FIP-vrijbiljet in Oostenrijk

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
wrpint

FIP-vrijbiljet in Oostenrijk

Bericht door wrpint »

Goeiedag,
Ik zou binnenkort met de trein naar Budapest willen reizen en zal Duitsland, Oostenrijk en Hongarije doorkruisen.
Op de website van HR-Rail lees ik echter dat er in Oostenrijk een bijkomende toeslag van 10 EUR verschuldigd is op EC-, RJ- en IC-treinen. Aangezien ik één van de rechtstreekse EC's tussen München en Budapest zal nemen, vraag ik me af waar je die toeslag kan kopen. Kan dit online, aan boord of enkel aan een loket van de ÖBB (niet handig)? Iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
FLV-FGSP

Re: FIP-vrijbiljet in Oostenrijk

Bericht door FLV-FGSP »

Dat kan gewoon aan boord.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Als de conducteur al de moeite neemt om het te innen. Dat doen ze lang niet allemaal.
ricohallo

Bericht door ricohallo »

Het kan inderdaad aan boord, als de TBG het al verlangt. Kaartbetaling is daarbij ook gewoon mogelijk.
Andere opties zijn in Oostenrijk bij de automaat of aan het loket, en wellicht ook online. Maar het is dezelfde prijs als in de trein.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

ricohallo schreef: 19 dec 2025, 16:20 Het kan inderdaad aan boord, als de TBG het al verlangt. Kaartbetaling is daarbij ook gewoon mogelijk.
Andere opties zijn in Oostenrijk bij de automaat of aan het loket, en wellicht ook online. Maar het is dezelfde prijs als in de trein.
Er is een boordtoeslag (ik dacht €5) maar die wordt bijna nooit toegepast.
Shrek

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 09 dec 2025, 22:51 Als de conducteur al de moeite neemt om het te innen. Dat doen ze lang niet allemaal.
Mijn ervaring is toch dat zon 80% het wel vraagt, maar dat kan natuurlijk ook gewoon pech zijn geweest.
HLE18

Bericht door HLE18 »

5€? ik dacht wel 15€! Ik weet niet of het per traject of per dag is. Laatste keer heb ik 1 keer moeten betalen en heb dat bewijsje dan bij de volgende ritten op tafel gelegd en was het OK.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 19 dec 2025, 18:20 5€? ik dacht wel 15€! Ik weet niet of het per traject of per dag is. Laatste keer heb ik 1 keer moeten betalen en heb dat bewijsje dan bij de volgende ritten op tafel gelegd en was het OK.
Er is een toeslag van €15 en een extra toeslag van ik dacht €5 om het in de trein te kopen. Die laatste toeslag wordt bijna nooit gevraagd. Die eerste meestal wel.
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

Volgens FIP Guide bedraagt deze toeslag €10 in 2e klas en €15 in 1e klas.
Kan worden gekocht bij de treinbegeleider, loketten of automaten.
Shrek

Bericht door Shrek »

De toeslag is gelukkig wel 2 dagen geldig.
Plaats reactie