Staking tegen agressie
Staking tegen agressie
Vanmorgen was er een spontane actie van de treinbegeleiders om meer veiligheid te vragen voor het personeel.
Door de staking waren er ernstige problemen met de treinen van en naar Antwerpen en Leuven. Ook mijn trein van Essen was afgeschaft.
Ik kan begrip opbrengen voor de eisen van de treinbegeleiders maar ik vind het spijtig dat de duizenden reizigers die hier niets aan kunnen veranderen weer de dupe van zijn.
Dit is een probleem dat Haek en Descheemaecker moeten oplossen en ik denk niet dat die 2 heren er wakker van liggen als de treinen een paar uur niet rijden.
Door de staking waren er ernstige problemen met de treinen van en naar Antwerpen en Leuven. Ook mijn trein van Essen was afgeschaft.
Ik kan begrip opbrengen voor de eisen van de treinbegeleiders maar ik vind het spijtig dat de duizenden reizigers die hier niets aan kunnen veranderen weer de dupe van zijn.
Dit is een probleem dat Haek en Descheemaecker moeten oplossen en ik denk niet dat die 2 heren er wakker van liggen als de treinen een paar uur niet rijden.
Meer nog, dit gedrag van de treinbegeleiders t.o.v. de overgrote meerderheid normale treingebruikers zal niet direct ten goede komen aan het begrip dat deze reizigers hebben voor de treinbegeleiders.
Mijn trein was deze morgend ook afgeschaft. Ik kwam geluk maar een klein halfuurtje te laat op het werk, een klein halfuur dat ik deze avond mag inhalen.
Als ze actie voeren moeten ze weten tegen wie en hoe. De creativiteit van deze statutaire syndicalistische pygmeeën is echter even beperkt als hun wil om te werken.
Mijn trein was deze morgend ook afgeschaft. Ik kwam geluk maar een klein halfuurtje te laat op het werk, een klein halfuur dat ik deze avond mag inhalen.
Als ze actie voeren moeten ze weten tegen wie en hoe. De creativiteit van deze statutaire syndicalistische pygmeeën is echter even beperkt als hun wil om te werken.
Als ze uw facade op geregelde tijdstippen op de werkvloer bijwerken, gaat ge dan ook nog blijven verderwerken alsof er niets gebeurd is?JC schreef:Meer nog, dit gedrag van de treinbegeleiders t.o.v. de overgrote meerderheid normale treingebruikers zal niet direct ten goede komen aan het begrip dat deze reizigers hebben voor de treinbegeleiders.
Mijn trein was deze morgend ook afgeschaft. Ik kwam geluk maar een klein halfuurtje te laat op het werk, een klein halfuur dat ik deze avond mag inhalen.
Als ze actie voeren moeten ze weten tegen wie en hoe. De creativiteit van deze statutaire syndicalistische pygmeeën is echter even beperkt als hun wil om te werken.
Ah ja, ik weet DE oplossing. Vanaf nu kunnen ze anders al de agressievelingen (al dan niet van vreemde origine) weigeren om hun vervoersbewijs te controleren. Beter?
Kruip maar terug onder uw steen!
Daar denk je volledig verkeerd, mijn beste. Wees maar gerust dat ze daar mee verveeld zitten!!!!Dit is een probleem dat Haek en Descheemaecker moeten oplossen en ik denk niet dat die 2 heren er wakker van liggen als de treinen een paar uur niet rijden
Daar denk je volledig verkeerd, mijn beste. Wees maar gerust dat ze daar mee verveeld zitten!!!![/quote]Dit is een probleem dat Haek en Descheemaecker moeten oplossen en ik denk niet dat die 2 heren er wakker van liggen als de treinen een paar uur niet rijden
Ja en dan mogen ze politiek correct zijnde nog niet zeggen : Hoe komt het dat het bijna altijd op lijnen is die de taalgrens kruisen ???
Zoals ik al zei, totaal geen creativiteit. Denk eens na (als je dat als versufte stakingsverslaafde nog kan) over een actie die niet de reizigers treft.paljas schreef: Ah ja, ik weet DE oplossing. Vanaf nu kunnen ze anders al de agressievelingen (al dan niet van vreemde origine) weigeren om hun vervoersbewijs te controleren. Beter?
De staking zal de agressie niet oplossen, integendeel.
Weet ook dat een goede communicatietraining veel agressiviteit in de kiem kan smoren. Een aantal treinbegeleiders blijkt dit te weten en communiceren op de correcte manier. Helaas zijn er nog een groot aantal boeren onder de treinbegeleiders.
JC het enige wat de frankrijkstraat wil naar doen is luisteren als ze geld uit hun zakken zien verdwijnen om het cru te zeggen met ludieke en creatieve acties zit men er gewoon te lachen, volgende pagina en ze doen verder.
ik keur niet elke actie zomaar goed, maar laat me wel zeggen dat paljas een goed punt raakt. er zal niemand reageren als je op uw smoel krijgt, of ben jij zoiemand die altijd gaat helpen als er iemand anders slaag krijgt? of kijk je ook de andere kant op zoals de meeste doen
ik keur niet elke actie zomaar goed, maar laat me wel zeggen dat paljas een goed punt raakt. er zal niemand reageren als je op uw smoel krijgt, of ben jij zoiemand die altijd gaat helpen als er iemand anders slaag krijgt? of kijk je ook de andere kant op zoals de meeste doen
Treinbegeleiders moeten het dan maar goed vinden dat ze vrij regelmatig bedreigd, geslagen en vernederd worden???JC schreef:Meer nog, dit gedrag van de treinbegeleiders t.o.v. de overgrote meerderheid normale treingebruikers zal niet direct ten goede komen aan het begrip dat deze reizigers hebben voor de treinbegeleiders.
Mijn trein was deze morgend ook afgeschaft. Ik kwam geluk maar een klein halfuurtje te laat op het werk, een klein halfuur dat ik deze avond mag inhalen.
Ahja natuurlijk want anders ben jij een half uur te laat op je werk.
Spijtig dat jij geen job hebt, waar je regelmatig eens in contact komt met enkele marginalen die het leuk vinden om af en toe eens op je gezicht te kloppen.
Eens curieus of je dan nog zo gaat praten, waarschijnlijk niet hé want dan gaat het over jou.
Typische reactie van een belg die enkel en alleen aan zichzelf denkt.
Hoe noemen ze dat nu ook weer???
Net de treinbegeleiders denken alleen aan zichzelf. Er is een kleine minderheid van reizigers die agressief worden in de trein, daarvoor moet de meerderheid boeten.
Als je het hoger management alleen kan raken door centen, laat dan iedereen gratis rijden, probleem opgelost. Iedereen geraakt op zijn werk, de NMBS heeft minder geld en het probleem is opgelost. Op die manier ga je goodwill creëren bij de andere reizigers. Nu jaag je zelfs de normale reiziger in het harnas tegen de treinbegeleiders.
Treinbegeleiders zijn zeker niet de enige mensen die soms met agressievelingen te maken krijgen. Zie je daarom bij die andere mensen regelmatig stakingen uitbreken (behalve dan bij de lijn) ?
Als je het hoger management alleen kan raken door centen, laat dan iedereen gratis rijden, probleem opgelost. Iedereen geraakt op zijn werk, de NMBS heeft minder geld en het probleem is opgelost. Op die manier ga je goodwill creëren bij de andere reizigers. Nu jaag je zelfs de normale reiziger in het harnas tegen de treinbegeleiders.
Treinbegeleiders zijn zeker niet de enige mensen die soms met agressievelingen te maken krijgen. Zie je daarom bij die andere mensen regelmatig stakingen uitbreken (behalve dan bij de lijn) ?
Ik ben geen treinbegeleider maar ik wil toch wel begrip opbrengen voor de moeilijke situatie waarin deze mensen moeten werken.JC schreef:Net de treinbegeleiders denken alleen aan zichzelf. Er is een kleine minderheid van reizigers die agressief worden in de trein, daarvoor moet de meerderheid boeten.
Als je het hoger management alleen kan raken door centen, laat dan iedereen gratis rijden, probleem opgelost. Iedereen geraakt op zijn werk, de NMBS heeft minder geld en het probleem is opgelost. Op die manier ga je goodwill creëren bij de andere reizigers. Nu jaag je zelfs de normale reiziger in het harnas tegen de treinbegeleiders.
Ik ben het ook niet met u eens als u in een vorig bericht insinueert dat het soms aan hen zou liggen dat een situatie uit de hand zou lopen. Geen enkele omstandigheid rechtvaardigt dat iemand in mekaar wordt geslagen.
Iedereen gratis laten rijden is ook geen oplossing want het merendeel van de reizigers op het spitsuur heeft een treinkaart die al lang op voorhand is betaald.
Langs de andere kant vind ik ook dat een staking niet de manier is om tot een oplossing te komen. Door een dergelijke staking wek je inderdaad de ergernis op van duizenden reizigers die niets aan het probleem kunnen doen. Als je als reiziger al elke dag moet afrekenen met vertragingen word je er bepaald niet vrolijker door als je 's morgens merkt dat een groot deel van de treinen zijn afgeschaft door een spontane staking.
Ik ben er ook van overtuigd dat een staking als deze geen enkele invloed heeft op de leiding in Brussel. De afgeschafte treinen worden zelfs niet meegeteld voor de berekening van de stiptheid en volgens mij zelfs ook niet de vertragingen in dit geval.
Dat de NMBS daardoor minder inkomsten heeft kan op termijn alleen maar nadelig zijn voor het personeel zelf.
Ik weet ook niet wat de NMBS nog kan doen om het probleem van de agressie op te lossen. Men kan toch niet met iedere treinbegeleider 2 veiligheidsagenten meesturen.
De enige oplossing volgens mij is een nieuwe wet die veel strengere straffen voorziet en een gerecht dat zeer snel uitspraak doet in deze voorvallen. Maar dit is werk voor de regering.
@ Adler:
Akkoord dat er daardoor vele andere mensen de dupe van zijn. Maar dat is nu eenmaal staking hé. Als ze in de carrefour staken kunnen er vele mensen daar geen inkopen doen, als ze in de VW staken zijn er een deel mensen die hun auto niet op tijd zullen krijgen, als ze bij de Post staken dan krijg je je post niet. Geen haan die ernaar kraait.En als de TBG's of TB's staken... dan rijden er geen treintjes... O wee!!
Akkoord dat er daardoor vele andere mensen de dupe van zijn. Maar dat is nu eenmaal staking hé. Als ze in de carrefour staken kunnen er vele mensen daar geen inkopen doen, als ze in de VW staken zijn er een deel mensen die hun auto niet op tijd zullen krijgen, als ze bij de Post staken dan krijg je je post niet. Geen haan die ernaar kraait.En als de TBG's of TB's staken... dan rijden er geen treintjes... O wee!!
1) dat de NMBS al eens begint met de reiziger als KLANT te behandelen ipv als vee, en een deftige service leverenAdler schreef: [Ik weet ook niet wat de NMBS nog kan doen om het probleem van de agressie op te lossen. Men kan toch niet met iedere treinbegeleider 2 veiligheidsagenten meesturen.
De enige oplossing volgens mij is een nieuwe wet die veel strengere straffen voorziet en een gerecht dat zeer snel uitspraak doet in deze voorvallen. Maar dit is werk voor de regering.
2) er dient een duidelijk onderscheid gemaakt te worden tussen een mondige assertieve reiziger en een aggressieveling, vandaag is het zo dat vele TB alles als aggressie beschouwen.
ooit zelf gezien een oudere man (ik schat van zo'n 80) werd door de TB van aggresssie beschuldigd (en in Brussel door de politie opgewacht) omdat ie geklaagd had over de toiletten (man wist niet hoe ie de toiletdeur op een I11 moest opendoen...)
ik kan natuurlijk ook een terecht vb aanhalen, nl een TB die tegen een reiziger met ticket 2de klasse zegt dat ie 1ste klasse moest verlaten werd voor racist uitgescholden...
Er zijn toch enkele essentiele verschillen denk ik.paljas schreef:
Akkoord dat er daardoor vele andere mensen de dupe van zijn. Maar dat is nu eenmaal staking hé. Als ze in de carrefour staken kunnen er vele mensen daar geen inkopen doen, als ze in de VW staken zijn er een deel mensen die hun auto niet op tijd zullen krijgen, als ze bij de Post staken dan krijg je je post niet. Geen haan die ernaar kraait.En als de TBG's of TB's staken... dan rijden er geen treintjes... O wee!!
1. De NMBS grijpt veel vaker naar het stakingsmiddel dan andere bedrijven.
2. Als de Carrefour staakt kan ik nog altijd ergens anders mijn inkopen gaan doen, voor de trein heb ik geen keuze.
3. De NMBS is een openbare dienstverlening waar elk gezin in ons land jaarlijks 450 euro belastingen voor betaald.
Dat betekent niet dat jullie geen recht hebben om te staken maar denk toch even goed na voor u dat doet.
1.1 Gevallen van agressie komen nu ook eenmaal veel meer voor bij de NMBS.Adler schreef:Er zijn toch enkele essentiele verschillen denk ik.paljas schreef:
Akkoord dat er daardoor vele andere mensen de dupe van zijn. Maar dat is nu eenmaal staking hé. Als ze in de carrefour staken kunnen er vele mensen daar geen inkopen doen, als ze in de VW staken zijn er een deel mensen die hun auto niet op tijd zullen krijgen, als ze bij de Post staken dan krijg je je post niet. Geen haan die ernaar kraait.En als de TBG's of TB's staken... dan rijden er geen treintjes... O wee!!
1. De NMBS grijpt veel vaker naar het stakingsmiddel dan andere bedrijven.
2. Als de Carrefour staakt kan ik nog altijd ergens anders mijn inkopen gaan doen, voor de trein heb ik geen keuze.
3. De NMBS is een openbare dienstverlening waar elk gezin in ons land jaarlijks 450 euro belastingen voor betaald.
Dat betekent niet dat jullie geen recht hebben om te staken maar denk toch even goed na voor u dat doet.
2.1 Als de NMBS staakt kan je nog met de bus of auto naar je werk
3.1 Het gevangeniswezen ook... maar daar hoor ik niemand roepen als ze nog maar eens staken
Ach ja, het is een eindeloze discussie!
Maar stel jezelf nu eens de vraag... Wat zou JIJ doen?