9211 werd gisteren geannuleerd te Mechelen na een fysieke agressie tegenover de treinbegeleiders dus als het diezelfde treinbegeleider was die dat omroepte kan ik geloven dat die op dat moment dusdanig onder de indruk was van wat er zich had afgespeeld dat je niet meer goed kunt nadenken en informatie doorgeven.
En de EuroCity Direct stopt niet in Mechelen dus eerst naar Antwerpen reizen lijkt me wel een nuttig advies.
Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
-
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Ah, ik had even gemist dat het zich in Mechelen afspeelde. De volgende trein naar Antwerpen is dan inderdaad het beste, al hoort daar nog wel een vervolgadvies bij, al is dat niet meer dan "vraag daar verder".
Niettemin heb ik van de NMBS-klantenservice helaas al de bewering gezien dat ook bij uitval van de EC niet met de ECD mag reizen, terwijl de NS-klantenservice precies het tegenovergestelde zegt, dus niks zou me verbazen.
Niettemin heb ik van de NMBS-klantenservice helaas al de bewering gezien dat ook bij uitval van de EC niet met de ECD mag reizen, terwijl de NS-klantenservice precies het tegenovergestelde zegt, dus niks zou me verbazen.
-
Dat is inderdaad de recentste versie van die boodschap, die je ook krijgt als je een ticket van Breda naar Noorderkempen geboekt hebt. Ik denk dat NS zelf ook niet heel goed weet wat ze ermee bedoelen.
Als een trein uitvalt (EC of ECD) mag je de volgende van trein nemen van deze 2 relaties zodat je met de kleinste vertraging aankomt op je bestemming. Deze ochtend is 9215 uitgevallen om technische reden. Een Franstalige vrouw nam de 9527 waardoor haar vertraging beperkt was tot 28 minuten. Indien ze wacht op 9219 had ze een vertraging van 60 (vandaag zelfs 80 min daar 9219 te Antwerpen werd gehinderd door spoorlopers).