ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

dient klassiek Benelux behouden te blijven?

Peiling eindigde op 27 jun 2007, 10:37

ja, in zijn huidige vorm?
39
55%
ja, met extra haltes?
9
13%
ja, via ander trajekt?
13
18%
nee
10
14%
 
Totaal aantal stemmen: 71

bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:afwachten want tussen amsterdam en rotterdam komt de lijn dus in dienst, aldus zou om die reden de traxxen gebruikt worden. want de t11 mag niet over dat stuk(geen etcs), want anders heeft ns wel een beetje te veel traxxen gehuurd denk ik zo :-)

dit staat los van de benelux, dit is een hollandse nationale HST dienst. te veel locs ik denk het niet: 2 locs per trein: een vooraan en een achteraan, die via ZDS beiden voor de traktie zorgen (ZDS zeitmultiplexe Doppeltraktionssteuerung, of een duitse voorloper van het MUX systeem)


den haag HS ligt niet op de HST lijn, en blijft voorlopig bediend door de benelux
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

euh waar is ergens terug te vinden dat men in NL ook met loc vooraan en achteraan gaat rijden? dit is bij mijn weten enkel voorzien op de pendel antwerpen noorderkempen
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:euh waar is ergens terug te vinden dat men in NL ook met loc vooraan en achteraan gaat rijden? dit is bij mijn weten enkel voorzien op de pendel antwerpen noorderkempen
http://www.thetravelforum.com
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

euh bobby da is een heel forum en het is niet omdat iets op een forum staat dat het 100% juist is, net zoals hier.
Sander

Bericht door Sander »

Is wel degelijk de bedoeling om met loc voor en loc achter te gaan rijden, omdat loc omlopen in Amsterdam niet mogelijk is (te druk).
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik vind het niet erg dat de Benelux over de klassieke lijn afgeschaft wordt, maar in de plaats zou ofwel de IC I Charleroi - Brussel - Antwerpen of IC N Brussel - Antwerpen rechtstreeks tot Roosendaal mogen doorrijden, vind ik.

Of kunnen de M6-rijtuigen niet werken onder 1500 volt? :P
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Trainspotterke schreef: Of kunnen de M6-rijtuigen niet werken onder 1500 volt? :P
ja, maar een 27 kan volgens mij alleen 1500 volt leveren als er 3000 op de bovenleiding staat :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Shrek schreef:
Trainspotterke schreef: Of kunnen de M6-rijtuigen niet werken onder 1500 volt? :P
ja, maar een 27 kan volgens mij alleen 1500 volt leveren als er 3000 op de bovenleiding staat :P
:shock:

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Trainspotterke schreef: Of kunnen de M6-rijtuigen niet werken onder 1500 volt? :P
ja, maar een 27 kan volgens mij alleen 1500 volt leveren als er 3000 op de bovenleiding staat :P
een 27 heeft half vermogen onder 1500 volt en is toegelaten tot roosendaal (voor hoelang nog)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef: een 27 heeft half vermogen onder 1500 volt en is toegelaten tot roosendaal (voor hoelang nog)
dan is de spanning die hij aan de rijtuigen levert toch ook maar de helft? of niet? :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de voedingskabel zeker en vast, maar wat de omvormers van de rijtuigen daar mee doen hangt af van die rijtuigen he, er zijn er die daar perfect mee kunnen werken met die spanning. voor meer info zie rijtuigen zou ik zo zeggen (verschillend van type tot type)
Bert

Bericht door Bert »

Ik zou toch liever een benelux behouden, maar dan wel ene zonder al te grote vertragingen of afgeschafte treinen.

Als het dan toch niet anders kan zouden er een rechtstreekse treinverbinding moeten komen tot Roosendaal die aansluiting geeft op de treinen dieper in Nederland.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Bert schreef:Ik zou toch liever een benelux behouden, maar dan wel ene zonder al te grote vertragingen of afgeschafte treinen.
ik denk dat zoiets eigelijk heel moeilijk is voor een trein die zo'n lange afstand moet afleggen zonder HSL :roll:
Bert

Bericht door Bert »

Shrek schreef:
Bert schreef:Ik zou toch liever een benelux behouden, maar dan wel ene zonder al te grote vertragingen of afgeschafte treinen.
ik denk dat zoiets eigelijk heel moeilijk is voor een trein die zo'n lange afstand moet afleggen zonder HSL :roll:
Oostende-Eupen kan men toch ook wel een lange verbinding noemen en hier lukt het wel om zonder al te grote vertragingen de trein tot zijn eindpunt te brengen!
Dat de reeks 11 tot op de draad versleten is weet ik ook, maar ik denk wel dat het nog rendabel zou zijn om locs te leasen of kopen om deze verbinding in stand te houden.
Ter info:
Reistijd Brussel Zuid -Amsterdam CS: 3.03 uur
Reistijd Oostende - Eupen: 3.00 uur
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

de IC-A heeft ook regelmatig vertragingen hoor :wink: en daar kan een bestuurder op de L2 meestal wel enkele minuten vertraging goed maken :P
Plaats reactie