Ongewone samenstelling.
-
ovspotter_be
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Ongewone samenstelling.
Er worden momenteel 2 bijkomende breaks klaargemaakt in Oostende om normaliter straks in Brugge te koppelen en vervolgens met 3x MR80 verder te rijden als IC 514.
Re: Ongewone samenstelling.
Edit:260689 schreef: ↑30 nov 2025, 13:46 E507: 100% bezetting.
E534 120% bezetting in Luik al. Ik geloof nooit dat er maar 1 break beschikbaar was in NK! Voor die verbinding had m'n minimaal 3 breaks moeten voorzien. En om goed te zijn 4. M7 zou beter geweest zijn. Maar daar depot Oostende die nog niet kent is dat geen optie.
E534: beperkt tot Brugge!
E514: vertrekt met 2x3 breaks uit Oostende en zal koppelen met materiaal van E534.
E514 zal met 3x3 breaks rijden.
-
ostbahnhof
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
wil nu niet moeilijk doen maar als er staat:260689 schreef: ↑30 nov 2025, 13:50Edit:260689 schreef: ↑30 nov 2025, 13:46 E507: 100% bezetting.
E534 120% bezetting in Luik al. Ik geloof nooit dat er maar 1 break beschikbaar was in NK! Voor die verbinding had m'n minimaal 3 breaks moeten voorzien. En om goed te zijn 4. M7 zou beter geweest zijn. Maar daar depot Oostende die nog niet kent is dat geen optie.
E534: beperkt tot Brugge!
E514: vertrekt met 2x3 breaks uit Oostende en zal koppelen met materiaal van E534.
E514 zal met 3x3 breaks rijden.
2x3 breaks dan zijn dat 18 rijtuigen
Men zal wel 2 breaks bedoelen: 6 rijtuigen.
(3x3 breaks is dan 27 wagons
Re: Ongewone samenstelling.
3 breaks van elk x 3 rijtuigenostbahnhof schreef: ↑30 nov 2025, 17:25wil nu niet moeilijk doen maar als er staat:260689 schreef: ↑30 nov 2025, 13:50Edit:260689 schreef: ↑30 nov 2025, 13:46 E507: 100% bezetting.
E534 120% bezetting in Luik al. Ik geloof nooit dat er maar 1 break beschikbaar was in NK! Voor die verbinding had m'n minimaal 3 breaks moeten voorzien. En om goed te zijn 4. M7 zou beter geweest zijn. Maar daar depot Oostende die nog niet kent is dat geen optie.
E534: beperkt tot Brugge!
E514: vertrekt met 2x3 breaks uit Oostende en zal koppelen met materiaal van E534.
E514 zal met 3x3 breaks rijden.
2x3 breaks dan zijn dat 18 rijtuigen![]()
.
Men zal wel 2 breaks bedoelen: 6 rijtuigen.
(3x3 breaks is dan 27 wagons)
-
ovspotter_be
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Ongewone samenstelling.
Het trio breaks was deze ochtend actief op IC 503 en IC 530 alvorens in Oostende te worden ingeruild voor de normale 7x M7 + 2x I10 + 1x I11.
-
ovspotter_be
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
-
trainlovertje
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag pendelt er een stam bestaande uit HLE 1879 + 3x I11A + I11BDx tussen Luik en Aken. Momenteel in dienst op E5019 Liège-G - Aachen Hbf.
Enkel het middelste I11A rijtuig geldt als 1e klasse, de overige beide zijn gedeclasseerd. Het enige reguliere 2e klasse-rijtuig is dus de stiltezone, maar omdat de meesten niet verder kijken dan hun neus lang is, zit bijna iedereen in dat rijtuig en is het er allesbehalve stil…
De normale samenstelling volgens Belux is trouwens HLE 18 + 2x I11A + I11B + I11BDx. Ik vermoed dat ik dat geval ook één van beide rijtuigen gedeclasseerd zal zijn, wat er op wijst dat er een gebrek is aan I11B’s (of overschot aan I11A’s, afhankelijk van hoe je het bekijkt).
Enkel het middelste I11A rijtuig geldt als 1e klasse, de overige beide zijn gedeclasseerd. Het enige reguliere 2e klasse-rijtuig is dus de stiltezone, maar omdat de meesten niet verder kijken dan hun neus lang is, zit bijna iedereen in dat rijtuig en is het er allesbehalve stil…
De normale samenstelling volgens Belux is trouwens HLE 18 + 2x I11A + I11B + I11BDx. Ik vermoed dat ik dat geval ook één van beide rijtuigen gedeclasseerd zal zijn, wat er op wijst dat er een gebrek is aan I11B’s (of overschot aan I11A’s, afhankelijk van hoe je het bekijkt).
Re: Ongewone samenstelling.
Misschien zijn de I11'en een beetje uit balans geraakt door de 2de klasse samenstellingen naar Parijs?
Of het gebruik als fietsrijtuig in sommige treinen?
Of het gebruik als fietsrijtuig in sommige treinen?
-
BVG1988
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag toch nog wat M4s aan het werk gezien in Brussel. De M4-stuurrijtuigen waren wel vervangen door de M7-stuurrijtuigen.
P7515 vandaag met M7BVx + 8x M4 + HLE 1815 (M7 was afgesloten)
IC06 1907 - IC6A 3730 met HLE 1848 + 8x M4 + M7BVx
IC6A 3709 - IC06 1932 met HLE 2730 + 8x M4 + M7BVx
De M7BMx 76014 reed los richting Vorst vermoed ik.
P7515 vandaag met M7BVx + 8x M4 + HLE 1815 (M7 was afgesloten)
IC06 1907 - IC6A 3730 met HLE 1848 + 8x M4 + M7BVx
IC6A 3709 - IC06 1932 met HLE 2730 + 8x M4 + M7BVx
De M7BMx 76014 reed los richting Vorst vermoed ik.
Re: Ongewone samenstelling.
Rijdt nog altijd rond op die verbinding. Ik vraag me trouwens af of het niet de eerste (en wellicht ook enige) keer is dat een HLE 27 samenwerkt met een M7-stuurrijtuig in commerciële dienst.
-
BVG1988
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Voor mij is het ook de eerste maal. De 27 met gewone M7-rijtuigen ben ik wel gewoon van 5 jaar geleden.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik las op facebook dat de 2730 morgen uitzonderlijk nog eens dienst zou doen. Kan iemand dat bevestigen?