Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Waw, zo zie je wel duidelijk dat er een stuk meer S-treinen gaan rijden in Brussel, als je deze kaart naast die van vorig jaar legt.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Mooie en duidelijke kaarten!BlackEagle schreef: ↑20 okt 2025, 00:02 Een eerste versie van de netwerkkaart vanaf december kunnen jullie hieronder al terugvinden. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kaart wat kleiner te maken (vooral voor wie de kaart zou willen afprinten). Dit door met name in het rechterdeel en in de Ardennen de stations wat dichter bij elkaar te zetten.
Feedback is zoals gewoonlijk zeer welkom!
Een detail: de L-treinen Libramont - Aarlen en Aarlen - Luxemburg worden vanaf 15 december doorgekoppeld (enkel N67).
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
De snelle P treinen tussen Geraardsbergen en Denderleeuw v.v. (die alleen stoppen in Ninove) lijken wel stilletjes te verdwijnen, ik zie de P7922, P7923 en in de middag P8921 en P8922 niet meer in de reisplanner staan.....AGE-411 schreef: ↑23 sep 2025, 16:52Zijn de gegevens in die tracker betrouwbaar? Ik zie een halfuurfrequentie tussen Geraardsbergen en Denderleeuw, maar geen wijzigingen tussen Geraardsbergen en Edingen.ovspotter_be schreef: ↑21 aug 2025, 09:46 Afgaande op HAFAS zou er vanaf december éénmaal per uur een trein rijden tussen Aalst en Louvain-la-Neuve, het andere halfuur rijdt er dan een trein tussen Aalst en Brussel-Luxemburg.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Met twee à drie structurele treinen per uur vrees ik dat dat vrij "normaal" is in de ogen van de NMBS. In dezelfde zin is met enige trom aangekondigd dat er opnieuw een P-trein zal rijden op L60, maar er wordt niet bijgezegd dat het simpelweg een van de P-treinen van L50 is die overgeheveld wordt (en de trein vanuit Schuman ipv NZV compenseert die maar zeer gedeeltelijk...), noch dat L60 tot een paar jaar geleden twee P-treinparen had (en dat het structurele aanbod met S3/S10 intussen alleen maar verslechterd is). En de semi-directe P-treinen op beide lijnen (met haltes in bv. Ternat, Asse, Opwijk...) zijn al vele jaren geleden verdwenen helaas.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
In de topjaren had de L60 een L trein aangevuld met 4 P treinen. Vertaald naar vandaag zou dat dus 2s treinen en nog steeds tot 3 P treinen zijn.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Dat zijn onder meer die semi-directe P's waar ik naar verwees. Je had de "normale" L/CR naar de NZV, een andere L/CR die stopte in Brussel-West en tijdens de spits nog een andere die de volledige lus deed (ongeveer zoals de huidige S10 maar dan enkel op L60) en de kleinere stations op L60 oversloeg. Daarboven nog 2 P-treinen (1 per uur) naar de NZV en ik denk 1 of 2 meer losse P's die onder meer naar Schuman en Luxemburg reden.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
De periode waar ik naar verwijs is voor de stations op L28 open waren. Dus 20 jaar terug.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Beste,
Zal de inzet de treinvoertuigen op verschillende verbindingen in 2026 dezelfde zijn als de huidige dienstregeling 2025?
Zal de inzet de treinvoertuigen op verschillende verbindingen in 2026 dezelfde zijn als de huidige dienstregeling 2025?
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
D'r stromen meer en meer M7-rijtuigen in, dus zal er wel geschoven worden qua treinmaterieel op bepaalde verbindingen. Ik ben even benieuwd als u...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
jan_olieslagers
- Berichten: 4083
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
... en er rijdt in 2026 geen enkele M4 meer.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Ik begrijp dat de reeksen 21 en 27 beiden ook zullen verdwijnen.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Dat wil ik toch eerst nog wel eens zien. Er rijden nog massa's M4's rond, en die zouden er binnen enkele weken uit moeten? In Halle en Edingen zie je bijna niets anders op de IC's naar Tournai en Mons.
En deze namiddag ging ik iets vroeger naar huis... en wat voerde me van Brussel naar Denderleeuw? M4's op de IC Schaarbeek - Kortrijk. Overal waar ik ga kom ik ze nog tegen.
Ik zie ze nog wel een jaartje overleven op P-treinen.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Zaterdag 13/12/25 is het de allerlaatste dag. Vanaf zondag 14/12/25 krijgen ze allemaal hetzelfde PV nummer van buitendienststellingAGE-411 schreef: ↑31 okt 2025, 20:49Dat wil ik toch eerst nog wel eens zien. Er rijden nog massa's M4's rond, en die zouden er binnen enkele weken uit moeten? In Halle en Edingen zie je bijna niets anders op de IC's naar Tournai en Mons.
En deze namiddag ging ik iets vroeger naar huis... en wat voerde me van Brussel naar Denderleeuw? M4's op de IC Schaarbeek - Kortrijk. Overal waar ik ga kom ik ze nog tegen.![]()
Ik zie ze nog wel een jaartje overleven op P-treinen.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Het zijn er veel minder dan je zou denken. Uit de rest van het land zijn ze volledig verdwenen. Ga aan het eind van de middag in Schaarbeek kijken en je ziet dat er nauwelijks meer M4 voor P-treinen te vinden is. Inderdaad nog een paar stammetjes in die (gekoppelde) Tournai/Mons ICs, plus een enkele P-trein in dezelfde richtingen. Echt bijna niets meer.AGE-411 schreef: ↑31 okt 2025, 20:49 Dat wil ik toch eerst nog wel eens zien. Er rijden nog massa's M4's rond, en die zouden er binnen enkele weken uit moeten? In Halle en Edingen zie je bijna niets anders op de IC's naar Tournai en Mons.
En deze namiddag ging ik iets vroeger naar huis... en wat voerde me van Brussel naar Denderleeuw? M4's op de IC Schaarbeek - Kortrijk. Overal waar ik ga kom ik ze nog tegen.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Wat is eigenlijk de reden dat de M4-rijtuigen uit dienst moeten? Ik vind ze best nog wel comfortabel om in te zitten. En ze bieden hetzelfde comfort als de Breaks. Kan me niet van de indruk ontdoen dat de M4 nog enkele jaren mee konden.