Wat mij ook opviel gisteren was dat de trein vooral uit eerste klasse rijtuigen bestond waarvan drie gedeklasseerd met het cijfer 2 op de buitenkant hier een afbeelding als bewijs
had gisteren ook zo'n tijdelijke 2de klasse op m'n IC Vilvoorde-Brussel. Wel leuk dat die bijna leeg was, amper 3 man onderaan , zou die gele lijn teveel mensen afschrikken?
Dietrich schreef:Ik denk dat de meeste, inclusief ik, uit gewoonte kijken naar de gele lijn en niet naar het getal.
Inderdaad, ik ben zo ook al gefopt (net als het gros van de reizigers op het perron). Allemaal in het enige tweede-klasse rijtuig, gelukkig was het niet zo druk (1835 op 5/04)
Steven schreef:de eerste zouden de ic n en ic i worden zover ik gelezen heb
Is men van plan de IC-G wanneer deze met M6 gereden wordt tijdens de zomer ofzo ook te voorzien van stuurstanden of gaat men met 2 locs blijven pendelen (wat toch wel zonde is)?
Bart schreef:Klopt, in de zomer zouden er zelf meerdere stammen op de IC-G met M6'en worden.
Logisch ook zou ik zeggen, die trein zit steeds overvol, zelf in de winter en bij regenweer.
De geruchten doen zelf de ronde, dat vanaf december alle treinen op Oostende-Antwerpen met M6 rijtuigen zouden worden.
hopelijk wordt deze trein dan uitgerust met twee 27mux met snelkoppeling, zodat men deze trein in Brugge kan splitsen en men eindelijk ook eens een IC trein Antwerpen-Blankenberge krijgt.