
opleiding onderstationschef
Ben er dus ook geraakt en aan mijn tweede module begonnen.
Tweede module in Brussel, eerste was in Gent.
Wat betreft het uniform dit krijg je als je opleiding is afgelopen en je in je functie met het publiek in contact komt niet als je bijvoorbeeld in één van de nieuwe seinhuizen zit. Deze informatie zal je nog wel krijgen bij aanwerving.
Groetjes en nu toch maar een beetje gaan studeren, morgen reeds een klein testje.
Tweede module in Brussel, eerste was in Gent.
Wat betreft het uniform dit krijg je als je opleiding is afgelopen en je in je functie met het publiek in contact komt niet als je bijvoorbeeld in één van de nieuwe seinhuizen zit. Deze informatie zal je nog wel krijgen bij aanwerving.
Groetjes en nu toch maar een beetje gaan studeren, morgen reeds een klein testje.
En een lawaai en een stank van de slijpschijven, de ideale opleidingsomgeving.
Maandag gaan we met z'n allen (in groepjes van vier) op EBP simulatoren oefenen. Lijkt me wel iets.
BTW, vandaag cursus gekregen over blokstelstels. Worden blokstelsels met 3 posten eigenlijk nog veel gebruikt. Deze stof hadden we ook al gekregen in de basismodule en daar hadden ze gezegd: "Komt bijna niet meer voor, vergeet dat." Wat zien we vandaag in de cursus, jawel blokstelsels met drie posten.
Maandag gaan we met z'n allen (in groepjes van vier) op EBP simulatoren oefenen. Lijkt me wel iets.
BTW, vandaag cursus gekregen over blokstelstels. Worden blokstelsels met 3 posten eigenlijk nog veel gebruikt. Deze stof hadden we ook al gekregen in de basismodule en daar hadden ze gezegd: "Komt bijna niet meer voor, vergeet dat." Wat zien we vandaag in de cursus, jawel blokstelsels met drie posten.
Opleiding...
Vandaag zit mijn 2de dag erop als komend onderstationschef. Organistatie is ver te zoeken bij het opvangen van nieuwkomers...
De nieuwe opleiding moet nog goedgekeurd worden door de vakbonden...
Er worden massaal instructeurs gezocht om de opleiding te geven...
De opleiding die er hopelijk komt is niet meer voor perron maar voor de dispatching die NMBS overneemt van Infrabel.
Mijn eerste 2 dagen verliepen saai, we moeten nu vertragingen registreren in exel op de dienst Directie Reizigers...
Maar we moeten meer met ons vingers draaien dan wat anders :d
Hopelijk wordt die opleiding snel goedgekeurd... In afwachting ben ik bezig met mijn niveau 2 te halen bij Selor
grtz
De nieuwe opleiding moet nog goedgekeurd worden door de vakbonden...
Er worden massaal instructeurs gezocht om de opleiding te geven...
De opleiding die er hopelijk komt is niet meer voor perron maar voor de dispatching die NMBS overneemt van Infrabel.
Mijn eerste 2 dagen verliepen saai, we moeten nu vertragingen registreren in exel op de dienst Directie Reizigers...
Maar we moeten meer met ons vingers draaien dan wat anders :d
Hopelijk wordt die opleiding snel goedgekeurd... In afwachting ben ik bezig met mijn niveau 2 te halen bij Selor

grtz
Veel succes mensen !
Ik vind het wel wrang dat ik de taak van OSTCH uitvoer, maar niet het loon krijg.
Vele jaren terug begonnen als 'factageklerk' bij de goederentreinen in de haven van Antwerpen. Dat was dus 100% administratief werk. Enkele jaren terug, bij de oprichting van B-cargo, werden we AO, administratief operator. Nu is onze job eigenlijk vooral organiseren, werk plannen... en heel weinig administratief werk. Ik doe dus ook de job van ostch, zonder het loon.
Maar ik vind het wel leuk, zou niet graag op een blokpost zitten.
Door het weekendwerk, nachtpremies, havenvergoeding, standplaatsvergoeding en dergelijke, heb ik toch een mooi loon.
Ik vind het wel wrang dat ik de taak van OSTCH uitvoer, maar niet het loon krijg.
Vele jaren terug begonnen als 'factageklerk' bij de goederentreinen in de haven van Antwerpen. Dat was dus 100% administratief werk. Enkele jaren terug, bij de oprichting van B-cargo, werden we AO, administratief operator. Nu is onze job eigenlijk vooral organiseren, werk plannen... en heel weinig administratief werk. Ik doe dus ook de job van ostch, zonder het loon.
Maar ik vind het wel leuk, zou niet graag op een blokpost zitten.
Door het weekendwerk, nachtpremies, havenvergoeding, standplaatsvergoeding en dergelijke, heb ik toch een mooi loon.