Op de website van de FOD mobiliteit staat een samenvatting van een haalbaarheidsstudie lange termijn 2050. Hierin is sprake van het verdwijnen van rechtstreekse treinen naar Brussel.
https://mobilit.belgium.be/nl/news/haal ... ge-termijn
Toekomstvisie vervoersplan
Re: Nieuwe MR30
Dit lijkt me een goed onderwerp voor een apart topic.
Ik kan enkel hopen dat deze studie niet uitgevoerd word precies. De algemene reistijd gaat er stevig op vooruit voor zowat het hele land (op 3 stations na!), maar als je dan het blad omslaat zie je dat de reistijd er stevig op achteruit gaat voor bijna elk station naar de dichtstbijzijnde 2 grote steden. Het zal me een worst wezen dat ik als Aalstenaar sneller in Luik, Aarlen of Oostende sta, als de gemiddelde pendelaar nu elke dag een stuk langer onderweg is naar Gent of Brussel.
Ik kan enkel hopen dat deze studie niet uitgevoerd word precies. De algemene reistijd gaat er stevig op vooruit voor zowat het hele land (op 3 stations na!), maar als je dan het blad omslaat zie je dat de reistijd er stevig op achteruit gaat voor bijna elk station naar de dichtstbijzijnde 2 grote steden. Het zal me een worst wezen dat ik als Aalstenaar sneller in Luik, Aarlen of Oostende sta, als de gemiddelde pendelaar nu elke dag een stuk langer onderweg is naar Gent of Brussel.
Re: Toekomstvisie vervoersplan
Ik heb het onderwerp onmiddellijk verplaatst naar een nieuwe titel. Want vergt inderdaad een afzonderlijk gesprek.
Re: Toekomstvisie vervoersplan
Een toelichting op de toekomstvisie is beschikbaar in de vorm van een webinar:
https://www.ccecrb.fgov.be/p/nl/1323/we ... -in-belgie
Goed voor je Frans!
https://www.ccecrb.fgov.be/p/nl/1323/we ... -in-belgie
Goed voor je Frans!
Re: Toekomstvisie vervoersplan
Interessant dat men er ook al even bij vermeld dat de kosten en het verlies met 39% zullen stijgen onder dit plan. 