De langst levende klassiekjes
Lopende verkopen staan hier: http://www.b-rail.be/akac/N/sales/actual/index.php
Daar zullen vroeger misschien wel AM's tussen gestaan hebben (de oudste die verkocht zijn aan Italië e.a.) Denk niet dat men voorlopig van plan is van klassiekjes te verkopen, daarvoor zou je de NMBS direct moeten voor contacteren om meer info te bekomen.
Daar zullen vroeger misschien wel AM's tussen gestaan hebben (de oudste die verkocht zijn aan Italië e.a.) Denk niet dat men voorlopig van plan is van klassiekjes te verkopen, daarvoor zou je de NMBS direct moeten voor contacteren om meer info te bekomen.
Ik erger mij vooral aan die stoelen. Er zitten er nog teveel tussen, (vooral bij de niet gemoderniseerde 600-700 stellen) waar zo nog een aftandse keukenstoel instaat, waar de rugsteun dan nog eens veel te laag van is.Hobbes schreef:Klassiekjes mogen er voor mijn part uit, het comfort voor de machinist is ondermaats, en dan heb ik het vooral over de grootte van de stuurpost.
Als ik met zo'n stel naar Chalala moet, heb ik bij aankomst daar steeds rugklachten. Aan die gemoderniseerde stellen, heb ik dan weer een hekel aan die witte bakken waar de afzonderingskranen achter zitten. Ik heb ooit eens de awi van zo'n grijs stel moeten afzonderen, alvorens je die bak eraf krijgt, en er weer op .
Al bij al bol ik daar wel graag mee, maar ik vind dat ze die verkeerd gebruiken. Een JH stel moet gekoppeld worden aan een JH stel, en een thyristor stel moet gekoppeld worden aan een thyristor stel, en niet andersom.
Je ziet het tevaak gebeuren dat er zo nen 200 aan een 800 gekoppeld is, en dat is alles behalve comfortabel. Die JH stellen trekken al veel sneller op dan onze 800'en, en ook het uitschakelen van de aanzetweerstanden geeft reactie. Ook die henricotkoppelingen krijgen met elke aanzet, een serieuse slag te verwerken.
Re:
Ja precies, ik hoop dat ze nog lang rond blijven rijden Zijn er al concrete plannen voor uitfasering / terzijdestelling / weet-ik-hoe-dat-in-België-heet? De eersten zijn van 1958 toch? In NL zijn wel jongere series al totaal verdwenen (plan U) of hard onderweg (Wadlopers)...Duikbril AM86 schreef:Die stellen zijn pure nostalgie,
Re: De langst levende klassiekjes
er is een vrij groot materieeltekort, dus zullen ze wel heel rustig aan doen met buitendienststellen
Re: De langst levende klassiekjes
wimpie wil zo een klassiekske:) ik wil echt waar ze een kopen e gwn de techniek en geluid vind ik zalig. Zo fijne ouderwetse techniek en de simpelheid ervan; Echt waar... Afbreken zou zonde zijn
Re: De langst levende klassiekjes
ik denk dat ge daar heel lang voor gaat mogen sparen gewoon al voor al het metaal dat erin zit is zoiets miljoenen waard
Re: De langst levende klassiekjes
lol, miljoenen nu ook weer nietShrek schreef:ik denk dat ge daar heel lang voor gaat mogen sparen gewoon al voor al het metaal dat erin zit is zoiets miljoenen waard
Re: De langst levende klassiekjes
Ik wist niet dat die dingen van massief goud waren joh Wat raar dan dat ze die laten staan, en de KOPERkabels jattenShrek schreef:ik denk dat ge daar heel lang voor gaat mogen sparen gewoon al voor al het metaal dat erin zit is zoiets miljoenen waard
Re: De langst levende klassiekjes
De kwaliteit ervan is zéker miljoenen waard!Shrek schreef:ik denk dat ge daar heel lang voor gaat mogen sparen gewoon al voor al het metaal dat erin zit is zoiets miljoenen waard
In de nieuwste treinen vind je zulke sterke en degelijke onderdelen nie meer.