Nieuwe motorstellen M7
Re: Nieuwe motorstellen M7
En enkel vandaag? Gezien de weersomstandigheden vermoed ik een verband met ijsvorming op de bovenleiding of dergelijke. Het is nog maar sinds kort dat de Bmx'en planmatig onder 25 kV rijden (cf. Knokke - Luik via L2 in het weekend), misschien was er iets onder de radar gebleven tot nu?
-
BVG1988
- Contacteer:
De BMx'en rijden in de provincie Luxemburg toch ook al onder 25kV weliswaar in mindere mate?Steve schreef: ↑11 jan 2026, 17:17 En enkel vandaag? Gezien de weersomstandigheden vermoed ik een verband met ijsvorming op de bovenleiding of dergelijke. Het is nog maar sinds kort dat de Bmx'en planmatig onder 25 kV rijden (cf. Knokke - Luik via L2 in het weekend), misschien was er iets onder de radar gebleven tot nu?
Juist, was dat handvol ritten vergeten. Maar ook daar natuurlijk nog maar zeer recentelijk (laat staan met zulke vriestemperaturen), vandaag sowieso geen probleem omdat ze in principe niet rijden daar op zondag (buiten vakantieperiodes afgaand op Beluxtrains). Je ziet in ieder geval dat de 28xx (vandaag enkel tussen Brussel en Luik) systematisch met minstens 7 minuten vertraging aankomen, wat de omleiding via L36 lijkt te bevestigen.
-
BVG1988
- Contacteer:
Over de zomervakantie ben ik wel benieuwd hoe ze dat nu gaan doen. In 2025 had je op zaterdag dan meestal de 8x M6 omkaderd met 2x M7BMx
Op zondag had je dan een paar zondagen ook de HLE 13 +8x M6 en bij werken ook de HLE 13 of HLE 18 +I11B + 3x M7 +M6Bx
Op zondag had je dan een paar zondagen ook de HLE 13 +8x M6 en bij werken ook de HLE 13 of HLE 18 +I11B + 3x M7 +M6Bx