dit heeft te maken met overdracht van materieel, zoniet had dit anders een lege rit geweestSIMPY.be schreef:den IC L iedere dag 1x
(een jaar geleden meerdere keeren oer dag)
en de IC G ook een keer (heb ik toch vóór de crach gelezen)
Investeringsplan NMBS
naar de luchthaven was het de bedoeling zoveel mogelijk stellen te gebruiken met gesloten wc systeem om het probleem met het vergeten afsluiten van die wc's daar diep onder de luchthaven te vermijden, doch echter tot op heden is dit ni 100% haalbaarJonathan schreef:Waarom moet die IR h eigenlijk met een MS 96 rondrijden. Op IC verbindingen zitten ze soms nog met MS 80 en daar hebben ze MS 96overweg13 schreef:Hallo,
Er rijden meer ms 96 solo dan je zou denken: bepaalde diensten op Lille - Oostende, Herstal - Lille, op de IR Gent - Luchthaven, op zaterdag en zondag na de splitsing in Landen, alle dagen na de splitsing in Brugge, enkele vroege en late diensten op Brussel - Luxemburg.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

De NMBS heeft nieuw ondernemingsplanwo 08/03/06 - Bij de NMBS hebben vakbonden en directie een eerste versie klaar van het ondernemingsplan voor 2006 en 2007.
Het ondernemingsplan bevat de strategie die de spoorgroep de komende jaren wil volgen. In de tekst staan onder meer doelstellingen op het vlak van reizigers, financiering en personeel.
Volgens de vakbonden zal het personeelsbestand licht stijgen en komt er ook een beter sociaal statuut en mogelijk ook een zaterdagvergoeding.
De NMBS had eerder al aangekondigd dat ze 2.500 werknemers in dienst wil nemen vóór 2007. Dat is nodig omdat veel mensen met pensioen gaan. De komende zes jaar gaat het om veertig procent van het personeel.
De NMBS heeft zichzelf ook ambitieuze doelstellingen opgelegd als het gaat om reizigersaantallen. De komende zes jaar wil de spoorwegmaatschappij 25 procent meer reizigers vervoeren.
De bonden dreigden met acties als de tekst niet af zou zijn voor tien maart, maar die acties lijken nu afgewend. De vakbonden leggen de tekst straks voor aan hun achterban.