ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
bobby schreef:waarom niet ineens de Charleroi - Antwerpen (IC-i) laten doorsporen naar Brecht, Breda, Tilburg, Den-bosch, Utrecht, Amsterdam?pietmol schreef:Daarnaast zou er eigenlijk nog een tweede klassieke trein tussen Brussel en Amsterdam moeten ingelegd worden nl. Brussel Mechelen Antwerpen Brecht Breda Tilburg Den-bosch Utrecht Amsterdam
IC-i wordt vandaag met M6 dubbeldeks gereden. 'k denk niet dat deze gehomologeerd zijn voor Nederland.
Charleroi - Amsterdam via Breda & Utrecht.
een verbinding met potentieel, alleen welke locs gaan we daar voor gebruiken? (3-spanningen 1500V, 3000V & 25000V; + ERTMS +ATB)
zonder reserve materieel zijn er minstens 11 locs nodig...
zal men dus een extra bestelling moeten plaatsen voor zo'n 16 a 19 3-spanningslocs type 18 (1881-1899)?
Stond niet het exact hetzelfde idee op OHIH?Illegal_Alien schreef:Ach en anders geven we deze de mogelijkheid tot 3000V:
http://www.imagemule.com/uploads/beneluxloperUShg.jpg

Ik heb nog eens een voorstel. Want kortzichtigheid ziet men steeds meer en meer de laatste tijd met nefaste gevolgen.
De huidige L-dienst Roosendaal-Antwerpen behouden, al blijf ik voorstander van invoer halfuurdienst
De huidige IR-dienst Essen-Jambes uitbreiden tot Roosendaal of zelfs Dordrecht. In het weekend ook deze IR-dienst handhaven.
De IC-dienst Antwerpen-Gent-Oostende uitbreiden tot Utrecht over Roosendaal.
De IC-dienst Amsterdam-Antwerpen-Brussel over Breda laten komen.
Een IR-dienst Maastricht-Luik-Leuven-Mechelen-Antwerpen invoeren.
In de groenzorg neem ik nooit halve maatregelen
De huidige L-dienst Roosendaal-Antwerpen behouden, al blijf ik voorstander van invoer halfuurdienst
De huidige IR-dienst Essen-Jambes uitbreiden tot Roosendaal of zelfs Dordrecht. In het weekend ook deze IR-dienst handhaven.
De IC-dienst Antwerpen-Gent-Oostende uitbreiden tot Utrecht over Roosendaal.
De IC-dienst Amsterdam-Antwerpen-Brussel over Breda laten komen.
Een IR-dienst Maastricht-Luik-Leuven-Mechelen-Antwerpen invoeren.
In de groenzorg neem ik nooit halve maatregelen

-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Ik ben voor een trein op afroep, van Utrecht naar iedere bestemming in België en natuurlijk terug, ook midden in de nacht, wanneer het mij uitkomt. Liever niet stoppen onderweg, tegen gezellige medepassagiers heb ik geen enkel bezwaar, mits ze niet gaan zitten telefoneren in mijn aanwezigheid en bereid zijn tot een verpozend gesprek. Graag koffie aan boord, liefst met appelgebak met slagroom er bij, hoeft niet op plaats geserveerd te worden, maar de hele trein er voor doorlopen liever ook niet. En natuurlijk eerste klascomfort tegen tweedeklastarief met korting. En graag een gemiddelde snelheid van 150 km/uur.
Wim
Wim
besef je wel wat je zegt? gemiddeld 150???dan bouw je al zeker alle lijnen om tot 200 km/u en dan nog zal het wringen om aan dat gemiddelde te komen aangezien uw remafstanden groter worden voor elke stop en de afstand nodig voor aan die snelheid te komen ook vergrootwimpiespoor schreef:. En graag een gemiddelde snelheid van 150 km/uur.
Wim
winniespoor's irone is enigszins terecht. Men kan veel willen, maar wil men het ook betalen? Geld groeit niet aan de bomen.Shrek schreef:ik denkt dat hij dat ironisch bedoeldedat nieuwe leesteken is dus toch ni zo overbodig
Zelf lijkt het mij niet zinvol om, eens de HSA in halfuurdienst op Amsterdam Brussel rijd ook nog de Benelux trein te laten rijden.
Mij lijkt volgende zinvol: L trein tot Roosendaal, en IR naar Essen doortrekken naar Roosendaal. Zorg er voor dat die treinen in Roosendaal goede aansluitingen richting Zeeland hebben. (Reizigers uit Dordrecht kunnen via Breda). Laat verder de Brecht shuttle tot Breda door rijden. Voor een uurdienst Antwerpen - Brecht - Breda vv. is slechts een treinstel nodig.