rdv schreef: ↑23 jun 2026, 23:38
Sinds 22u vanavond rijdt er geen enkele trein meer in Duitsland door het compleet uitvallen van de GSMR. Nog geen prognose van hervatting.
Ik zit momenteel op ICE 319 met reisdoel Frankfurt. Rond 21u55 nog gewoon in Aken richting Frankfurt vertrokken alsof er niks aan de hand was, maar sinds 21u55 staan we stil te Aachen-Rothe Erde. Geen vooruitzichten, niks. Benieuwd waar ik vanavond/vannacht ga belanden… Al lees ik op de Drehscheibe voorzichtig positieve signalen dat het treinverkeer langzaam zou hernemen.
Opvallend: als ik in de DB Navigator kijk, lijkt het erop dat enkel in de regio Bayern wel nog treinen rijden op sommige plaatsen, zoals in de regio München.
rdv schreef: ↑23 jun 2026, 23:38
Sinds 22u vanavond rijdt er geen enkele trein meer in Duitsland door het compleet uitvallen van de GSMR. Nog geen prognose van hervatting.
Ik zit momenteel op ICE 319 met reisdoel Frankfurt. Rond 21u55 nog gewoon in Aken richting Frankfurt vertrokken alsof er niks aan de hand was, maar sinds 21u55 staan we stil te Aachen-Rothe Erde. Geen vooruitzichten, niks. Benieuwd waar ik vanavond/vannacht ga belanden… Al lees ik op de Drehscheibe voorzichtig positieve signalen dat het treinverkeer langzaam zou hernemen.
Opvallend: als ik in de DB Navigator kijk, lijkt het erop dat enkel in de regio Bayern wel nog treinen rijden op sommige plaatsen, zoals in de regio München.
Na een kleine drie uur wachten te Aachen-Rothe Erde konden we verder rijden naar Frankfurt. Godzijdank was de HSL tussen Keulen en Frankfurt niet gesloten zoals voorzien, waardoor de omleiding via de Rijn kon komen te vervallen en de vertraging bij aankomst in Frankfurt slechts 1u45 bedroeg.
Vandaag opnieuw prijs: momenteel op ICE 19 van Frankfurt richting België, nu staan we vast niet op Aachen-Rothe Erde, maar in Aachen Hbf. Reden: kort geleden is er een persoonsongeval gebeurd op het stukje tussen Aachen en de grens met België. Geen idee hoelang dit nu weer gaat duren…
trainlovertje schreef: ↑25 jun 2026, 20:45
Vandaag opnieuw prijs: momenteel op ICE 19 van Frankfurt richting België, nu staan we vast niet op Aachen-Rothe Erde, maar in Aachen Hbf. Reden: kort geleden is er een persoonsongeval gebeurd op het stukje tussen Aachen en de grens met België. Geen idee hoelang dit nu weer gaat duren…
Wellicht is omleiding via Montzen geen optie wegens geen lijnkennis?
trainlovertje schreef: ↑25 jun 2026, 20:45
Vandaag opnieuw prijs: momenteel op ICE 19 van Frankfurt richting België, nu staan we vast niet op Aachen-Rothe Erde, maar in Aachen Hbf. Reden: kort geleden is er een persoonsongeval gebeurd op het stukje tussen Aachen en de grens met België. Geen idee hoelang dit nu weer gaat duren…
Vermoedelijk bedoel je ICE 10? Zo te zien aangekomen in Luik met 3 uur vertraging en toen opgeheven. Hoe ging het in Luik dan verder?