260689 schreef: ↑13 mar 2026, 14:28
Ik merk dat de E32xx Dendermonde - Kortrijk beperkt zijn tot Moeskroen. Weet iemand daar meer van?
Dat is al een tijdje. Tussen Kortrijk en Moeskroen zijn er werkzaamheden.
Vorige week waren er ook werken, sommige uren reed er tussen Kortrijk en Moeskroen een DMT, die daarna leeg naar Doornik reed, om vandaar IC naar Bergen te worden. Sommige uren was deze pendelDMT er niet en was het de IC Lille - Antwerpen die je kon nemen. Toen ik er passeerde waren er twee sporen uitgebroken en opnieuw aangelegd aan het worden in Kortrijk, aan de aftakking komende van Moeskroen richting Lichtervelde (zonder Kortrijk te passeren).
260689 schreef: ↑13 mar 2026, 14:28
Ik merk dat de E32xx Dendermonde - Kortrijk beperkt zijn tot Moeskroen. Weet iemand daar meer van?
Dat is al een tijdje. Tussen Kortrijk en Moeskroen zijn er werkzaamheden.
Vorige week waren er ook werken, sommige uren reed er tussen Kortrijk en Moeskroen een DMT, die daarna leeg naar Doornik reed, om vandaar IC naar Bergen te worden. Sommige uren was deze pendelDMT er niet en was het de IC Lille - Antwerpen die je kon nemen. Toen ik er passeerde waren er twee sporen uitgebroken en opnieuw aangelegd aan het worden in Kortrijk, aan de aftakking komende van Moeskroen richting Lichtervelde (zonder Kortrijk te passeren).
Enkelspoor tussen Kortrijk en Moeskroen alsook werkzaamheden nabij Kortrijk.
Alle lege ritten van Kortrijk richting de werkplaats van Kortrijk dienen ook via Moeskroen te rijden omdat deze ontoegankelijk is vanaf Kortrijk.
In het nieuwsbericht van de NMBS over de resultaten van 2025, staat de volgende zin:
Dankzij deze uitbreidingen en de verbeteringen die in september aanstaande zijn gepland rond Antwerpen, Charleroi en Hasselt, zal het treinaanbod in 2026 met 2% toenemen.
Iemand die concreet weet welke verbeteringen ze hiermee bedoelen?
En waar zou die MS86 dan naartoe gaan? Ik veronderstel dat men niet zoveel MS08 op overschot heeft dat het allemaal zonder andere verschuivingen kan, zeker als je ziet hoe lang de S9 is als verbinding?
Steve schreef: ↑02 apr 2026, 14:03
En waar zou die MS86 dan naartoe gaan? Ik veronderstel dat men niet zoveel MS08 op overschot heeft dat het allemaal zonder andere verschuivingen kan, zeker als je ziet hoe lang de S9 is als verbinding?
Als ik mij niet vergis, waren er opleidingsritten in Luttre voor de MR86?
Vanaf 15 juni verdwijnen de sprinters op de S9 Landen – Nivelles en worden daar vervangen door desiro's.
Door deze verschuivingen zullen er sprinters verschijnen op de L-trein tussen Braine-le-Comte en La Louvière en op de L- en IC-treinen tussen Antwerpen en Leuven.
ovspotter_be schreef: ↑01 jun 2026, 15:37
Vanaf 15 juni verdwijnen de sprinters op de S9 Landen – Nivelles en worden daar vervangen door desiro's.
Door deze verschuivingen zullen er sprinters verschijnen op de L-trein tussen Braine-le-Comte en La Louvière en op de L- en IC-treinen tussen Antwerpen en Leuven.
Tussen Antwerpen en Leuven rijden nu breaks. Gaan deze breaks dan lijn 15 bedienen ? Ik vernam dat de wijziging op lijn 15 pas op 1 september zou gebeuren bij gebrek aan treinstellen.
Bij mijn weten gaat er slechts één omloop met 3 sprinters komen tussen Antwerpen en Leuven, enkel de bestuurders van standplaats Leuven hebben de vereiste materieel- en lijnkennis.
ovspotter_be schreef: ↑01 jun 2026, 18:01
Bij mijn weten gaat er slechts één omloop met 3 sprinters komen tussen Antwerpen en Leuven, enkel de bestuurders van standplaats Leuven hebben de vereiste materieel- en lijnkennis.
Er zit nu ook al een omloop met Sprinters tussen Antwerpen en Leuven.