ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

dient klassiek Benelux behouden te blijven?

Peiling eindigde op 27 jun 2007, 10:37

ja, in zijn huidige vorm?
39
55%
ja, met extra haltes?
9
13%
ja, via ander trajekt?
13
18%
nee
10
14%

Totaal aantal stemmen: 71

Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik vind het nu een ideale trein, die HSL heb ik persoonlijk altijd al overbodig gevonden.

Maar wil de NMBS er ook niet vanaf, want die staan toch te springen om die op goederen naar NL te zetten?
carlos

Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.

Bericht door carlos »

bobby schreef:
pietmol schreef:Daarnaast zou er eigenlijk nog een tweede klassieke trein tussen Brussel en Amsterdam moeten ingelegd worden nl. Brussel Mechelen Antwerpen Brecht Breda Tilburg Den-bosch Utrecht Amsterdam
waarom niet ineens de Charleroi - Antwerpen (IC-i) laten doorsporen naar Brecht, Breda, Tilburg, Den-bosch, Utrecht, Amsterdam?

IC-i wordt vandaag met M6 dubbeldeks gereden. 'k denk niet dat deze gehomologeerd zijn voor Nederland.

Charleroi - Amsterdam via Breda & Utrecht.
een verbinding met potentieel, alleen welke locs gaan we daar voor gebruiken? (3-spanningen 1500V, 3000V & 25000V; + ERTMS +ATB)
zonder reserve materieel zijn er minstens 11 locs nodig...

zal men dus een extra bestelling moeten plaatsen voor zo'n 16 a 19 3-spanningslocs type 18 (1881-1899)?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

waarom heen rechtreekse trein Lille Flandres - Amsterdam!
De IC C dus laten doorrijden naar A'dam :)
Dit dus door reeks 18 + I11 rijtuigen.
Keep on dreaming :p
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Ach en anders geven we deze de mogelijkheid tot 3000V:
Afbeelding :P
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Illegal_Alien schreef:Ach en anders geven we deze de mogelijkheid tot 3000V:

http://www.imagemule.com/uploads/beneluxloperUShg.jpg

:P
Stond niet het exact hetzelfde idee op OHIH? :P
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Ja was ook mijn idee :P
Gregske

Bericht door Gregske »

Ik heb nog eens een voorstel. Want kortzichtigheid ziet men steeds meer en meer de laatste tijd met nefaste gevolgen.

De huidige L-dienst Roosendaal-Antwerpen behouden, al blijf ik voorstander van invoer halfuurdienst
De huidige IR-dienst Essen-Jambes uitbreiden tot Roosendaal of zelfs Dordrecht. In het weekend ook deze IR-dienst handhaven.
De IC-dienst Antwerpen-Gent-Oostende uitbreiden tot Utrecht over Roosendaal.
De IC-dienst Amsterdam-Antwerpen-Brussel over Breda laten komen.
Een IR-dienst Maastricht-Luik-Leuven-Mechelen-Antwerpen invoeren.

In de groenzorg neem ik nooit halve maatregelen 8)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik ben ook voor de BeNeLux, met dezelfde haltes, met dezelfde trein, dezelfde kar met koffie. Enkel wat minder heel en weer geloop van de reizigers.
wimpiespoor

Bericht door wimpiespoor »

Ik ben voor een trein op afroep, van Utrecht naar iedere bestemming in België en natuurlijk terug, ook midden in de nacht, wanneer het mij uitkomt. Liever niet stoppen onderweg, tegen gezellige medepassagiers heb ik geen enkel bezwaar, mits ze niet gaan zitten telefoneren in mijn aanwezigheid en bereid zijn tot een verpozend gesprek. Graag koffie aan boord, liefst met appelgebak met slagroom er bij, hoeft niet op plaats geserveerd te worden, maar de hele trein er voor doorlopen liever ook niet. En natuurlijk eerste klascomfort tegen tweedeklastarief met korting. En graag een gemiddelde snelheid van 150 km/uur.
Wim
Steven

Bericht door Steven »

wimpiespoor schreef:. En graag een gemiddelde snelheid van 150 km/uur.
Wim
besef je wel wat je zegt? gemiddeld 150???dan bouw je al zeker alle lijnen om tot 200 km/u en dan nog zal het wringen om aan dat gemiddelde te komen aangezien uw remafstanden groter worden voor elke stop en de afstand nodig voor aan die snelheid te komen ook vergroot
Shrek

Bericht door Shrek »

ik denkt dat hij dat ironisch bedoelde :wink: dat nieuwe leesteken is dus toch ni zo overbodig :lol:
Patrick

Bericht door Patrick »

BeNeLux = België Nederland Luxemburg: dus:
Luxemburg - Aarlen - Namen - Brussel - Antwerpen - en verder naar Amsterdam :)
Patrick

Bericht door Patrick »

SIMPY.be schreef:waarom heen rechtreekse trein Lille Flandres - Amsterdam!
De IC C dus laten doorrijden naar A'dam :)
Dit dus door reeks 18 + I11 rijtuigen.
Keep on dreaming :p
Free trip for drugaddicts :twisted:
edje

Bericht door edje »

hmmm Ik zou voor een totaal andere route kiezen.
In Nederland Zwolle - Deventer - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven - Maastricht en dan via Luik, Richting Luxemburg.
K V B

Bericht door K V B »

Shrek schreef:ik denkt dat hij dat ironisch bedoelde :wink: dat nieuwe leesteken is dus toch ni zo overbodig :lol:
winniespoor's irone is enigszins terecht. Men kan veel willen, maar wil men het ook betalen? Geld groeit niet aan de bomen.

Zelf lijkt het mij niet zinvol om, eens de HSA in halfuurdienst op Amsterdam Brussel rijd ook nog de Benelux trein te laten rijden.

Mij lijkt volgende zinvol: L trein tot Roosendaal, en IR naar Essen doortrekken naar Roosendaal. Zorg er voor dat die treinen in Roosendaal goede aansluitingen richting Zeeland hebben. (Reizigers uit Dordrecht kunnen via Breda). Laat verder de Brecht shuttle tot Breda door rijden. Voor een uurdienst Antwerpen - Brecht - Breda vv. is slechts een treinstel nodig.
Plaats reactie