslichten zouden daar geen fluit helpen, hoord!
Toch voor de duidelijkheid nog eens zeggen dat het verkeer niet de Grote baan oprijdt!!! Vanaf de Autobaan (wat de naam is van de grote baan naar Brugge) kun je enkel de Kattestraat INRIJDEN. Komende van Brugge sla je dus links de Kattestraat in en kruis je al meteen de overweg, onmiddellijk na het kruisen van het tweerichtingsfietspad. Deze overweg bevindt zich eigenlijk tussen 2 hagen (die zich langs de spoorlijn bevinden), zodat je totaal geen zicht hebt op de overweg zelf net voor het inslaan (wel op die signalisatie, want die staat nog voor de hagen). De reden van het ongeval zal waarschijnlijk geweest zijn dat de automobilist de Kattestraat insloeg, maar de overweg iets te veel naar links overstak en bijgevolg het obstakel met het verkeersbord vlak na de overweg te laat opmerkte.
Ik zal binnenkort eens wat foto's maken van de overweg vanuit verschillende hoeken om de situatie wat op te helderen!
Die straat loopt dus eigenlijk dood aan de overweg. Bijgevolg moeten daar enkel de bewoners met hun wagen aan die kant de straat inrijden. Keren is dus niet nodig.
Deze overweg had eigenlijk al jaren moeten afgeschaft zijn (jaren geleden al was er een tunnel voorzien) maar er is geen budget voor.
Die overweg zou inderdaad moeten afgeschaft worden, maar dit is praktisch niet haalbaar. Voor een tunnel is er totaal geen plaats. Kant Kattestraat ga je al huizen moeten gaan onteigenen en langs de andere kant ligt de Autobaan vlak naast het spoor, zodat je die tunnel daar onmogelijk tussen kunt krijgen. Gewoon afschaffen is ook niet aan de orde, omdat die veel gebruikt wordt door scholieren van de nabijgelegen school. Zelf gebruik ik die overweg ook dagelijks met de fiets als ik voor het school op weg ben naar het station van Brugge.
Fles schreef:
edit: is dat niet heel erg onlogisch dan?
Nee, omdat vlak na de overweg een kruispunt ligt met de grote baan naar Brugge. En met het feit dat er vlak na de overweg een fietspad ligt, zouden de auto's op de overweg zelf moeten stoppen en dan kun je door de struiken langs de spoorlijn nog niet eens het aankomende fiets- en autoverkeer zien.
De Kattestraat is al altijd 2-richtingsverkeer geweest met uitzondering van de overweg. Het is pas sinds enkele maanden dat ze dit nu eens duidelijker gemaakt hebben.
Niks van, de Kattestraat is jarenlang éénrichtingsverkeer geweest! Er heeft nooit een verbodsbord gestaan vlak voor de overweg. Tot voor enkele jaren stond er zo'n verbodsbord aan het begin van het laatste deel van de Kattestraat. Dat bord is nu recentelijk vervangen door een verkeersbord dat duidt op een doodlopende straat.
Dietrich schreef:Denk dat er op het eerste zicht inderdaad niet veel aan de situatie te doen is. Ik vraag mij alleen af hoe die aangereden auto dan stond. Als die de verboden rijrichting in gereden is en vervolgens vastgeraakt is op de overweg... dan is het zijn eigen schuld lijkt mij. Op de foto te zien is het wel zeer duidelijk dat de overweg eenrichtingsverkeer is.
Ik denk dat hij met één of twee wielen naast de overweg geraakt is en dus tss de rails.
Trainspotterke schreef:
Nee, omdat vlak na de overweg een kruispunt ligt met de grote baan naar Brugge. En met het feit dat er vlak na de overweg een fietspad ligt, zouden de auto's op de overweg zelf moeten stoppen en dan kun je door de struiken langs de spoorlijn nog niet eens het aankomende fiets- en autoverkeer zien.
De Kattestraat is al altijd 2-richtingsverkeer geweest met uitzondering van de overweg. Het is pas sinds enkele maanden dat ze dit nu eens duidelijker gemaakt hebben.
Niks van, de Kattestraat is jarenlang éénrichtingsverkeer geweest! Er heeft nooit een verbodsbord gestaan vlak voor de overweg. Tot voor enkele jaren stond er zo'n verbodsbord aan het begin van het laatste deel van de Kattestraat. Dat bord is nu recentelijk vervangen door een verkeersbord dat duidt op een doodlopende straat.
Je hebt het echt wel mis hoor. Ik had vroeger een vriend in die straat wonen en ben er echt wel 100%zeker van. Altijd 2-richtings, met uitzondering van de overweg waar er een bord stond
met daaronder een afbeelding van, jawel, van paard en kar, auto en moto. Ik kan het me nog levendig voorstellen. Ditzelfde bord stond ook aan het kruispunt ervoor maar met de vermelding "200m" erbij