Tips plaatsen

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Velaro

Tips plaatsen

Bericht door Velaro »

Dag allemaal,

Ik heb wat tips nodig voor het volgende:
Voor een projectje heb ik enkele foto’s/video’s nodig van het bovenaanzicht van enkele treinen in België.
Voor de meeste zou ik Antwerpen-Centraal kunnen gebruiken.
Weet er echter iemand welke plaats ik zou kunnen gebruiken voor de volgende types:
Eurostar TMST;
TGV Réseau;
MW41;
MS86 Duikbril
Deze types komen immers niet in Antwerpen (of toch niet op een niveau dat je er boven staat).

Alvast bedankt!
desirootje

Re: Tips plaatsen

Bericht door desirootje »

Velaro schreef: 17 mar 2026, 10:29 Dag allemaal,

Ik heb wat tips nodig voor het volgende:
Voor een projectje heb ik enkele foto’s/video’s nodig van het bovenaanzicht van enkele treinen in België.
Voor de meeste zou ik Antwerpen-Centraal kunnen gebruiken.
Weet er echter iemand welke plaats ik zou kunnen gebruiken voor de volgende types:
Eurostar TMST;
TGV Réseau;
MW41;
MS86 Duikbril
Deze types komen immers niet in Antwerpen (of toch niet op een niveau dat je er boven staat).

Alvast bedankt!
Ik zou zoeken naar bruggen over de sporen, voor de HST's kan een van de bruggen over L96 goed zijn, daar rijden ze nog niet te snel in vergelijking met HSL1. Ik zou de voetgangersbrug over L96 en het kanaal nemen in Sint-Pietersleeuw, dat is 10 minuten stappen van het station van Ruisbroek, er zijn andere opties maar dan zou je op een drukke baan staan op een fietspad en mogelijks ook een bredere spoorlijn waardoor je mogelijks verkeerd zou staan.
Ben je van Antwerpen? Dan zou ik nadenken over de fietsbrug die de F11 maakt over spoorlijn 15 tussen boechout en Anwterpen, ik denk dat er daar nog steeds MW's passeren richting Hamont. Als je van Oost Vlaanderen bent is het natuurlijk veel gemakkelijker om L59, L86 of L122 te bezoeken.
voor een Duikbril zou ik nadenken over Brussel-Luxemburg, vanop de Waverse Steenweg zou je een goed genoeg zicht moeten hebben op de treinen richting Mechelen en Leuven, vanuit de andere richting kan je ze mss missen.
Als je die laatste 2 wilt bundelen lijkt me de regio Geraardsbergen geen slecht idee of anders Sint-Niklaas en Lokeren.
Plaats reactie