nieuwstopic?!

rdv
Berichten: 1507
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rdv »

Bij ons zijn in de namiddag alle ritten met MW41 afgeschaft, en alle ritten met MS86 (S-treinen).

Eurostar heeft ritten geschrapt naar/van Londen.

In Frankrijk zijn TGV-ritten geschrapt (omwille van defect materieel etc)
AlexNL
Berichten: 2400
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

TKR schreef: 26 jun 2026, 13:56 In Nederland zowat de helft van de treinen. (las ik in de krant gisteren toch)
Dat is overdreven.

Op een aantal trajecten heeft NS het aantal treinen per uur teruggebracht. Dan gaat het bijvoorbeeld over 2 IC-treinen per uur per richting i.p.v. 4. Op routes waar normaalgesproken 2 IC's per uur rijden, rijden er nog steeds 2.*
Voor met name de dubbeldekstreinen kan de hitte voor problemen zorgen. Wanneer er hoge temperaturen zijn kunnen onderdelen te heet worden. Vooral als het 's nachts ook warm blijft en een trein niet kan afkoelen, kunnen storingen optreden. 
* De enige uitzondering was Zwolle - Roosendaal, maar dat was alleen op woensdag.
ovspotter_be
Berichten: 1569
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02

Re: nieuwstopic?!

Bericht door ovspotter_be »

rdv schreef: 26 jun 2026, 14:02 en alle ritten met MS86 (S-treinen).
De S5 en S7-treinen rijden hierdoor slechts één keer per uur en met desiro's.
Plaats reactie