ostbahnhof schreef: ↑21 mar 2026, 19:49
Ze hebben op insta een filmpje gezet ter promotie van hun trein Ams-Ber. Ik herken NMBS-zetels.
Rijden ze met ex-nmbs-i10?
Goh meen je dat
Ben niet 100% zeker.
Maar ook volgens chatgtp hebben ze 13 nmbs I10 gekocht.
Net zoals bij vliegtuigmaatschappijen zal er voor grote bagage bijbetaald moeten worden. Twee stuks handbagage, ter grootte van een rolkoffer en een rugzakje, zitten wel bij de prijs in. "Genoeg voor een aantal dagen Duitsland", aldus Winkelman.
Binnenkort dus overal Ryanair toestanden op internationale treinen. Goedkoop ticket maar alle extraatjes maken het dan uiteindelijk zonder dat je het beseft duurder dan de ICE.
HLE18 schreef: ↑23 mar 2026, 18:43
Binnenkort dus overal Ryanair toestanden op internationale treinen. Goedkoop ticket maar alle extraatjes maken het dan uiteindelijk zonder dat je het beseft duurder dan de ICE.
Klopt, mensen worden graag bedrogen...
Als het maar goedkoop lijkt...
HLE18 schreef: ↑23 mar 2026, 18:43
Tsja, als de klassieke nationale operatoren de laatste decennia het klassieke internationale verkeer hebben afgestoten, moet je niet verbaasd zijn dat iemand anders in het gat springt - op zijn eigen voorwaarden natuurlijk.
Bagagelimieten worden naar mijn ervaring bij OuiGo helemaal niet opgevolgd (in tegenstelling tot Ryanair). Niemand heeft nagegaan hoeveel bagage ik bijhad en voor hoeveel ik had betaald.
Ze hebben inderdaad rijpaden gekregen en zullen in Antwerpen keren op de +1. Passage in Gent rond 11u30 op de rit naar Parijs en rond 19u30 voor de terugrit.
Ze spreken er Tourcoing en Lille. Ze zijn toch niet van plan een 2e keer te keren? Of bedoelt men Tourcoing als station in de regio Lille ipv Lille Flandres?
Ze hebben inderdaad rijpaden gekregen en zullen in Antwerpen keren op de +1. Passage in Gent rond 11u30 op de rit naar Parijs en rond 19u30 voor de terugrit.
.
Was Ringspoorweg > Berchem > Mechelen -> Gent geen logischere route geweest? Spaart een locwissel uit en is wellicht in tijd daardoor niet langer.
.
Was Ringspoorweg > Berchem > Mechelen -> Gent geen logischere route geweest? Spaart een locwissel uit en is wellicht in tijd daardoor niet langer.
Ik denk niet dat daar rond Mechelen capaciteit voor is.
Gaan ze dan met 2 locs rijden om te kunnen keren? Voor een bedrijf dat op basis van prijs wil concurreren lijkt 2 dure locs per verbinding leasen mij bijzonder uitdagend. Weet iemand op welke termijn ze plannen winstgevend te zijn?
rdv schreef: ↑30 mar 2026, 15:35
Waarom via Mechelen. Via de ringspoorweg kun je via Berchem naar Gent.
Via Antwerpen Centraal niveau -2 kun je ook van en naar Antwerpen Zuid / Lokeren / Gent (via wissels tussen Antwerpen Centraal en Antwerpen Berchem). Waarom wordt daar niet voor gekozen? Ja het kost wat kruisende rijbewegingen maar het voorkomt kopmaken.